Франція і Німеччина досягли компромісу з питання внесення правок в газову Директиву ЄС в частині Північного потоку-2, повідомляє AFP.
За даними AFP, Берлін і Париж запропонували свій варіант поправок, який відрізняється від раніше запропонованих головуючою в ЄС Румунією.
Французький дипломатичне джерело сказало агенції, що Париж "не за, але й не проти Північного потоку 2".
Джерело додало, що Франція шукала "гарантії безпеки для Європи, а також безпеки і стабільності України".
За даними Suddeutsche Zeitung одна з пропозицій полягає в тому, що відповідальність за газогони з третіми країнами, такими як Росія, лежить на країні ЄС (у цьому випадку на Німеччині - Ред.), де газогін вперше стикується з європейською мережею. Таким чином, правки не надто вплинуть на перебіг реалізації цього проекту.
У п'ятницю держави ЄС повинні розглянути відповідні пропозиції.
1 січня 2019 року розпочалося шестимісячне головування Румунії у Раді ЄС.
За даними ЗМІ, Румунія мала намір у п'ятницю, 8 лютого, внести зміни в газову директиву союзу для блокування Північного потоку - 2.
Йдеться про внесення змін, згідно з якими, всі газопроводи в ЄС, включно з морськими їх частинами, мають бути охоплені енергетичним пакетом Євросоюзу. Це дозволить Єврокомісії регулювати роботу та використання газогону.
Поки що група прихильників радикальних змін в законодавстві ЄС налічує 10-11 країн - це передовсім держави Центральної Європи. Противники газогону потребують підтримки трьох великих країн - Італії, Іспанії та Франції.
Серед явних прихильників Північного потоку-2 є Німеччина, Нідерланди, Бельгія, Австрія, Греція, Кіпр.
7 лютого стало відомо, що Париж має намір підтримати відповідні зміни в законодавство ЄС, адже реалізація проекту додасть Європі стратегічних проблем.
У питанні запобігання блокади газопроводу, федеральний уряд в Берліні покладався саме на Францію.
У жовтні 2018 року були розпочаті роботи з прокладання газопроводу Північний потік-2 в територіальних вода Німеччини. Північний потік-2 - спільний російсько-німецький політичний проект, буде прокладений по дну Балтійського моря до німецького міста Грайфсвальд, щоб мінімізувати прокачування газу через Україну.