ГоловнаНовини ЖКГТранспорт«Укравтодор» не допускає до тендерів білоруські компанії

«Укравтодор» не допускає до тендерів білоруські компанії

В «Укравтодорі» заявили, що не дискредитують білорусів, а лише рекомендують не допускати до тендерів компанії, які не мають

В «Укравтодорі» заявили, що   не дискредитують білорусів, а лише рекомендують не допускати до тендерів компанії, які не мають досвіду роботи в Україні та Європейському Союзі, повідомляє   «Укравтодор».

У відомстві зауважили, що не дискредитують учасників тендеру, а лише рекомендують обмежувати певну групу іноземних компаній за географічною приналежністю. Зокрема, «Укравтодор» рекомендує не допускати до українських тендерів компанії, які не мають досвіду роботи в Україні та Європейському Союзі.

Фактично, в.о. голови «Укравтодору» Славомір Новак надав зелене світло лише іноземним компаніям з Європейського Союзу або тим, хто там постійно працює.

«Відповідно до статті 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційних вимог до учасників. Замовниками закупівлі дорожніх робіт та послуг виступають служби автомобільних доріг в областях, тому «Укравтодор», як центральний орган виконавчої влади у сфері дорожнього будівництва, може надавати замовниками деякі пропозиції рекомендаційного характеру щодо кваліфікаційних вимог до учасників публічних закупівель, що не суперечить нормам Закону», - зазначили в «Укравтодорі».

У відомстві пояснюють свою позицію тим, що переможцями минулорічних тендерів з ремонту доріг були компанії без досвіду роботи.

Однак, зауважимо, що рекомендаційні вимоги «Укравтодору» звужують поняття досвіду роботи. У листі «Укравтодору» йдеться про наявність досвіду роботи саме в Україні та ЄС, а не в цілому.
“Позиція «Укравтодору» основана на аналізі незадовільного стану виконання дорожніх робіт протягом минулих років, коли спостерігалася тенденція збільшення кількості випадків участі та перемоги у публічних закупівлях підприємств та організацій, які не мають належної техніки, кваліфікованих працівників та досвіду виконання аналогічних договорів. Така ситуація призводила до зриву запланованого графіку робіт на автомобільних дорогах загального користування чи виконання їх з низькою якістю”, - йдеться у повідомленні «Укравтодору».

Разом з тим, за словами політиків, наявність досвіду роботи в Україні зовсім не означає надання якісних послуг. Нардеп від Черкащини Сергій Рудик розповів, що минулого року одразу три українських компанії: ПП «Дорстрой», ТзОВ «Трансстроймеханізація» та ТОВ «ПБС», які стали переможцями тендерів черкаської служби автодоріг (підрозділ «Укравтодору») не вийшли на об’єкти.

При цьому, компанія «ПБС» підозрюється правоохоронцями у заволодінні 25 млн грн державних коштів, а компанія «Трансстроймеханізація» входить до асоціації «Інтербудмонтаж», яка будує метро у Москві.
Для таких українських компаній жодних рекомендацій «Укравтодор» не надав. Натомість очільник відомства С.Новак рекомендує обмежити участь у тендерах білорусів, що ймовірно означатиме зрив домовленостей між Президентами України та Білорусі про залучення білоруських компаній до ремонту українських доріг.

 
Коментарі (0)