ГоловнаНовини ЖКГТранспортУкраїна планує інтегрувати транспортну систему в ЄС

Україна планує інтегрувати транспортну систему в ЄС

Україна переорієнтовує свою транспортну систему за європейськими стандартами та збільшує транспортні можливості перетину кордонів з Євросоюзом

 

Україна переорієнтовує свою транспортну систему за європейськими стандартами та збільшує транспортні можливості перетину кордонів з Євросоюзом. Про це повідомляє УНІАН.

Зазначається, що на останньому засіданні уряд запланував активізувати процес перемовин щодо відкриття спільних пунктів пропуску на кордоні з  Польщею. Зокрема, найважливішим транспортом під час воєнної агресії росії є залізниця, тому зміни в цьому напрямку є ключовими в питанні інтеграції української транспортної системи з системою ЄС.

Окрім модернізації самих вагонів, зміни мають стосуватись і ширини колії. Через різницю колії виникають перешкоди на західних кордонах та гальмується швидкість, з якою українські товари можуть експортуватися за кордон, а імпортні надходити в країну.

Ми розуміємо, що європейську колію нам потрібно буде будувати в Україні, і поєднувати свою залізничну мережу з європейською. Хоча б основні вузли повинні в нас доходити як європейська колія.

Однак, за словами транспортного експерта й колишнього заступника голови Мінінфраструктури Віктора Довганя, Україна не зможе повністю поміняти українську колію на європейський стандарт. Оскільки заміна колії призведе до багатьох фундаментальних змін, включаючи модернізацію рухомого складу та різних інших систем.

Важливо не просто відновлювати, важливо ще розширити пропускну здатність. Тому що в нас є проблема з експортом і нам треба продовжувати вузьку колію, робити термінали, нормальне пасажирське сполучення. І продовжувати вузьку колію знову ж таки не до Києва, а принаймні робити відновлення до Ковеля, Мукачева, Львова. Тобто на короткі ділянки, тому що ми не зможемо витягнути великі.

Зазначається, що, за оцінками радника міністра з питань стратегічних галузей промисловості Георгія Зубка, вартість повної заміни вітчизняної колії на європейську може зайняти 30-40 років та коштувати приблизно 150 млрд гривень.

Вартість повної заміни ширини колії на європейську на 20 тисяч км колій та модернізація супутньої інфраструктури в країні вимагає від 120-150 мільярдів гривень і потребуватиме 30-40 років. Залежно від стану залізничної інфраструктури та рельєфу місцевості вартість прокладання одного кілометру євроколії буде складати від 6 до 22 мільйонів гривень. Тому логічним є підхід сталого переходу і модернізація інфраструктури через послідовні і логічні проекти переходу на євро колію.

 

 

 
Коментарі (0)