ГоловнаНовини ЖКГАльтернативна енергетикаЛише 7% споживачів готові переплачувати за зелену електроенергію

Лише 7% споживачів готові переплачувати за зелену електроенергію

Дослідження, проведене на вимогу Державної служби статистики також з'ясувало, що в Україні більше питома кількість людей (на душу населення), які страждають від енергетичної бідності

Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) за рахунок Проекту Енергетичної Безпеки провело перше у своєму роді дослідження серед понад 5000 домогосподарств по всій Україні і показало, що половина домогосподарств має низький рівень доходу, але навіть велика їх частка повинна жертвувати іншими критичними потребами, щоб платити рахунки за енергію.

Про це йдеться в публікації USAID в Facebook.

Дослідження, проведене на вимогу Державної служби статистики також з'ясувало, що в Україні більше питома кількість людей (на душу населення), які страждають від енергетичної бідності, ніж в більшості інших країн Східної і Центральної Європи.

USAID Проект Енергетичної Безпеки розробив Дослідження кінцевих споживачів енергії і її доступності для розуміння:

  • як домогосподарства в Україні використовують різні види енергії;
  • здатність спроможності споживачів платити за енергетичні послуги (прийнятність);
  • наявності та якості енергоефективних побутових приладів і пристроїв;
  • перспектив поліпшення доступності, надійності, ефективності та прийнятності енергії по всій Україні.

Дослідження показало, що більшість домогосподарств сприймають якість електроенергії, опалення приміщень і послуг гарячого водопостачання на рівні від прийнятного до досить високого.

Крім того, оскільки майже кожне друге (більше 80% в сільській місцевості) домогосподарство ставиться до населення з низьким рівнем доходу, в Україні більший відсоток людей страждає від енергетичної бідності, ніж в інших країнах Європи. Українські домогосподарства також витрачають набагато більшу частку своїх доходів на оплату енергії, ніж домогосподарства в більшості європейських країн.

Результати дослідження показують, що від 57% до 65% домогосподарств змушені жертвувати (відмовлятися від іншої критичної необхідності) від «кількох разів на рік» до «майже кожен місяць», щоб оплачувати свої рахунки за енергію.

В опалювальний період вразливі домогосподарства витрачають від 20% до 29% своїх щомісячних витрат на оплату електроенергії.

У той же час якість послуг електропостачання сприймається як високе, незважаючи на те, що більше третини домогосподарств стикається з відключеннями кілька разів на рік і частіше, одне з п'яти відключень триває більше 24 годин. Якість теплової енергії для опалення приміщень і гарячого водопостачання вважається прийнятним і навіть високим більшістю домогосподарств.

Відзначається, що «Прийнятна вартість» виявилася найвищою пріоритетом для домогосподарств в їх рейтинговому списку характеристик опалення приміщень. «Забезпечення бажаної температури в приміщенні» знаходиться на другому місці, «Ніяких відключень (аварій)» - на третьому, а «Можливість регулювання енергоспоживання» - на четвертому.

«Домогосподарства не готові платити більше за якісні послуги: лише 5% домогосподарств готові платити більше за електроенергію без відключень, але не більше 8% від рівня поточної середньомісячної оплати. Відносно мала частка домогосподарств готова платити більше за енергію з відновлюваних джерел: близько 7% споживачів готові платити, але не більше 11% від рівня поточного щомісячного платежу», - йдеться в звіті за результатами дослідження. 

 
Коментарі (0)