ГоловнаКолонкиПіар замість роботи

Піар замість роботи

Щодо суті нового законопроекту хочу зазначити, що поява такої ініціативи я сприймаю, загалом, нормально. Але тим, хто розбирається в цьому, зрозуміло, що це не більше ніж черговий піарний хід. Чому я так говорю? Бо останні події навколо ЖКГ та реалізації Програми реформування галузі показують, що

Щодо суті нового законопроекту хочу зазначити, що поява такої ініціативи я сприймаю, загалом, нормально. Але тим, хто розбирається в цьому, зрозуміло, що це не більше ніж черговий піарний хід. 

Чому я так говорю? Бо останні події навколо ЖКГ та реалізації Програми реформування галузі показують, що багато законодавчих ініціатив, у тому числі чергові зміни до «Закону про житлово-комунальні послуги», носять абсолютно безсистемний характер. Більше того, вони безсистемні і, як правило, непрофесійні. Звичайно, з одного боку, ми не можемо відібрати у депутатів право їх законодавчої ініціативи, але з іншого - необхідно враховувати безсистемність і суперечливість законодавчого забезпечення ЖКГ. Переконаний, що сьогодні ініціаторам розплутування клубка протиріч нормативно-правового поля має стати відповідний орган: або Міністерство, або НКРЖ. 

З власного досвіду скажу - надмірна і хаотична депутатська ініціатива настільки ускладнює законодавчий процес, що іноді це нагадує байку Крилова «Дем'янова юшка». 

Тому таку діяльність слід розглядати, скоріше за все, як накопичення балів у моніторингу законодавчої активності народних депутатів (найчастіше з числа неактивно відвідуючих сесійний зал), ніж як системну і професійну роботу. При цьому найчастіше автори подібних законопроектів не особливо розглядають у весь комплекс проблем, намагаючись заробити бали на окремому фрагменті, цікавому для тих чи інших лобістських груп. В результаті такі спроби точкового впливу призводять до зворотного результату. 

Вже зараз очевидна і перша реакція суспільства та ЗМІ на цей документ: преса рясніє заголовками про те, що інвестувати ЖКГ збираються за рахунок населення. І хоча ще ніхто серйозно не переймався цим законопроектом, але у населення вже сформувалося суто негативне ставлення. Вважаю, що уряду потрібно визначитися: якщо ви хочете дати можливість підприємствам галузі закладати реальну інвестиційну складову тарифу і хочете, щоб цей тариф був більш-менш підйомним для населення, - то тоді приборкайте, в першу чергу, ціни на енергоносії: розберіться з ціною на газ, на електроенергію. І тільки в цьому випадку з'явиться можливість зробити цей тариф не убивчим для потенційного споживача. Безумовно, необхідно розглянути питання про спільне інвестування з боку бюджетів усіх рівнів. Але тільки це має удосконалюватися шляхом розвитку механізму публічно-приватного партнерства, про яке ми говоримо дуже багато, але жодного по суті реального і чесного проекту в Україні до цих пір не маємо. І зрозуміло чому - занадто велика корупційна складова, апетити дуже великі і тому процес залишається закритим, непрозорим. 

Що стосується самої суті цього документу, можу сказати: на сьогодні запропоновані зміни передбачені Постановами Кабміну № № 955 та 959.Особливо це актуалізувалася у зв'язку зі створенням Національного регулятора в сфері тарифоутворення в ЖКГ, який і повинен забезпечити і захист інвестицій, та обов'язкові розрахунки по енергоносіях, і прозорість процедури регулювання тарифів колегіальним рішенням з урахуванням думки всіх суб'єктів: монополістів, споживачів, бюджету. Саме там закладена основа правильного розвитку галузі. І тільки комплексне вирішення системних проблем не тільки житлово-комунальної сфери, але й економіки України (яка, як і раніше залишається далеко неконкурентною і непрозорою) може відповісти на всі наші проблеми.

Олексій Кучеренко, Міністр з питань житлово-комунального господарства України (2007-2010 рр..)

 
Коментарі (0)