ГоловнаДовідник ЖКГДовідник ЖКГЯкі права та обов'язки надавача комунальних послуг

ІНФОГРАФІКА:

Весняне зростання пенсій та комуналки. Що швидше?


Доля комуналки в пенсії


Порівняння комунальних тарифів: Україна і США


Наскільки зросте ціна на електроенергію для населення з 1 березня 2017р


Головні досягнення уряду-2016


Як зростання «мінімалки» до 3200 грн вплине на пересічних українців


Норми споживання природного газу


Скільки заплатимо за житло після 1-го липня 2016р.


 

Як виростуть тарифи на ЖКП після подорожчання газу


Тарифи та соцстандарти діючі з 1 травня 2016р


Хто відповідає за якість електропостачання?




Управління багатоквартирним будинком


 
Які лампочки економніші


 
Нові рахунки за газ



Видобуток сланцевого газу

 
Баланс газу в українських ПСГ



Вартість опалювального сезону 2015-2016


 

Loading...

Які права та обов'язки надавача комунальних послуг

Якщо звернутись до Закону "Про житлово-комунальне господарство", то в статті 21 надається перелік прав та обов'язків виконавця комунальних послуг. Згідно із законом:

Якщо звернутись до Закону "Про житлово-комунальне господарство", то в статті 21 надається перелік прав та обов'язків виконавця комунальних послуг. Згідно із законом:

     1. Виконавець ЖКП має право:

     1) розробляти і  подавати  на  затвердження  розрахунки  щодо рівня  цін/тарифів  на  житлово-комунальні послуги першої і другої групи.

Згідно із статтею 14 даного закону:

Перша група - житлово-комунальні послуги,  ціни/тарифи  на які   затверджують   спеціально   уповноважені  центральні  органи виконавчої   влади,   а   у   випадках,  передбачених  законом,  - національна  комісія,  що  здійснює  державне  регулювання у сфері комунальних  послуг  та  національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики.

Друга група - житлово-комунальні послуги,  ціни/тарифи  на які  затверджують  органи  місцевого самоврядування для надання на відповідній території;

Третя група - житлово-комунальні послуги,  ціни/тарифи  на які визначаються виключно за договором (домовленістю сторін). )  в порядку, встановленому законодавством;     
     
     2) пропонувати   при   укладенні   договору   ціни/тарифи  на житлово-комунальні послуги третьої групи (пункт 3  частини  першої статті 14 цього Закону);
     
     3) брати  участь  у  конкурсах  на  набуття  права виконувати житлово-комунальні послуги на певній території відповідно до цього Закону;
     
     4) вимагати    від    споживача   дотримання   вимог   правил експлуатації   жилих   приміщень   та   прибудинкової   території, санітарно-гігієнічних    і    протипожежних    правил   та   інших нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
     
     5) вимагати від споживача своєчасного проведення  робіт  щодо усунення    виявлених    неполадок,    пов'язаних   з   отриманням житлово-комунальних послуг,  що  виникли  з  вини  споживача,  або відшкодування вартості цих робіт;
     
     6) отримувати  компенсацію  за  надані  відповідно  до закону окремим категоріям громадян пільги та нараховані субсидії з оплати житлово-комунальних  послуг  і повертати їх у разі ненадання таких послуг чи пільг;
     
     7) на відшкодування втрат  у  разі  затвердження  відповідним органом  місцевого  самоврядування цін/тарифів нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво;
     
     8) доступу в приміщення,  будинки і  споруди  для  ліквідації аварій,  усунення  неполадок  санітарно-технічного  та інженерного обладнання,  його встановлення і заміни,  проведення технічних  та профілактичних  оглядів  і  перевірки  показань  засобів  обліку в порядку, визначеному законом і договором.
    
