ГоловнаПослугиФінансування ЖКГОбов’язковий техогляд повертається: що треба знати водіям про процедуру

Обов’язковий техогляд повертається: що треба знати водіям про процедуру

У Міністерстві інфраструктури повідомили, що у 2022 році обов’язковий техогляд знову запуститься в Україні

Обов’язковий техогляд повертається: що треба знати водіям про процедуру

Обов’язковий технічний огляд відновиться в Україні у 2022 році. Чому процедура не була обов’язковою понад 10 років, які переваги та недоліки несе в собі повернення техогляду та що треба знати водієві перед перевіркою – у статті. 

У Міністерстві інфраструктури повідомили, що у 2022 році обов’язковий техогляд знову запуститься в Україні. Довідки про справність авто стануть обов’язковими для всіх – є ймовірність, що водії будуть перевіряти свій транспорт не лише за бажанням. 

На повернення обов’язкового техогляду вплинув Європейський Союз – 2021 рік став останнім для введення технічних перевірок в Україні за умовами угод з ЄС. Більше світових новин - в рубриці новини cвіту.

Чому обов’язкового техогляду не було

У 2011 році обов’язкову перевірку автомобілів скасували. Це відбулося через корупцію – ДАІ, якій належали усі станції техогляду, часто видавала талони та підтвердження про техогляд за гроші водіїв, які не готові були ремонтувати машину чи утилізувати її. 

Наступного року влада змінила стратегію та дозволила проводити техогляди приватним компаніям, а водії отримали змогу обирати, де проходити техогляд. Та проблема корупції не вирішилась до кінця, а деякі сервіси просто продавали талони про справність авто.

Комерційні автомобілі та вантажівки, на відміну від легковиків, повинні проходити обов’язковий техогляд навіть після скасування обов’язкових перевірок. Пасажирські автобуси та мікроавтобуси проходять огляд кожні 6 місяців, вантажні авто – щороку, а таксі – через 2 роки. 

ЄС вимагає обов’язкового техогляду

У 2014 році Україна підписала угоду про асоціацію з ЄС, яка передбачає поновлення обов’язкового техогляду для автомобілів українців. 

За угодою, у 2022 році власники усіх 10 мільйонів автомобілів, які зареєстровані в Україні, будуть повинні отримати підтвердження про справність свого транспорту. 

Що зміниться в техогляді

У тексті законопроєкту, який оприлюднило Мінінфраструктури, йдеться про реформування та вдосконалення структур, які відповідають за техогляди. 

Перш за все, працюватимуть над створенням прозорої системи, яка мінімізує хабарництво та полегшить проходження техогляду для водіїв. Для цього в Міністерстві внутрішніх справ запропонували проводити техконтроль з відеофіксацією - так відомство хоче зменшити кількість правопорушень та хабарництва. 

Що пропонують у законопроєкті 

Нововведення стосуватимуться усіх видів транспорту. Що передбачають оновлені правила:

  • Вантажні та легкові авто, які важать до 3,5 тонни, будуть проходити техогляд кожні 2 роки. Перша перевірка автомобілів такого типу відбуватиметься через 4 роки після реєстрації в базі. 
  • Транспорт, що важить понад 3,5 тонни (вантажівки та причепи) мають проходити техогляд щорічно.
  • Пасажирський транспорт розрахований на 9 людей (з водієм включно) та таксі проходитимуть перевірки щороку.
  • Автобуси, мікроавтобуси та транспорт, який перевозить небезпечний вантаж, мають отримувати техконтроль кожні пів року.
  • Мотоцикли мають проходити огляд кожні 2 роки – це стосується транспорту з двигуном більше ніж 125 кубічних сантиметрів.

Хто проходитиме техконтроль незалежно від строків

За новими вимогами, огляд транспорту відбуватиметься достроково, якщо: 

  • авто придбав новий власник – протягом 10 днів після реєстрації транспорту на своє ім’я водій має провести техогляд;
  • Авто потрапило в аварію – техогляд необхідний, якщо були пошкоджені елементи, що впливають на безпеку: системи управління, подушки безпеки, підвіски, гальма тощо;
  • під час руху водій виявив істотні неполадки.

Хто не буде проходити техогляд 

Технічний контроль не буде обов’язковим для транспорту, який:

  • має максимальну швидкість до 25 кілометрів на годину; 
  • використовується у змаганнях та спортивних перегонах;
  • має двигун об’ємом менше ніж 125 кубосантиметрів;
  • має дипломатичну недоторканність;
  • використовується у агропромисловості. 

Який штраф за непроходження техогляду 

Наразі за відсутність техогляду в авто, які мають його проходити, стягується штраф 1700 гривень. Чи зміняться цифри, коли введуть обов’язковий техконтроль для усіх - невідомо. 

Коли введуть обов’язковий техогляд 

Конкретної дати в Міністерстві інфраструктури не назвали. Орієнтовний час поновлення обов’язкового техконтролю – вересень 2022 року. За умовами Угоди про асоціацію України та ЄС, техогляд повинен відновитися не пізніше, ніж за 5 років після набуття чинності документа. 

Набула чинності Угода 1 вересня 2017 року, тож очікувати повернення обов’язкового техогляду варто восени 2022. 

Що зміниться після введення обов’язкового огляду

Автомобільний експерт Євген Гудущан в ефірі 24 каналу розповів, що реорганізація системи техконтролю – це позитивні зміни для водіїв та транспортної інфраструктури в Україні. 

Статистика Національної поліції свідчить, що через несправність українських авто стається менш ніж 1% від усіх ДТП, стверджує експерт. Гудущан зазначив, що якщо всі машини будуть в ідеальному стані, на дорогах проблем не поменшає. 

За домовленостями з ЄС, перевірки авто проходитимуть в першу чергу для того, щоб зменшити забруднення для навколишнього середовища – технічно несправні машини викидають в атмосферу значно більше вуглекислого газу. 

При цьому експерт додав, що кожен власник авто в Україні зацікавлений у тому, щоб його машина була у хорошому стані. 

“Чинна система припускає повну відповідальність за технічний стан своєї машини. Тому ці зміни – позитивні”, – наголосив фахівець.

 
Коментарі (0)