ГоловнаНовини ЖКГТранспортУ грудні кияни почнуть користуватися електронним квитком

У грудні кияни почнуть користуватися електронним квитком

Запуск е-квитка затримали через необхідність зв'язати наземний транспорт і метро

Уже в цьому місяці кияни зможуть оплатити проїзд в наземному транспорті і метро пластиковими електронними картками і квиточками з QR-кодом через валідатори.

Зараз завершується тестування нової системи технічними фахівцями, яке стартувало на початку листопада.

"Фахівці перевіряють на комп'ютері, підключені чи все валідатори, як на них впливають погодні умови. Це тест комплексної роботи системи, яка включає в себе не тільки валідатори, але і бортові комп'ютери водіїв", - відзначили в КМДА.

За словами пасажирів, на екранах валідаторів вже з'явилися нові повідомлення: "Піднесіть картку" і "Система закрита". Але електронні проїзні картки, що поповнюються поїздками, і одноразові квиточки з QR-кодом поки ще не продають. Їх реалізацію обіцяють почати в найближчі пару тижнів. Картки будуть продавати кондуктори, їх можна буде придбати в касах метро і "Київпастрансу", боксах на зупинках.

Метро. Що стосується затримки запуску е-квитка, то, як пояснюють в КМДА, пов'язано це з тим, що необхідно пов'язати квитком воєдино як наземний транспорт, так і підземку. У метро е-квиток хочуть запустити одночасно з трамваями, тролейбусами та автобусами. Для цього на кожній станції буде переобладнано по одному турнікету (там, де платять банківськими картами з системою PayPass), а в подальшому таких турнікетів буде все більше.

А ось деякі приватні перевізники запуску нової системи далеко не раді, адже їм також доведеться обладнати валідаторами свій рухомий склад.

Аргументом проти валідаторів стала нестача місця, адже маршрутки забиті в годину пік, ніхто не дотягнеться до приладу, щоб оплатити проїзд. Крім того, власники маршруток не хочуть платити за дороге обладнання. А якщо їх змусять - будуть піднімати ціни на проїзд, щоб компенсувати витрати.

У свою чергу, транспортний експерт Дмитро Беспалов упевнений, систему єдиного квитка вводити необхідно, адже вона дає можливість розрахуватися за проїзд в різному транспорті. Однак Беспалов підкреслив, що купувати і обслуговувати валідатори повинні не перевізники. Це може бути інвестпроект, або проект, який повністю належить владі міста.

 У мерії запевняють, що єдиний квиток буде як в комунальних, так і приватних маршрутках: "Коли перевізники беруть участь в конкурсах на маршрути, то одна з ключових умов для них - установка нової системи в салонах".

 

 
Коментарі (0)