ГоловнаНовини ЖКГЕлектроенергетикаПідвищення тарифів «Укрзалізниці» призведе до кризи в енергетиці — Енергоасоціація

Підвищення тарифів «Укрзалізниці» призведе до кризи в енергетиці — Енергоасоціація

ГО “Перша енергетична асоціація України” заявила про можливі катастрофічні наслідки, які на їх думку, можуть настати для енергетичної галузі після підвищення тарифів на залізничні перевезення

 

 

ГО “Перша енергетична асоціація України” заявила про можливі катастрофічні наслідки, які на їх думку, можуть настати для енергетичної галузі після підвищення тарифів на залізничні перевезення. Відповідне повідомлення опубліковане на власній сторінці асоціації у Facebook.

Так, енергоасоціація України наголошує, що в умовах світової економічної кризи та пандемії коронавірусу, коли на паузу поставлена робота багатьох галузей вітчизняної економіки, підвищення тарифів на залізничні перевезення завдасть нищівного удару по українському бізнесу. Особливо болісно, на їх думку, підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення вдарить по електроенергетиці й вугільній галузі, які й без того переживають “наймасштабнішу кризу” за всі часи незалежності України.

“Фінансовий стан енергетичних компаній наразі є критичним, зупинені 95% шахт, в простій відправлені близько половини теплових електростанцій, зупиняються атомні блоки, оператори системи розподілу попереджають про ймовірність віялових відключень електроенергії. У такій ситуації підвищення тарифів стане імпульсом, що підштовхне енергетику до прірви.” – говориться у тексті заяви.

На думку асоціації, затвердження нового договору «Укрзалізниці» у поточній редакції, що передбачає збільшення вартості використання вагонів компанії, може призвести до подальшої відмови вуглевидобувних підприємств від вагонів «Укрзалізниці» та переорієнтації їх на більш гнучкий приватний парк, що бумерангом вдарить по самій залізниці.

“Окрім цього, «Укрзалізниця» також заявляє про зближення (вирівнювання) класів вантажів. Необхідно зазначити, що наразі, урахуванням декількох циклів перевезень, «Укрзалізниця» перевозить близько 60 млн тонн вугілля на рік. Це складає близько 20% від загального обсягу вантажів, перевезення яких здійснює «Укрзалізниця». Більше ніж 50% від перевезення вугілля становить транспортування енергетичного вугілля для потреб ТЕС, які, забезпечують близько 30% генерації електроенергії в країні.

При вирівнюванні (тобто перенесенні вугілля з 1-го тарифного класу до 2-го) вартість перевезення вугілля помітно збільшується: залізничний тариф для вугілля зросте на 43% (59 грн за тонну без ПДВ). За експертними оцінками, це збільшить витрати на перевезення вугілля на 3.5 млрд грн на рік, що у свою чергу призведе до погіршення й без того катастрофічного фінансово-економічного стану вугледобувних підприємств, теплової генерації та енергетичної системи України в цілому.” – резюмували в асоціації.

То ж енергетики пропонують не лише не підвищувати тарифи на вантажні перевезення, а й зменшити на 7,4%. Саме таке падіння промисловості спостерігалось в Україні торік.

 

 

 
Коментарі (0)