ГоловнаНовини ЖКГАльтернативна енергетикаПопов зекономив на кондиціонерах в автобусах та тролейбусах

Попов зекономив на кондиціонерах в автобусах та тролейбусах

Незважаючи на те, що влада Києва вже декілька років обіцяє прохолоду в громадському транспорті, масового встановлення кондиціонерів у трамваях і тролейбусах чекати не варто, повідомляє «Київ. Коментарі» з посиланням на «Комсомольскую правду в Украине». У 2010 році на все міст

Незважаючи на те, що влада Києва вже декілька років обіцяє прохолоду в громадському транспорті, масового встановлення кондиціонерів у трамваях і тролейбусах чекати не варто, повідомляє «Київ. Коментарі» з посиланням на «Комсомольскую правду в Украине».

У 2010 році на все місто був лише 1 тролейбус з кондиціонером, що курсував на маршруті №18. Сьогодні по столиці їздять ще й 11 «прохолодних» автобусів.

«Перший автобус з кондиціонером поїхав за маршрутом №62 (Ботанічний сад - Контрактова площа). Але особливого ефекту немає. За час поїздки від однієї зупинки до іншої температура знижується на 2-3 градуси, а потім у відкриті двері знову потрапляє гаряче повітря, - повідомив інженер КП «Київпастранс» Юрій Бомбандеров. - Сьогодні на Оболоні та Троєщині курсують 10 автобусів з кондиціонерами. Ми і далі плануємо їх закуповувати у міру можливості».

Головна проблема - в грошах. «Холодний» тролейбус коштує на 10% дорожче звичайного, автобус - на 7-8%. Європейський досвід, за словами Бомбандерова, підказує, що в салоні кондиціонери ставити не варто, а от у кабіні у водія потрібно встановлювати зволожувачі повітря.

До 2012 року мерія купить 185 автобусів і стільки ж тролейбусів, на це виділено майже 50 мільйонів євро. Але на відміну від Харкова і Донецька, де місцева влада прикупила півсотні машин з кондиціонерами та відеокамерами, у столичній адміністрації віддали перевагу білоруському МАЗу, в базовій комплектації якого охолодження салону не передбачено.

«Нафаршировані» ЛАЗи коштують по 3 мільйони за штуку, у той час, як МАЗ обійдеться всього лише в 1,5 млн. Білоруси готові за додаткові 8 тис. доларів США постачати нам вже оснащені кондиціонерами автобуси. Але в мерії вирішили на такі «дрібниці» не витрачатися.

Що стосується транспорту, який вже їздить по столиці, то його можна охолодити - було б бажання і можливості. Так, на Львівському автозаводі відзначають: дешевше замовити автобус чи тролейбус вже з охолоджуючою системою. «Але ми можемо і вже куплені машини обладнати, в цьому немає нічого складного», - запевняють представники заводу.

Як з´ясувалося, жоден з потягів столичного метро не оснащений кондиціонером. У прес-службі Київського метрополітену відзначають: він там особливо і не потрібний - в старих вагонах і без того нормально продуває салон, а ось в нових поїздах у нас встановлена примусова система вентиляції. Що стосується нових закупівель, то поки важко сказати, чи будуть там встановлені системи кондиціонування - це дуже дорого і не по кишені місту.

 
Коментарі (0)