ГоловнаВибір редакціїРекламних щитів у містах України стало менше. На черзі - підвищення цін на рекламу

Рекламних щитів у містах України стало менше. На черзі - підвищення цін на рекламу

Фахівець також нагадав, що з 20 травня 2011 р. в Києві вступило в силу розпорядження КМДА про введення мораторію на прийом заяв щодо надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами та видачу дозволів на її розміщення у центральній частині міста, а також на основних магістралях Києва. Мораторій д

Фахівець також нагадав, що з 20 травня 2011 р. в Києві вступило в силу розпорядження КМДА про введення мораторію на прийом заяв щодо надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами та видачу дозволів на її розміщення у центральній частині міста, а також на основних магістралях Києва. Мораторій діє до 1 вересня 2011 року. Це, на думку експерта, сприятиме скороченню рекламних конструкцій в місті, а також вирівнювання цін на ринку.

Звичайно, ІА «Україна Комунальна» не змогло не поцікавитися, яким чином відбилася політика міської влади на основних учасниках ринку зовнішньої реклами. Як і слід було очікувати, за підсумками останніх місяців оператори зовнішньої реклами парк рекламних носіїв фактично не нарощували. Зокрема, за даними Сергія Смоляра, директора столичної компанії Doors Consulting, якщо до травня 2011 року парк рекламних носіїв збільшився з 79,3 до 80,2 тис. одиниць, то в липні їх кількість знову сягнула 79,9 тис.

Регіони
Оператори відзначають, що ситуація зі зменшення кількості бігбордів на вулицях спостерігається не тільки в Києві. Характерна вона і для інших міст України, зокрема, міст-мільйонників та обласних центрів.

Причин скорочення кількості рекламоносіїв в регіонах оператори називають декілька.

По-перше, у зв'язку з підготовкою до Євро-2012 в ряді міст починають розширювати головні дороги і проводити заходи щодо поліпшення містобудівної ситуації. У зв'язку з чим в місцях, де проводять реконструкцію, рекламоносії демонтуються «пачками». Наприклад, у Харкові на пр-ті Гагаріна демонтували близько 300 рекламних поверхонь, в Дніпропетровську багато бігбордів прибрали з розширюваного пр-та Правди.

По-друге, в багатьох містах влада посилила правила продовження дозвільних документів на встановлення конструкцій, а також підняла орендну плату за місця під рекламоносіями в середньому на 12,5% (орендну плату, зокрема, підняли в Харкові, Донецьку, Луганську, Вінниці і ін. містах). При цьому вартість розміщення реклами за цей час в більшості випадках не зросла.

Як і прогнозувалося, стратегія, яку обрали щодо ринку реклами міська влада, дозволила повернути рекламодавців на щити - в червні оператори побили рекорди заповнюваності мереж бігбордів. За оцінкою Андрія Микитовича, директора медійного рекламного агентства Master Ad Ukraine, в містах-мільйонниках завантаження щитів становила 80-95%, в обласних центрах - 75-85%, у районних - 40-60%.

Виняток з правил
Правда, враховуючи збільшення витрат на утримання рекламних конструкцій, оператори від значного припливу клієнтів практично не виграли. На думку представників рекламного ринку, з метою збільшення рентабельності щитів, скоротити парк конструкцій, звичайно ж, необхідно. Однак, підходити до цього питання потрібно більш зважено. Адже, за спостереженнями самих операторів, якщо кількість бігбордів одних операторів («Бігборд», «Гелері-Октагон», «РТМ», «Ньюс аутдор України», «Луверс», «Перехід аутдор» тощо) зменшується, то інші компанії свою присутність на ринку всупереч усьому нарощують. Зокрема, йдеться про безліч тіньових компаній, кількість щитів яких на ринку сягає 30% від загальної кількості. Крім того, за даними Асоціації зовнішньої реклами України, за останні два роки парк конструкцій великого формату в центральній та історичній частинах столиці на 830 одиниць збільшила столична компанія «Прайм». За словами гравців ринку, досягти такого показника компанії вдалося за рахунок купівлі щитів столичного оператора «Етикет.Ка», який, за чутками, належав заступнику голови КМДА Анатолію Голубченко.

У зв'язку з цим виникає питання - а як же меморандум, укладений між Асоціацією зовнішньої реклами України та КМДА, згідно з яким розміщувати нові, і в першу чергу, великі конструкції в центрі міста до прийняття «Концепції розвитку зовнішньої реклами м.Києві» або затвердження відповідних проектів розміщення реклами на конкретних вулицях забороняється?

Схоже, як і у багатьох інших випадках, підхід влади до цього питання знову носить вибірковий характер. Однак, як запевнили київські чиновники, влада має намір не те що знести щити в центрі міста одразу. Вона має намір не продовжувати дозволи на їх встановлення і пропонувати власникам конструкцій інші місця для їх розміщення. В результаті, вже до кінця поточного року на центральних вулицях повинні повністю зникнути щити формату 3х6 м, а їх місце займуть уніфіковані рекламоносії меншого формату. Як запевняє Андрій Микитович, директор агентства Master Ad Ukraine, місця на цих рекламоносіях в 2012 р. вже розкуплені спонсорами та рекламодавцями чемпіонату.

Ринкові баталії
На жаль, подібний компроміс між операторами та владою, розробляють сьогодні концепції розміщення реклами в містах, спостерігається далеко не скрізь. Наприклад, на початку літа міськрада Луцька затвердила концепцію розміщення рекламоносіїв, розроблену без участі операторів. При цьому, згідно з документом, всі, існуючі в центральній частині міста бігборди, будуть демонтовані після завершення терміну дії відповідних дозволів та без надання їх власникам альтернативних місць. Якщо положення концепції втілять у життя, то, за оцінками підприємців, демонтувати доведеться кожен п'ятий рекламний носій в місті. При цьому, враховуючи, що на околицях Луцька заповнюваність площин становить близько 50%, а в центрі - 100%, то рекламний бізнес в місті стане збитковим. Оператори побоюються, що в цьому випадку їм доведеться продати свої носії мережевим компаніям, які мають можливість продати місця на своїх щитах великим рекламодавцям за вищими цінами. Однак, на думку Сергія Мартинюка, директора зі зв'язків з громадськістю компанії «Бігборд», подібних угод варто очікувати не раніше 2012 р., коли частина регіональних операторів, витіснених з ринку місцевою владою, почнуть знижувати ціни на конструкції, які в них залишилися.

Очікування
Незважаючи на жорстку політику влади щодо ринку зовнішньої реклами, оператори в цьому році не очікують різкого скорочення кількості рекламоносіїв. За їхніми прогнозами, в Києві кількість щитів може скоротитися приблизно на 500 одиниць, в цілому по Україні - на 1-1,5 тис. При цьому ціни на розміщення реклами на зовнішніх конструкціях зростуть у середньому на 10% -15%.

Сергій Попов спеціально для ІА «Україна Комунальна»

 
Коментарі (0)