     2. Виконавець зобов'язаний:

     1)    забезпечувати   своєчасність   та   відповідну   якість житлово-комунальних  послуг  згідно  із  законодавством та умовами договору,  в  тому числі шляхом створення систем управління якістю відповідно  до  національних або міжнародних стандартів; { Пункт 1 частини другої статті 21 в редакції Закону N 882-VI ( 882-17 ) від 15.01.2009 }
     
     2) здійснювати  контроль  за  технічним  станом   інженерного обладнання будинків, квартир, приміщень;

     3) підготувати  та  укласти  із споживачем договір на надання житлово-комунальних  послуг  з  визначенням  відповідальності   за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором;
     
     4) надавати  в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних  послуг,  їх  вартість, загальну вартість місячного платежу,  структуру цін/тарифів, норми споживання,  режим надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо;

     5) своєчасно  проводити  підготовку  жилого  будинку  і  його технічного обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період;
    
     6) розглядати у визначений законодавством термін претензії та скарги споживачів і проводити відповідні перерахунки розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості;

     7) утримувати   в  належному  технічному  стані,  здійснювати технічне  обслуговування  та  ремонт  внутрішньобудинкових  мереж, вживати  заходів  щодо  ліквідації  аварійних  ситуацій,  усунення порушень якості послуг у  терміни,  встановлені  договором  та/або законодавством;
     
     8) сплачувати    споживачу    компенсацію    за   перевищення встановлених термінів проведення аварійно-відновлювальних робіт  у розмірі, визначеному договором або законодавством;
     
     9) вести  облік  вимог  (претензій)  споживачів  у  зв'язку з порушенням порядку надання житлово-комунальних послуг,  зміною  їх споживчих   властивостей   та   перевищенням  термінів  проведення аварійно-відновлювальних робіт;
     
     10) своєчасно за власний рахунок проводити роботи з  усунення виявлених неполадок,  пов'язаних з отриманням  житлово-комунальних послуг, що виникли з його вини.
    

