ГоловнаНовини ЖКГЕлектроенергетика«Київобленерго» за відключення споживача зобов'язали відшкодувати моральну шкоду

«Київобленерго» за відключення споживача зобов'язали відшкодувати моральну шкоду

Споживач домігся компенсації шкоди, завданої його здоров'ю діями співробітників «Київобленерго», і витрат на правову допомогу

Споживач домігся компенсації шкоди, завданої його здоров'ю діями співробітників «Київобленерго», і витрат на правову допомогу.

Співробітники «Київобленерго» відключили споживача від електропостачання 16 січня 2017 р хоча «порушення», через якого провели відключення, виявили ще в серпні 2016- го. Але саме темне і холодну пору року для відключення, мабуть, здалося енергетикам вдалішим. Чоловік в результаті психологічного тиску і переживань був госпіталізований в лікарню, де перебував в період до і після відключення. Також йому кілька разів доводилося лікуватися в лікарні під час судових розглядів з «Київобленерго».

Рішенням судів першої та апеляційної інстанцій дії Богуславського РП ЗАТ «Київобленерго» з відключення від мережі електропостачання квартири споживача були визнані протиправними. Не дивно, що громадянин звернувся до суду, вимагаючи від енергетичного монополіста відшкодування моральної шкоди, витрат на лікування та юридичну допомогу.

«Київобленерго» визнавати свої дії шкідливими відмовлялося, заявляючи, що укладений між сторонами договір користування електроенергією не передбачає відшкодування моральної шкоди в разі відключення від мережі енергопостачання. І звичайно, енергетики висловлювали сумніви, що споживач через їх дій потребував лікуванні, і саме такими ліками, і згодом зазнав серйозних витрати на послуги адвоката ...

Суд першої інстанції був схильний прийняти доводи енергетиків, але апеляційний суд встав на сторону громадянина і постановив стягнути з ЗАТ «Київобленерго» 5 тис. Грн. для відшкодування споживачеві моральної шкоди та 10 тис. грн., витрачених ним на професійну правову допомогу. Ця постанова касаційному оскарженню не підлягає.

Потрібно відзначити, що хоча зазначені санкції - шпильковий укол для монополіста, і громадянин спочатку запитував набагато більшу суму, в судових рішеннях видно позитивна тенденція. Постачальники послуг повинні враховувати можливі наслідки своїх дій по відношенню до споживачів.

У коментарі «Верховенство права» ЗАТ «Київобленерго» в основному не спростовувало викладених вище фактів.

«Київобленерго» повідомило, що споживач є боржником по оплаті за електроенергію, і після вручення попередження його квартира була відключена від мережі. Однак суд не взяв до уваги доводи «Київобленерго» і назвав відключення неправомірним.

Посилаючись на це рішення, громадянин звернувся до суду з метою стягнення з постачальника матеріального і морального збитку, стверджуючи, що внаслідок відключення проходив лікування і був позбавлений звичних умов життя і комфорту.

Суд першої інстанції, відзначило «Київобленерго», відмовив у задоволенні цього позову повністю. Навпаки, суд апеляційної інстанції, як уже сказано, прийняв остаточне рішення у даній справі на користь споживача. Воно обумовлено тим, що збиток здоров'ю громадянина заподіяно внаслідок неправомірних дій «Київобленерго», а медичні документи свідчать про те, що він тривалий час хворів і проходив лікування, тому має право на відшкодування моральної шкоди.

 

 
Коментарі (1)
Коля Пухов
30 Травня 2019 p. 22:42
Це, очевидно, був штучний, підставний "споживач", спеціально найнятий для розігрування цієї комедії.