ГоловнаКолонкиАльтернативна енергетикаКапітальний ремонт з українськими можливостями

Капітальний ремонт з українськими можливостями

По-перше, відразу висловлю свою думку про те, що власник у багатоквартирному будинку нічим не відрізняється від власника в приватному будинку, і повинен також брати пайову участь у фінансуванні капітального ремонту. Також зазначу, що фінансову участь має брати і держава. Суперечки про те, враховував

По-перше, відразу висловлю свою думку про те, що власник у багатоквартирному будинку нічим не відрізняється від власника в приватному будинку, і повинен також брати пайову участь у фінансуванні капітального ремонту. Також зазначу, що фінансову участь має брати і держава.

Суперечки про те, враховувався або не враховувався у витратах капітальний ремонт – питання інше. Ще з радянських часів існувало поняття «амортизаційні відрахування» (річні норми амортизаційних відрахувань встановлювалися в процентах до балансової вартості кожної з груп ОЗ на початок звітного періоду в таких розмірах: група 1 - будівлі, споруди, їхні структурні компоненти та передавальні пристрої, у тому числі житлові будинки та їх частини, а також квартири і місця загального користування – 1-5%), які вже і в період незалежності йшли на дотації капітальних ремонтів. Варто зазначити, що будинки, де сьогодні організовують ОСББ, і кооперативні будинки робили ці відрахування і здавали статистичні звіти з коригуваннями балансової вартості будівлі з урахуванням зносу (амортизації). Це сьогодні ставить у нерівні умови ЖБК і ОСББ. Коли в пілотних проектах і у відборі будинків для фінансування житлових будинків ОМС відбираються тільки будинки ОСББ або будинки імені комунальної власності...

Зупинимося на заходах, пов'язаних із визначенням вартості ремонтно-будівельних робіт в межах капітального ремонту і складанням проектно-кошторисної документації. Якщо житло ремонтують із залученням бюджетних коштів, вартість робіт визначають за наказом Держбуду від 04.10.2000г. № 220 «Державні будівельні норми. Правила визначення вартості будівництва (ДБН Д 11-1-2000)». При ремонті перелічених об'єктів за рахунок інших джерел фінансування ці норми носять рекомендаційний характер, і їх застосування обумовлюється контрактом. Виконання ремонтно-будівельних робіт за рахунок державних коштів підрядними організаціями передбачає укладення контракту з переможцем тендеру, причому договірну ціну таких робіт визначають згідно ДБН. Склад проектно-кошторисної документації для капітального ремонту регламентований Інструкцією про склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт житлових будинків (ВСН 55-87 (р)), Інструкцією про порядок проведення ремонту та утримання об'єктів міського благоустрою (КДП -204-12 Укр 214-92), затвердженої наказом Держжитлокомунгоспу України від 24.12.92 р. № 75, іншими нормативними документами з питань розробки документації на ремонтні роботи, а також інструктивним листом Держбуду України від 26.05.99 р. № 7/469 .

З 1 січня 2001 року спільним наказом Держкомстату та Держбуду України від 29.12.2000 р. № 416/299 «Про затвердження типових форм первинних документів з обліку в будівництві» уточнені правила статистичної звітності при виконанні підрядних (в тому числі ремонтно-будівельних) робіт і введені в дію нові типові форми первинних облікових документів, а саме:

- Акт приймання виконаних підрядних робіт (форма № КБ-2в). Його обов'язково складають при виконанні робіт підрядними організаціями в межах капітального та поточного ремонтів із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств, установ та організацій державної форми власності;

- Довідка про вартість виконаних підрядних робіт та витрати (форма № КБ-3).

Перераховувати гроші з бюджету на рахунок ОСББ – не можна. По-перше, це автоматично стає прибутком ОСББ, і 23% необхідно знову-таки повернути державі, як податок з прибутку. По-друге, це підставить ОСББ в автоматичному переході в категорію платника ПДВ (річний оборот понад 300 тис. грн). Ця схема заздалегідь не буде робочою. Найголовніше – модель капітального ремонту повинна бути прозорою, з використанням казначейського рахунку як транзитного для перерахування коштів на рахунок підрядника.

При фінансуванні подібних заходів з місцевого бюджету форма роботи може бути наступною. Субвенція з міського бюджету приходить на район. У районі розподіляються кошти разом з головами ОСББ/ЖБК, за участю громадськості. У деяких районах загальна сума ділиться на всіх однаково, в деяких на умовах співфінансування – згідно з протокольним рішенням більшості ОСББ/ЖБК, в деяких фінансуються найбільш аварійні будинки в повному обсязі. Після цього підрядника вибирає виконком (це мінус), але розпорядником грошей є саме ОСББ або ЖБК. Відкривається свій рахунок в казначействі, підписується договір і складається кошторис на підставі протокольного рішення Правління ОСББ/загальних зборів та рішення сесії (як гарантії оплати – із зазначенням адреси та суми капремонту). Після закінчення робіт підписується акт виконаних робіт. Райвиконком у цій ситуації контролює весь процес, допомагає оформляти документи, контролює підрядника.

Фінансування капітального ремонту з державного бюджету може здійснюватися за такою ж схемою, але через УЖКГ, як цільове фінансування. Єдиним «заангажованим» моментом залишається вибір підрядника у випадку співфінансування. Найчастіше ОСББ відсунуті на задній план у виборі як самих заходів з капітального ремонту, так і у виборі підрядника.

Існує величезна проблема в ситуації, коли ОСББ або ЖБК готові дати співфінансування, а моделі участі в тендері ОСББ або ЖБК не передбачено, навіть як погоджувального голосу. Вважаю, що цю модель необхідно прописати.

Катерина Чижик, співголова Дніпропетровської Міської Асоціації «Наш дім», член ССЖУ, керівник ЖБК-303, спеціально для ІА «Україна Комунальна».

 
Коментарі (0)