Міський голова Віталій Кличко доручив розпочати будівництво трамвайної лінії від вулиці Старовокзальної до станції метро «Палац Спорту» — із передбаченим заїздом на Вокзальну площу.
Про це «Хмарочос» дізнався з розпорядження голови КМДА, оприлюдненого на сайті адміністрації.
Згідно з документом, призначений замовник цього будівництва, КП «Київпастранс», вже до наступного року має розробити проєктну документацію та отримати всі необхідні дозволи (зокрема, від Міністерства культури).
Очікується, що будівельні роботи будуть завершені у 2023 році. Їхній перебіг контролюватиме Олександр Густєлєв, колишній очільник «Київавтодора», а з цього року — новий заступник Кличка. Також зазначається, що експлуатація маршруту має гарантуватися щонайменше на десять років.
Нагадаємо, що проєкт будівництва нової лінії швидкісного трамваю у центр міста почали обговорювати ще у 2017 році. Тоді, за розрахунками спеціалістів, подовження чинної лінії до «Палацу Спорту» збільшило б її пасажиропотік зі 170 до 250 тисяч осіб на день.
Новий маршрут мав пролягати через вулиці Жилянську або Саксаганського, де була зафіксована найбільша у місті щільність робочих місць, і завершуватися на вулиці Шота Руставелі — або на Еспланадній, біля ТРЦ «Гулівер».
Це значно розвантажило б не лише станцію метро «Вокзальна», але й переходи «Золоті Ворота — Театральна» та «Хрещатик — Майдан Незалежності».
«Це буде важливим кроком для забезпечення комфортного транспортного сполучення районів Відрадного та Борщагівки з центральною частиною міста. Важливим є те, що ми забезпечуємо зручне сполучення без пересадок», — казав тодішній заступник голови КМДА Ілля Сагайдак
В тому ж році у «Київпастрансі» оголосили про початок розробки техніко-економічного обґрунтування цього маршруту. Але вже за декілька місяців цю ініціативу заблокував Департамент містобудування та архітектури. Його чиновники пояснювали свою незгоду, зокрема, тим, що «трамвай ніколи не зможе працювати нормально в центрі».
Також проти цього проєкту виступили мешканці одного з будинків на вулиці Шота Руставелі, які побоювалися, що трамвай зруйнує місцеву історичну архітектуру.