ГоловнаНовини ЖКГЖитлоРада обмежила рекламу новобудов

Рада обмежила рекламу новобудов

Парламент прийняв законопроект № 1060 щодо удосконалення ліцензування господарської діяльності. Документ має пряме відношення до будівництва. Внесено зміни до Закону України «Про рекламу»

Парламент прийняв законопроект № 1060 щодо удосконалення ліцензування господарської діяльності. Документ має пряме відношення до будівництва. Внесено зміни до Закону України «Про рекламу», які вносять обмеження реклами будівель із залученням коштів інвесторів. Своєю думкою про ініціативу ділиться Владислав Кисіль, партнер ЮФ KPD Consulting.

З набранням чинності закону буде заборонено рекламувати об'єкти, по яких відсутня, по-перше, право власності або користування землею, по-друге, документ, дає дозвіл на будівництво, по-третє ліцензія підрядника на будівництво, по-четверте, ліцензія з надання фінансових послуг на залучення коштів. Аналогічна заборона існує в законодавстві з 2010 року. Таким чином держава намагалася зменшити ризики інвесторів, обмежуючи вихід на ринок компаній, які мали права залучати кошти на фінансування будівництва.

Як ми всі добре знаємо, що забороняють методи зазнали повного краху. Родзинкою законопроекту № 1060 є пряма вказівка, що рекламований об'єкт повинен мати замовника, у якого є право власності або користування на земельну ділянку під будовою. Це, по крайней мере в контексті рекламної активності, обмежує вкрай поширені схеми «делегування» функцій замовника. Внаслідок делегування земля належить одній особі, а замовником виступає друга особа - саме таку картину ми маємо в багатьох проектах. Це збільшує ризики інвестора і створює плідний грунт для подальших конфліктів і зловживань.

Досягне нове обмеження ефекту, до якого прагне законодавець? А всі ми розуміємо, що законодавець щиро прагнути впровадження прозорих правил гри на первинному ринку житлової нерухомості. Саме такі правила є запорукою сталого розвитку ринку і підвищення рівня безпеки для інвесторів. Не маю впевненості в можливості надати позитивну відповідь. Введення додаткових обмежень на рекламу - тактичне лікування наслідків. Стратегічні причини - це незручні і обтяжливі виняткові механізми інвестування, поки визначені законом як єдино дозволені, а також непослідовність державної політики в цій сфері. Чекаємо подальших, більш рішучі стратегічні кроки.

 

 
Коментарі (0)