ГоловнаВибір редакціїОСББУ Львові триває процес списання житлових будинків з балансу

У Львові триває процес списання житлових будинків з балансу

У Львові триває процес списання житлових будинків з балансу ЛКП. Вже списано 559 будинків.
Відповідно до ухвали сесії Львівської міської ради «Про врегулювання питання управління багатоквартирними будинками та їх обслуговування у м. Львові», у місті триває процес списання багатоквартирних будинків комунальної власності з балансу Львівського комунального підприємства, про це повідомляє прес-служба Львівської міської ради.
 
Станом на сьогодні списано 559 будинків.
 
Ухвала «Про врегулювання питання управління багатоквартирними будинками та їх обслуговування у м. Львові», яку було прийнято на сесії Львівської міської ради минулого року, підготовлена на виконання законів України «Про особливості права власності у багатоквартирних будинках» та «Про житлово-комунальні послуги».
 
Відповідно до цієї ухвали районним адміністраціям дано доручення про списання будинків з балансу місцевих рад для того, щоб мешканці, які є зараз співвласниками будинків, визначилися щодо форми управління даними будинками. Тобто, або створити ОСББ, або передати будинок на обслуговування управляючій компанії, або взяти будинок на самообслуговування.
 
Якщо ж до 1 березня 2019 року мешканці не визначаться, то буде проведений конкурс, відповідно до якого буде призначений управитель того чи іншого будинку.
 
З моменту, коли розпочався процес списання, було створено 40 ОСББ. Тому мешканці активно вибирають два шляхи — або створення ОСББ, або вибір управляючої компанії. Сьогодні у Львові є 50 управляючих компаній — 40 комунальних, 10 приватних. Зараз тривають переговорні процеси між управляючими компаніями і мешканцями. Є протоколи будинків, які вже визначилися з управляючою компанією — це 138 будинків, але угод на управління ще не уклали, тому залишаються на обслуговуванні ЛКП", — розповіла Ірина Маруняк, директор департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР.
 
За її словами, коли будинок списується з балансу ЛКП, то він не залишається напризволяще, а до моменту визначення мешканців з формою правління залишається на обслуговуванні в ЛКП.
 
«Допоки мешканці не визначаться і на загальних зборах не створять ОСББ, або визначаться з управляючою компанією, і укладуть з нею угоду на управління будинком, будинок залишається на обслуговуванні свого ЛКП. І лише тоді, коли буде укладена угода на управління будинком, розривається угода з ЛКП на обслуговування.
 
Якщо будинок переходить на управління до управляючої компанії, тоді розмір квартирної плати обумовлюється на договірних відносинах. Визначаються, які послуги є обов’язкові — прибирання сходової клітки, прибудинкової території, оплата за вивіз ТПВ, освітлення сходової клітки, поточний ремонт даху та ін. Якщо мешканці хочуть ще якість інші роботи провести в будинку, тоді збільшується розмір квартирної плати, щоб акумулювати кошти в резервний фонд для проведення відповідних робіт.
 
Договір на управління будинком з управляючою компанією укладається на один рік. Якщо мешканці будуть незадоволені її роботою, то договір не продовжуватимуть, або зможуть розірвати його достроково і обрати іншу компанію", — додає Ірина Маруняк.
 

Якщо мешканці визначаться з формою правління то зможуть скористатися програмами, які діють у Львові щодо фінансування ремонтних робіт в житлових будинках. На сьогодні у Львові діють дві програми: перша — це програма співфінансування проведення капітальних і поточних ремонтів, де 70% коштів виділяє місто, а 30% кошти мешканців; друга — програма «Теплий дім», якою можуть скористатися будинки, які є власності ОСББ. На цей рік на програму «Теплий дім» передбачено 5 млн. 914 тис. грн, а на програму «30/70» близько 10,5 млн. грн. Також передбачено кошти в районних адміністраціях на поточний ремонт житлового фонду. 

 
Коментарі (0)