ГоловнаПублікаціїТарифи ЖКГНесплата обов'язкового платежу у разі наявності зекономленої субсидії не призведе до нарахування боргу

Несплата обов'язкового платежу у разі наявності зекономленої субсидії не призведе до нарахування боргу

У результаті перерахунку надавачами комунальних послуг невикористаних субсидій, який відбувся минулого місяця, платіжки за газ, електроенергію, воду та опалення з мінусом можливі лише у трьох випадках
У результаті перерахунку надавачами комунальних послуг невикористаних субсидій, який відбувся минулого місяця, платіжки за газ, електроенергію, воду та опалення з мінусом можливі лише у трьох випадках:
  1. заборгованість у червневій платіжці могла з’явитися у тих людей, які за травень не сплатити рахунки за комунальні послуги.
  2. сім’ї, які споживають більше за надані їм соціальні нормативи, повинні доплатити за фактично спожиту послугу.
  3. якщо у субсидіанта до початку опалювального сезону (2016-2017 рр.) була накопичена заборгованість і не сплачена протягом зими. Така заборгованість субсидією не покривається і повинна сплачуватися субсидіантом самостійно.
Однак, якщо сім’я скористалася своїм законним правом і використала зекономлену у попередньому місяці субсидію у рахунок наступного комунального платежу, тобто скористалася так званою «переплатою» і не сплатила рахунок за опалення, водопостачання чи електроенергію, в тому числі обов’язковий платіж, це не може трактуватися постачальниками послуг як заборгованість з оплати комунальних послуг.
 
Відтак несплата обов’язкового платежу у разі наявності зекономленої субсидії не є підставою для нарахування субсидіантам боргів в результаті перерахунку невикористаних субсидій. Постачальники комунальних послуг не мають права «ігнорувати» переплату і вимагати в людей оплачувати послуги в повному обсязі, при цьому шантажуючи «відключити опалення» чи «відрізати газ».
 
Якщо сім’я своєчасно і в повному обсязі сплачувала свою обов’язкову частку платежу згідно з субсидією або скористалася зекономленою субсидією і не платила нічого, заборгованості після повернення до бюджету невикористаних субсидій не повинно виникнути.
 
У разі, якщо громадянам - одержувачам житлових субсидій - надійшли платіжки із заборгованістю за тепло, газ чи електроенергію у разі використання цих енергоносіїв для опалення за минулий опалювальний період, крім трьох вищезгаданих випадків, постачальники житлово-комунальних послуг зобов’язані здійснити перерахунок платежів на користь субсидіантів (постанова КМУ від 23.08.2016р. № 534).
 
Крім того, у сімей, яким субсидія надійшла із запізненням, обумовленим затримкою із звіркою інформації про склад сім’ї та тарифи в місті, кошти на рахунках залишаються  в повному обсязі. Такі громадяни мають право скористатися ними коли завгодно. Наприклад, якщо родина користується газом, то переплату можна використати у літні місяці або тримати її до зими; якщо централізоване опалення – кошти знаходитимуться на рахунку до наступного опалювального сезону.

До уваги субсидіантів! Якщо Вам нараховано борг і надавач послуги аргументує його як несплату обов’язкового платежу, а ви скористалися своїм законним правом і не платили, бо мали зекономлену субсидію, вимагайте помісячної роздруківки з такою інформацією: яка ваша соціальна норма, скільки газу, води, тепла, світла фактично ви спожили, скільки сплатили, а скільки зекономили. На основі цих даних можна визначити правомірність виставлення заборгованості та причин її виникнення. 

 
Коментарі (3)
Коля Пухов
17 Червня 2017 p. 22:17
Взимку у платіжках писали непогану субсидію, люди вірили і платили з урахуванням цієї субсидії. А тепер зробили "перерахунок" зимової субсидії заднім числом, і усі "субсидіанти" зразу стали боржниками, або їх зекономлені субсидії обнулились.
Коля Пухов
25 Червня 2017 p. 20:58
Часто при зміні форми платіжок споживачам штучно приписується борг , якого довести "помилковість" досить непросто, адже нові і старі форми платіжок, як правило, мають різні реквізити. Так, наприклад, АК "Київводоканал", при запровадженні нової форми платіжки , у травні 2016 р. , штучно, просто так від стелі, поприписував борги побутовим споживачам. Тепер "Київводоканал" вимагає, щоб споживач у свій власний робочий час та за власний рахунок привозив до них оплачені квитанції та довідки про субсидії (та їх ксерокопії) за попередні роки, і тоді заяву про штучний борг буде розглянуто . Аналогічно "Київгаз", ставши "Київгазенерджи", при запровадженні нової форми платіжки також приписав штучні борги побутовим споживачам, і включив їх у суму "До сплати". І споживачі, хоч і плюючись та клянучи, а таки сплатили ті штучно придумані борги. Ще раніше, "Київенерго" при запровадженні "рахунків" замість абонкнижок по сплаті за електроенергію приписуванням штучних боргів пообскубло сотні тисяч сумлінних споживачів. ------------------------А тепер знову готується зміна формату платіжок, а отже, і нова хвиля приписування штучних боргів.
Коля Пухов
25 Червня 2017 p. 21:25
Тому собеси не надсилають споживачам документ про призначення субсидії , як це було раніше. Тобто, жоден "одержувач" субсидії не може документально підтвердити своє право на цю субсидію. "Київгаз" і "Київводоканал" цим скористалися і поприписували побутовим споживачам штучні борги. Тепер тим бідним споживачам зовсім не просто довести, що вони платили з урахуванням віртуальної субсидії, а значить, менше, і це було законно.