 
Коментарі (4)
I.MagnaCharta1
21 Серпня 2012 p. 10:27
Голові Антимонопольного комітету України Міністру регіонального розвитку,будівництва та ЖКГ України Анатолію Близнюку Голові Агентства цінової політики України Бхххххххххї Ірини Володимирівни, Бровари, Київська область, 07401 З В Е Р Н Е Н Н Я Прошу здійснити перевірку формування, розрахунку та оплати житлово- комунальних тарифів та послуг , які надаються КП «Служба Замовника» м. Бровари Київської області - як єдиного монополіста в житлово-комунальній галузі в місті , який самостійно встановлює тарифи, заробляє на оренді дахів,підвалів, та й усієї прибудинкової території, тощо. А у будь-якого монополіста є завжди спокуса зловживань. Монополіста встановлює місцева рада. КП «Служба замовника» йде шляхом необґрунтованого підвищення тарифів, або сплати за неіснуючі послуги. Також існуючий механізм формування тарифів дозволяє постачальнику включати в тариф такі витрати, як борги споживачів : а) борг за рахунок несплати споживачів; б) витрати постачальників на власні соціальні потреби ; в) борги за рахунок перевищення реального споживання відносно нормативів, які включено в тариф. Мені не байдужа реформа у сфері ЖКГ. Завдяки Вашій перевірці я перша відчую реальні результати реформи. Суть звернення. По перше. В місті Бровари незаконно використовується прибудинкова територія житлових будинків власниками самовільно встановлених капітальних гаражів з погребами та автомобілів, погребів, споруд, а також користувачами стоянок (паркування для автомобілів), які розташовані над центральною теплотрасою, на зелених газонах, на дитячих майданчиках, на тротуарах. Також такі земельні ділянки в межах прибудинкових територій приватизуються разом із спорудами на ній, надаються в оренду, здійснюється як-то : 1) ремонтування в гаражах з використанням зварювальної техніки, лако-фарбування чи таке ж на прибудинковій території; 2) мийка автівок на зеленому газоні; 3) прогрівати двигун та з працюючим двигуном паркуватися попід вікнами на відстані 1-1,5м; дихати відпрацьованим газом автівки в квартирі ; 4) залишати автівки без нагляду на тривалий час вдень та вночі попід вікнами; 5) порушувати тишу - лязгати дверцями мікроавтобусів, рано-вранці чи вночі, в будні та святкові дні; голосно розмовляти та палити під вікнами; 6) використовувати як складське приміщення, для зберігання майна; 7) відсутні будь-які цівільно-правові , страхові угоди, інше . КП «Служба замовника» не вимагає від споживача, власника, квартиронаймача дотримання вимог Правил експлуатації житлових приміщень та прибудинкової території, санітарно-гігієнічних и протипожежних правил та інших нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг. Не складає акти, протоколи порушень та не передає до розгляду в адміністративну комісію виконкому. Не відраховуються кошти у вигляді штрафу за вищевказані порушення до бюджету. Наприклад, в Латвії утворене окреме спец відділення поліції при кожній житлово-експлуатаційній структурі, яка керуючись Законом, наділеними правами та обов’язками, слідкує за дотриманням порядку та и законності на закріпленій території, чітко та законодавчо врегульовує процедури реалізації прав між житлово-комунальними структурами та власниками квартир, не допускає будь-яких правопорушень. Її утримання є в тарифі у кожного власника квартири на Договірній основі. 03.04.2008р. я звернулася із листом до міського голови В.Антоненко із пропозицією застосовувати міську автоматизовану єдину систему обліку мешканців чи інших категорій міста. Автоматизований облік повинен був би збільшити ефективність управління категорією власників майна з подальшими контрольованими процесами. Не прийнято до уваги. У нормативно-правових документах чітко визначено, що бажання інших мати – це не є складова ж.к.тарифу, за це сплачується додатково по іншому тарифу на підставі Договорів між КП «Службою замовника» , як балансоутримувача, та фактичними власниками комунальної землі , наприклад, прибудинкової території, гаражів, погребів, споруд, парковок на ній ; 8) смітити, залишати купу сміття та недопалків, тощо - за прибирання прибудинкової території , під’їздів і за прибирання біля сміттєвих баків я сплачую не двірникові , а до КП «Служби Замовника» щомісячно! «Хозяєва» як капітальних гаражів, погребів , споруд , так і «хозяєва» автівок іноземного виробництва не забезпечують надійність санітарно-гігієнічного, екологічного, протипожежного та технічного стану прибудинкової території, але всі мають державні субсидії, пільги, дотації. «Хозяєва» не заповнюють в деклараціях про