ГоловнаВибір редакціїАльтернативна енергетикаУ Рівному посилили контроль за витратами води. Та чи законно?

У Рівному посилили контроль за витратами води. Та чи законно?

«Якщо раніше за воду ми платили 60 грн, то вже у червні до оплати нам виставили 300 грн. Це, начебто, за те, що миємо вдома автомобіль, хоча насправді ми цього не робимо, - розповіла мешканка приватного сектора Ірина.   Вищі, ніж зазвичай, рахунки мешканцям приватного сектора виставили пі

«Якщо раніше за воду ми платили 60 грн, то вже у червні до оплати нам виставили 300 грн. Це, начебто, за те, що миємо вдома автомобіль, хоча насправді ми цього не робимо, - розповіла мешканка приватного сектора Ірина.
 

Вищі, ніж зазвичай, рахунки мешканцям приватного сектора виставили після того, як у багатьох із них, починаючи з травня, побували працівники «Рівнеоблводоканалу», і, керуючись розпорядженням голови облдержадміністрації від 1995 р. «Про затвердження норм витрат води», перевірили наявність у споживачів тварин, автомобілів, присадибних ділянок, басейнів та іншого, що може вимагати додаткових затрат води.
 

Директор обласного підприємства «Рівнеоблводоканал» Сергій Дзезик пояснює: «Таку інвентаризацію ми проводили й раніше. Але робили це вибірково. А коли побачили, що існують проблеми (приміром, за останній період ми виявили кілька десятків незаконних врізок у водопроводи), вирішили перевірити всіх споживачів, щоб мати реальну картину використання ними води. Тим паче, що нині в державі велика увага приділяється тому, щоб у всіх споживачів був облік води. А у Рівному 5 тис. мешканців приватного сектора не мають лічильників на воду. В той же час, коли є облік – це дозволяє встановлювати фактичні витрати води і тоді питань щодо норм її використання не виникає».
 

Втім, за словами С.Дзезика, у приватних будинках встановлювати лічильники не поспішають, хоч насправді використовують води більше, ніж декларують.
 

«Так, приміром, ми виявили, що один споживач платив за воду лише на двох осіб, хоча у нього в домі їх мешкає п’ятеро. Умисно він це робив чи ні - хтозна. Окрім цього, у нього була занижена площа присадибної земельної ділянки. Тобто люди поливають присадибні земельні ділянки, причому роблять це цілодобово, але не хочуть за це платити. Ще один випадок: звернувся до нас споживач, запевняючи, що не поливає ділянку. Наші працівники виїхали… а там скручені шланги водопровідні лежать. І поруч – будівництво літньої кухні ведеться. Наші працівники запитують:« А на будівництво води не використовуєте?». «Використовую», - таки зізнається споживач. Що ж тут ще скажеш? Запевняю: у нас нема завдання просто нарахувати додаткову плату людині за воду, ми хочемо лише фіксувати реальні обсяги споживання води».

 

Така робота з інвентаризації дала свій результат. За даними «Рівнеоблводоканалу» з травня уже 500 мешканців приватного сектора звернулися за встановленням лічильників на воду. І вони продовжують й надалі це робити: щодня на підприємство за цим звертається 40-60 абонентів. Сергій Дзезик обіцяє продовжити роботу з інвентаризації й наступного року, тому радить тим, хто ще не встановив лічильник, не зволікати.

 

Водночас, як стверджують рівняни, навіть ті мешканці, у кого вже є лічильник, приймають контролерів з облводоканалу: «Приходили до мене нещодавно, – розповів рівнянин Вячеслав. – Питали, чи є автомобіль, земельна ділянка, худоба, скільки мешканців прописано в будинку. Склали акт, який я також підписав, і пішли. Хоча лічильник в мене є. Особисто мені він вигідніший, бо в будинку прописано п’ять осіб. А за моїми спостереженнями, більше 20 кубів на місяць ми не споживаємо. Але ж є деякі питання. Наприклад, якщо свиня здохла, то їх що, повідомляти про це? Те ж саме з автомобілем – сьогодні він є, а завтра немає».

 

Голова постійної комісії з питань захисту прав людини, законності та правопорядку  міської ради Рівного Олександр Лащук має свій погляд на таку роботу зі споживачами: «До мене цілими групами звертаються рівняни зі скаргами на те, що до них приходять величезні рахунки з «Рівнеоблводоканалу». Вони не можуть зрозуміти, на підставі яких норм їм нараховують оплату. В абонентській службі «Рівнеоблводоканалу» мені пояснили, що підставою для таких оплат стало розпорядження голови Рівненської ОДА від 2 листопада 1995 р. № 177. У ньому зазначено, що ці норми витрат води для споживачів необхідно застосовувати, передбачивши необхідні кошти в бюджеті на встановлення лічильників. Зрозуміло, що ні у 1996 р., ні пізніше, відповідно до розпорядження, за бюджетні кошти ніхто лічильників у приватному секторі не встановлював  і не збирався встановлювати. Те, що на 16-ту річницю розпорядження вирішили втілювати його  в життя в частині оплати рахунків, а не встановлення лічильників, у мене навіть не викликає здивування. Виною всьому величезні борги, які утворились у «Рівнеоблводоканалу» за хазяювання господарників з області і міста. Тепер вони хочуть погасити ці борги за рахунок пересічних  мешканців».

 

Втім, у «Рівнеобловодоканалі» пояснюють, що прибутків від такої роботи зі споживачами не мають. Адже, коли йде інтенсивний розбір води через полив присадибних ділянок, у них на 160-200 тис. грн на місяць збільшуються витрати на електроенергію. Щодо встановлення лічильників за бюджетний кошт, то їх, як пояснюють на підприємстві, мають право встановлювати лише у багатоповерхівках. При чому це мають бути не індивідуальні, а загальнобудинкові прилади обліку.

Чи законно діє «Рівнеоблводоканал», пояснив юрист Рівненської обласної громадської організації КВУ Вячеслав Горбенко:

«Всі розпорядження голів облдержадміністрації повинні проходити реєстрацію в управлінні юстиції на відповідність законодавству. А органи державної влади мають діяти в межах Конституції та законодавства, за чим і стежить управління юстиції. Окрім цього, одна зі статей Закону «Про житлово-комунальні послуги» говорить, що всі відносини між споживачем та надавачем послуг мають розглядатися в межах укладеного між ними договору. Тобто, якщо у договорі не обумовлено того, що працівники «Рівноблводоканалу» час від часу здійснюють обходи та інвентаризацію, то тоді споживач може виставляти претензії. Також житловий будинок і територія навколо нього – це приватна власність, і людина має право не впустити на своє подвір’я працівників «Рівнеоблводоканалу», якщо цього у договорі не зазначено. Ще будь-яке розпорядження голови облдержадміністрації має бути оприлюднене. Тобто мешканців приватних будинків мали б про нього повідомити».

Мирослава Шершень, спеціально для ІА «Україна Комунальна»

 
Коментарі (0)