ГоловнаНовини ЖКГПарламентарі аналізують ставки мита на реєстрацію нерухомості

Парламентарі аналізують ставки мита на реєстрацію нерухомості

Комітет з питань правової політики Верховної Ради України попередньо розглянув на відповідність Конституції України проект закону про внесення змін до декрету Кабінету міністрів «Про державне мито» (щодо ставок за проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно).На засіданні Комітету

Комітет з питань правової політики Верховної Ради України попередньо розглянув на відповідність Конституції України проект закону про внесення змін до декрету Кабінету міністрів «Про державне мито» (щодо ставок за проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно).

На засіданні Комітету зазначалося, що законопроект розроблено з метою реалізації положень закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», відповідно до якого з 1 січня 2012 року в Україні запроваджується державна реєстрація речових прав, а також створюється необхідна система органів державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Законопроектом № 8296 пропонується забезпечити нормативно-правове регулювання справляння та визначення ставок державного мита за проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що має підвищити ефективність витрат державного бюджету на створення і утримання системи органів державного управління у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, та сприятиме наповненню дохідної частини державного бюджету.

Проектом закону передбачено справляння державного мита за проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно - 7 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (119 грн.); права власності на нерухоме майно, яке виникло та зареєстровано до 1 січня 2012 року – 50% ставки державного мита – за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно (59,5 грн.); речового права на нерухоме майно, обтяження права на нерухоме майно – 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (51 грн.).

На засіданні комітету наголошувалося: попередній розгляд законопроекту на відповідність нормам Конституції України показав, що його положення в цілому не містять ознак невідповідності положенням Конституції України. Тому комітет підтримує пропозицію щодо встановлення ставок державного мита за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно та їх обтяжень.

Водночас, під час попереднього розгляду окремих положень законопроекту, члени комітету висловили щодо його змісту деякі зауваження.

Так, аналіз законопроекту та частини 2 статті 29 закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (з метою реалізації якої подано законопроект), згідно з якою: «при проведенні державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані до набрання чинності цим законом, справляється державне мито», показує, що власники нерухомого майна, які здійснили його реєстрацію в Бюро технічної інвентаризації до 1 січня 2012 року, зобов'язані заново провести державну реєстрацію цього ж майна вже в створеному Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та сплатити державне мито. Такий обов'язок випливає і з вимог пункту 6 статті 3 закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», згідно з якими «будь-які правочини щодо нерухомого майна (відчуження, управління, іпотека тощо) укладаються, якщо право власності на таке майно зареєстровано згідно з вимогами цього закону».

Натомість, вважають народні депутати, вимоги проведення повторної реєстрації суперечать пункту 4 статті 3 закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», положеннями якого встановлено, що права на нерухоме майно, що виникли до набрання чинності цим законом, визнаються дійсними без визначеної цим законом державної реєстрації за умови, що реєстрація прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення або якщо на момент виникнення прав діяло законодавство, що не передбачало обов'язкової реєстрації таких прав.

Оскільки реєстрація прав власності на нерухоме майно в Бюро технічної інвентаризації здійснювалася на підставі чинного законодавства, то повторна реєстрація такого майна і, відповідно, сплата державного мита у розмірі, визначеному проектом, на думку парламентаріїв, є неправомірною.

 
Коментарі (0)