ГоловнаКолонкиПри забудові столиці головне - доцільність

При забудові столиці головне - доцільність

Ви запитаєте, які з цих проектів реально втілити в життя до Євро-2012?Варто розуміти, що ми отримали цікаві й неординарні думки, ідеї з усіх робіт, а не тільки з проектів-переможців. Я вважаю, що людям важливо знати, наскільки вони доцільні і виправдані. Наприклад, якби ми цю роботу провели кілька

Ви запитаєте, які з цих проектів реально втілити в життя до Євро-2012?

Варто розуміти, що ми отримали цікаві й неординарні думки, ідеї з усіх робіт, а не тільки з проектів-переможців. Я вважаю, що людям важливо знати, наскільки вони доцільні і виправдані. Наприклад, якби ми цю роботу провели кілька років тому, знаючи, що буде Євро, то уже б мали перші наочні результати.

Сьогодні проекти складають концепцію на перспективу. У ній присутні моменти, які потребують доопрацювання, а, можливо, і переосмислення. Будь-яка представлена ідея, яка буде перенесена на креслення, проходитиме відповідні погодження, буде представлена громадськості для обговорення. Адже людям необхідно знати, що відбувається на території їхнього міста. Київ акумулював у собі колосальні творчі сили, тому ми розраховуємо не лише почути оцінку громади, а й, можливо, доповнити нашу концепцію новими, практичними ідеями.

Якщо говорити про найближчі у часі проекти, то я б не відкладав у шухляду ідею створення алеї безперервного пішохідного руху від Софії до Лаври. Маршрут проляже від Львівської площі через Пейзажну алею, Володимирську гірку, місток над Володимирським узвозом у бік арки Дружби Народів, далі - до Музею води і аж до Києво-Печерської Лаври. Усе це потрібно виконати таким чином, щоб людина могла сісти відпочити, ознайомитися з цікавими скульптурами, ландшафтними композиціями, оглянути панорами міста. Вздовж маршруту можуть навіть розташовуватись літні кафе, але не у гіпертрофованому розумінні - розростися на всю алею, - а з розрахунку можливостей місця і доцільності розміщення.

Алея не обов'язково має знаходитися на одному висотному рівні, як дорога чи шосе. Вона може опускатися й підійматися, але, насамперед, повинна бути зручною. Поруч має проходити велосипедна доріжка, яка б не заважала пішоходам. І взагалі, ми найближчим часом плануємо активно піднімати питання створення мережі велодоріжок. Крім того, на алеї будуть встановлені світильники, пам'ятні знаки, дороговкази з історичними довідками.

Я пропоную навіть оголосити архітектурний конкурс на вирішення цієї алеї, яка символізуватиме зв'язок двох охоронних зон пам'яток національного значення – Києво-Печерської Лаври й Софії Київської.

Мій принцип забудови міста, як у лікаря: головне - не нашкодити. Тобто, з урахуванням екологічної місткості певної території. Саме екологія повинна займати першу позицію. Якщо місце не дозволяє – тоді варто зупинитися, а не «втискувати» об'єкт, як ми бачимо зараз.

Целовальник Сергій, головний архітектор Києва, для ІА «Україна Комунальна».

 
Коментарі (0)