З 1 вересня в Україні набрали чинності нові зміни у державні будівельні норми щодо проектування доріг загального користування. Відповідно до них при новому будівництві та реконструкції існуючих трас на в’їздах у населені пункти мають обов’язково влаштовуватися спеціальні напрямні острівці для зниження дорожнього трафіку. За можливістю такі засоби безпеки мають передбачатися і під час капітального ремонту.
Це дозволить знижувати середню швидкість руху на дорогах при в’їздах в населені пункти, а, отже, зменшити кількість ДТП та аварій. Також це може сприяти покращенню умов пересування пішоходів, велосипедистів, громадського транспорту, загалом заспокоєнню транспортного трафіку.
Як це працює: наприклад, щоб об’їхати напрямний острівець, водій змушений загальмувати та підвищити свою увагу на дорозі. Напрямні острівці розміщуються за відсутності наземного пішохідного переходу на смузі руху у напрямку населеного пункту. Якщо ж пішохідний перехід присутній, у такому випадку проектується острівець безпеки для пішоходів згідно з вимогами ДБН “Вулиці і дороги населених пунктів.
За основу цієї зміни був взятий європейський досвід, а саме європейська система «traffic calming», яка включає в себе комплекс заходів із дизайну доріг та створення штучних звужень та нерівностей з метою уповільнення дорожнього руху або зменшення кількості транспортних засобів.
В Україні вже є кілька прикладів впровадження таких нововведень. Наприклад, такі напрямні острівці за системою «traffic calming» встановлені у Полтавській області при в’їзді у місто Лохвиця.
Згідно зі змінами у ДБН, місця влаштування напрямних острівців та острівців безпеки для пішоходів необхідно облаштовувати відповідними технічними засобами. Також у змінах наведено конкретні схеми застосування і розрахунки щодо їх влаштування.
Зміни до ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво” вступили в дію з 1 вересня 2019 року.