доходи та майновий стан перелік фактичної власності («неузаконенный само строй») та отриманих доходів (наприклад , від оренди чи найму гаража) на протязі десятиліть. Будь ласка, дайте мені відповідь : чому моя загальна площа квартири , як і кожного квартиронаймача в моєму будинку, множиться на 0,191 та сплачується за прибирання загальної площі прибудинкової території? Коли , ким і як це буде врегульовано? Та чому я маю сплачувати за приватну власність інших на прибудинковій території? По друге. Будинок (заселений в 1971 році ) знаходиться на балансі не ЖЕКу, а на балансі КП «Служби замовника» - є об'єктом комунальної власності. Вони самовільно привласнили собі без будь-яких правових підстав право розпоряджатись колективним майном співвласників багатоквартирних будинків та нав'язують свої практично неіснуючі “комунальні” послуги по відверто завищеним цінам.У владних служб є план земельної ділянки, який відноситься до даного будинку. А також генеральний план і окремі проекти. Будинок вже має свою територію, але додаткове будівництво не планувалося, коригувань не було здійснено, узаконювання не виконувалося. Відсутня реальна фактична інвентаризація комунального земельного фонду в місті. Я зверталася 12.08.2009 року із листом до міського голови І. Сапожко із проханням : 1) замовити розроблення стратегічної містобудівної документації – генерального плану, детальних планів територій, місцевих правил забудов відповідними організаціями. Бо те, що сьогодні існує , то або ухвалене із значними порушеннями, або вже морально застаріле. 2) пошуку джерел фінансування, оновлення, розроблення, інше містобудівної документації. 3) утворити спеціальний інформаційний Інтернет-ресурс, присвячений виключно містобудівельним питанням, та окремим блоком виключно комунальним питанням з регулярним та своєчасним наповненням офіційного вєб-сайту органу місцевого самоврядування, на якому можна було б знайти в с ю потрібну загальнодоступну інформацію та документацію земельного кадастру, містобудівництва не тільки громадянином України в Україні, а й громадянином України , який мешкає, наприклад, в Латвії. Чому в м. Бровари невпорядкована прибудинкова територія в застарілому вигляді містобудівної документації сьогодні масово сплачується як квартплата с 1 січня 2012 року по методиці, згідно Постанови Кабінету Міністрів від 1 червня 2011 за № 869? Може ,спочатку, треба здійснити вищеназвані дії по всій Державі, а не на застарілій основі вибудовувати реформи Уряду України? По третє. 1) КП «Служба замовника» використовує та укладає із споживачами, власниками , квартиронаймачами «Договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» (надалі просто Договір) за застарілим зразком. Потребують зміни пункти «Обов’язки сторін», «Права сторін», «Оплата сторін», та інші. Договір не відповідає дійсності та вимогам споживача(квартиронаймача, власника). В Договорі не вказано кожному споживачеві окремо його частки . Тобто, кожна квартира, кожне нежитлове приміщення в багатоквартирному будинку може бути і ПОВИННЕ бути визначені як частка у вигляді арифметичного дробу будинку,споруди, устаткування, прибудинкової території, сходів, даху, ґрунтового та асфальтного покриття, дитячого майданчику, утримання собак, паркування автівок , тощо, за які и повинен сплачувати кожний споживач щомісячно. 2) КП «Служба замовника» не укладає Договори про надання послуг з господарями приватних секторів з кожного квадратного метра, як з квартиронаймача, а також за вивіз сміття з приватного сектору, яким забиті контейнері житлових багатоповерхівок. 3) КП «Служба замовника» не укладає Договори з власниками квартир, які займаються самовільним переплануванням квартири. 4) КП «Служба замовника» не виконує Наказ ДКУкраїни з питань ЖКГ від 26.11.2002р. № 73 і не використовує знижувальні коефіцієнти до балконів, лоджій, а до сих пір робить наступні нарахування – загальна площа квартири Х на загальний існуючий тариф. 4) КП «Служба замовника» не робить квартиронаймачам перерахунки комунальної сплати за : а) відсутність мешканця на території України у зв’язку із довгостроковим виїздом за межі України. Усі комунальні служби міста витребовують заяву про відсутність квартиронаймача наперед – приватна інформація використовується широким колом сторонніх осіб, а також шкоди і небезпеки зазнають помешкання, наражаються родичі, діти ; б) якщо є пільга по сплаті , яка затверджена рішенням Броварської міської ради ( наприклад, мені як одинокій матері); в) не споживання послуг у в зв’язку з їх (послуг) відсутністю не з вини споживача. То чому я повинна сплачувати за безмежні бажання інших, за необґрунтований житлово-комунальний тариф, за податок, за право власності інших, або відраховувати із своїх доходів на субсидії, пільги, дотацію для таких не законослухняних власників? Я зверталася з листами, пропозиціями до : - міського голови 21.08.2007р вх. 2.17-3356.2, 22.10.2007р. вх. 2.17-4252.2, 03.04.2008р. вх. 2.17-1200.2, 12.08.2009р. ; - управління житлово-комунального господарства у 2007р, 2008р.,2009р,2012р.; - управління містобудування та архітектури у 2009р.; - прокурору м. Броварів у 2008р.