ГоловнаКоментаріАльтернативна енергетикаНа що звернути увагу, підписуючи договір із ЖЕКом чи КП? Рекомендації юриста

На що звернути увагу, підписуючи договір із ЖЕКом чи КП? Рекомендації юриста

 - Дати оцінку наданому  договору неможливо у  зв’язку з тим, що він -  «безцінний». Наданий для юридичної експертизи договір не відповідає ні за формою, ні за змістом чинному законодавству України. Під чинним законодавством України, яке регулює відносини,

 - Дати оцінку наданому  договору неможливо у  зв’язку з тим, що він -  «безцінний».
Наданий для юридичної експертизи договір не відповідає ні за формою, ні за змістом чинному законодавству України. Під чинним законодавством України, яке регулює відносини, що виникають між договірними сторонами, в даному випадку є Цивільний кодекс України, який регулює загальні питання укладення, зміни та припинення договорів, та спеціальні закони, а саме Закон України «Про житлово-комунальні послуги», Закон України «Про теплопостачання», Закон України «Про питну воду та питне водопостачання», підзаконні нормативно-правові акти: постанова Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року №630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», постанова Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 529 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій».
Відповідно до чинного законодавства України істотними умовами договору на надання житлово-комунальних послуг є:
1) найменування сторін;
2) предмет договору;
3) вичерпний перелік житлово-комунальних послуг, тарифи та їх складові на кожну з цих послуг, загальна вартість послуг;
4) порядок оплати за спожиті житлово-комунальні послуги;
5) порядок перерахунків розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості;
6) права та обов'язки сторін;
7) порядок контролю та звіту сторін;
8) порядок вимірювання обсягів та визначення якості наданих послуг;
9) визначення точок розподілу, в яких відбувається передача послуг від виконавця/виробника споживачу;
10) порядок обслуговування мереж та розподіл повноважень щодо їх експлуатації та відновлення (ремонту);
11) умови доступу в квартиру, будинок, приміщення, на земельну ділянку для усунення аварій, неполадок, огляду мереж, зняття контрольних показників засобів обліку;
12) порядок здійснення ремонту;
13) відповідальність сторін та штрафні санкції за невиконання умов договору;
14) порядок вирішення спорів;
15) перелік форс-мажорних обставин;
16) строк дії договору;
17) умови зміни, пролонгації, припинення дії договору;
18) дата і місце укладення договору.
Крім істотних договір може містити інші умови за згодою сторін. Процедура погодження договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін. Договір на надання житлово-комунальних послуг набирає чинності з моменту його укладення.
У разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо. Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій. Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді. Споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.
Також при спілкуванні з представниками «Підприємства» зверніть увагу директора, по-перше, на те, що Ви є Споживачем, а не «Користувачем», тому що в даному випадку послуга споживається.
По-друге, вимагайте копію свідоцтва про реєстрацію комунального підприємства, яке буде укладати з Вами договір, і перевірте, щоб усі данні були внесені в договір. Тому що наданий екземпляр не містить жодних обов’язкових реквізитів юридичної особи, відбитки печатки підприємства. Тобто Ви позбавлені можливості захисту своїх прав у суді на підставі того, що Ваша позовна заява не буде відповідати вимогам Цивільного процесуального кодексу України і буде залишена без руху, а у разі неусунення недоліків - буде вважатися неподаною і буде повернута.
Не без іронії можна поцікавитися у директора, що це за послуга - «квартплата» - і як її можна спожити або в варіанті запропонованому шановним «Підприємством» - нею користуватися? Якщо серйозно, то перераховувати всі недоліки наданого договору не має сенсу, тому що він дійсно «безцінний» і взагалі не заслуговує уваги.
Якщо Ви дійсно бажаєте отримувати якісні житлово-комунальні послуги і мати гарантію захисту своїх прав як споживача даних послуг, ознайомтеся з законодавством, яке регулює дану сферу відносин, підготуйте свій проект договору і сміло прямуйте на прийом до директора. Попередньо не забудьте зареєструвати в канцелярії заяву з проханням укласти з Вами договір на надання житлово-комунальних послуг, додатком до якої не забудьте прикласти два екземпляра проекту договору у Вашій редакції. У разі відмови задовольнити Ваше прохання, звертайтеся. Допоможемо.

P.S.Примірники угод є у розпорядженні «України Комунальної».

 
Коментарі (0)