ГоловнаНовини ЖКГНовини ЖКГУкраїнці відмовляються купувати бензин, який подорожчав

Українці відмовляються купувати бензин, який подорожчав

Головним індикатором самопочуття споживачів, що погіршується, стало більш ніж очевидне падіння продажів нафтопродуктів під кінець року

Цінові гойдалки на українському ринку нафтопродуктів в 2011 році не минули безслідно. Головним індикатором самопочуття споживачів, що погіршується, стало більш ніж очевидне падіння продажів нафтопродуктів під кінець року.

 

 Про це в своїй статті для ZN.UA пише директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.


За даними Держкомстату, за підсумками 11 місяців 2011 року порівняно з аналогічним періодом минулого року
реалізація бензин
у А-95 за готівку на АЗС знизилися на 12,1%. Рекордний спад споживчої активності зазначено у Криму (-24,2%) і Волинській області (-21,5%).


Характерно, що разом з периферійними областями досить відчутні темпи зниження споживання в найбільших і, відповідно, найбільш платоспроможних регіонах країни. Особливу увагу — майже 20% зниженням продажів бензину А-95 — звернула на себе Донецька область; Луганщина втратила майже 15% ринку. Ну а найбільш показово виглядає те, що відбувається на найбільшому й найбільш платоспроможному ринку країни — столичному. Київська область втратила за 11 місяців 16,23% продажів від рівня минулого року, тоді як безпосередньо столиця — 13,5% .


Із 27 регіонів України тільки в Запоріжжі зазначено зростання наявних продажів А-95 — майже на 9%. Своєю чергою, найменші темпи падіння роздрібних продажів за підсумками 11 місяців 2011 року зафіксовано у Дніпропетровській (-2,46%), Миколаївській (-5,52%) і Херсонській областях (-5,95%).


За словами С. Куюна, в основному протягом року невеликим амортизатором падіння попиту на найбільш ходову марку бензину виступав його менш якісний замінник у вигляді бензину марки А-92. Судячи зі зростання його споживання, частина водіїв для економії вимушено переорієнтувалася на А-92, продажі якого за підсумками 11 місяців поточного року збільшилися на 2,4%. Однак, імовірно, і цій віддушині настає кінець: у листопаді поточного року вперше за рік було зазначено зниження продажів і цієї марки — на 5,4%.


Не так все однозначно з дизельним паливом, відзначає експерт: «Як і у випадку з бензином, тут ми чітко бачимо капітуляцію «фізиків»: дизельного палива за середньою ціною 9,65 грн./л у минулому листопаді вони купили на 10,5% менше, ніж роком раніше, коли «важке» паливо коштувало 6,88 грн./л. Накопичувальний підсумок з початку року позначив втрати в розмірі 2,2%. Але динаміка падіння, що прискорилася в останні місяці 2011 року, свідчить про те, що ця тенденція зберігається».


Дещо оптимістичніша картина в промисловому секторі, який для дизпалива є основним. Тут споживання в січні-листопаді 2011-го зросло на 11,3% порівняно з минулим роком. Як показує опитування трейдерів, багато хто з них пов’язує цю динаміку з підготовкою до єврочемпіонату, коли ціна енергоресурсів не має особливого значення.

Джерело – «Дзеркало тижня»

http://news.dt.ua/ECONOMICS/tsini_na_palivo_zmusili_ukrayintsiv_u_2011_rotsi_istotno_zniziti_yogo_spozhivannya-94330.html

 
Коментарі (0)