-тричі, у 2012р; - голови міськрайонного суду у 2008р.; - КП «Служба замовника» у 2012р., у 2010р.-двічі, у 2009р. тричі, у 2008р.-двічі, у 2007р.-шість разів, у 2006р., у 2004р., у 2003р.; - Державної інспекції з контролю за цінами в Київській області у 2008р.; - Державної житлово-комунальної інспекції МінЖКГ України у 2009р.; - Міністра регіонального розвитку та будівництва України В.Куйбіді у 2009р. –тричі; - Міністра житлово-комунального господарства України у 2008р. Я є автором статті « «Дерибанчик» комунальної землі у Броварах» у газеті «7 Днів» № 41(164) від 23.10.2008р-30.10.2008р. Навіть, перерахувавши усі свої особисті звернення за багато років до осіб, до установ,тощо та усі листи - відповіді на ці звернення - ПИТАННЯ Й ДОСІ НЕ ВИРІШЕНЕ, Але сплачувати мені треба щомісячно , у разі не сплати утворюється борг, мене притягують до відповідальності судовою системою,виконавчою службою.... ДОКУМЕНТИ, СТАТТІ та інші нормативні акти, які мають пряме відношення до порушення моїх соціальних, побутових потреб, та до мого захисту від їх шкідливого впливу: 1. Конституция — Конституция Украины от 28.06.1996 г. № 254к/96-ВР. ГК— Гражданский кодекс Украины от 16.012003 г. № 435-ІV. 2. ГК, ч.2 ст.369 . 3. Налоговий Кодекс (проэктный вариант №9727). 4. КоАП — Кодекс Украины об административных правонарушениях от 07.12.1984 г. № 8073-X. Закон № 1745 — Закон Украины «О внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины относительно защиты населения от влияния шума» от 03.06.2004 г. № 1745-ІV. Закон о санблагополучии населения — Закон Украины «Об обеспечении санитарного и эпидемического благополучия населения» от 24.02.1994 г. № 4004-ХІІ. 5. Закон об охране атмосферного воздуха — Закон Украины «Об охране атмосферного воздуха» от 16.10.1992 г. № 2707-XII., (N 2556-III от 21.06.2001 г.). Закон о милиции — Закон Украины « О милиции» от 20.12.1990 г. № 565-XII. 6. Закон Украины «О жилищно-коммунальных услугах». 7. Правила № 572 — Правила пользования помещениями жилых домов и общежитий, утвержденные постановлением КМУ от 08.10.1992 г. № 572. 8. Порядок № 135 — Порядок применения финансовых санкций за нарушение санитарного законодательства, утвержденный приказом Министерства здравоохранения Украины от 20.07.1995 г. № 135. 9. «Санитарные нормы допустимого шума в помещениях жилых и общественных зданий и на территориях жилой застройки», утвержденные 3 августа 1984 года #307784. 10. Правилам соблюдения тишины в общественных местах в г. Бровары, Киевской области. 11. КМУкраины было утверждено постановление №869 "01.06.2011 «Об обеспечении единого подхода к формированию тарифов на жилищно-коммунальные услуги". Та багато іншого нормативно-правового матеріалу. ПРОШУ ДОПОМОГИ У ВИРІШЕННІ ВИЩЕВИКЛАДЕНИХ ПИТАНЬ. Питання до Головного експерта житлово-комунального господарства України "Україна комунальна":хто мені допоможе? що мені(особисто) ще зробити?
Андрій Осадчий1
21 Серпня 2012 p. 11:07
Шановна MagnaCharta! Як юрист можу Вам порадити наступне - діяти виключно в межах законодаства України. Якщо укладений договір про надання послуг порушує Ваші законні права та інтереси як споживача - його потрібно в судовому порядку визнати недійнсним та виключити з тексту пункти, що порушують Ваші права. Якщо підприємство - виконавець послуги систематично порушує вимоги законодавства України - Ви маєте право звернутися до орагнів прокуратруи із заявою про порушення кримінальної справи у відношенні посадових осіб виконавця, яка буде розглянута в порядку ст. 97 поки що діючого КПК України. Якщо на Ваші численні заяви не реагують органи місцевого самоврядуваня - Ви маєте право згідно ст. 104 КАСУ України оскаржити бездіяльність посадових осіб в окружному адміністративному суді.
I.MagnaCharta
21 Серпня 2012 p. 11:41
Дякую за відповідь. Давайте разом виконаємо Ваші запропоновані шляхи для подолання проблеми. Ірина.
Андрій Осадчий
21 Серпня 2012 p. 12:24
Чим зможу - тим допоможу, Ирино, залюбки!
Loading...

загрузка...
 
Loading...