За вісім місяців поточного року залізничники відремонтували приміського рухомого складу на 324,2 млн грн., повідомляє перевізник. При цьому, як наголошують в компанії, з місцевих бюджетів не виділяються кошти на придбання рухомого складу для приміського залізничного сполучення. Таким чином, норми закону місцева влада ігнорує.
Так, з метою покращення санітарно-технічного стану, відновлення справної роботи вузлів та агрегатів було виконано майже 4 тис. поточних ремонтів секцій електропоїздів майже на 150 млн грн. Капітальним ремонтом з подовженням терміну служби на заводах та в депо відремонтовано 63 секції електропоїздів (13 складів) майже на 170 млн грн та 2 склади дизель-поїздів на 4,2 млн грн.
У 2015 році Укрзалізниця витратила на планові ремонти та модернізацію парку поїздів приміського сполучення близько 470,8 млн грн. Але, на жаль, цих коштів катастрофічно недостатньо для утримання в належному стані існуючого парку моторвагонного рухомого складу та впровадження нових технічних рішень для покращення обслуговування пасажирів. Крім того, Укрзалізниця у 2015 році придбала сучасний дизель-поїзд вітчизняного виробництва.
Основна проблема приміського господарства – зношеність рухомого складу, – напряму пов’язана з недостатнім фінансуванням сектору приміських перевезень. Зношеність парку електропоїздів складає майже 85%, парку дизель-поїздів – 92,4%. Середній вік електропоїздів вже досяг 32,5 року при встановленому виробниками терміну служби для переважної частини парку – 28 років, середній вік дизель-поїздів та рейкових автобусів – 28,9 року при встановленому виробниками терміні – 20 років.
У цілому стан наявного моторвагонного рухомого складу, основна кількість якого розроблялася і постачалася на залізниці у 1960-1970 роках, підійшов до критичної межі. Загалом на залізницях України невідкладно потребують проведення капітальних ремонтів 479 секцій електропоїздів (96 складів) та 61 склад дизель-поїздів.
Оновлення приміського пасажирського рухомого складу має відбуватися за спільного фінансування місцевими бюджетами та залізницями України – відповідно до статті 10 Закону України «Про залізничний транспорт» будівництво і реконструкція (у тому числі електрифікація) залізничних ліній, вокзалів, пішохідних мостів і тунелів, пасажирських платформ та інших об'єктів залізничного транспорту, пов'язаних з обслуговуванням населення регіону, придбання електропоїздів та дизель-поїздів для приміського сполучення повинно здійснюватися за рахунок коштів залізниць із залученням коштів місцевих бюджетів, а також інших не заборонених законодавством коштів.