ГоловнаПублікаціїТранспортЯк українці потягами мандрують

Як українці потягами мандрують

Комунальні байки - всі вигадані історії з життя житлово-комунальної галузі. Однак, як відомо, у кожній вигадці - лише доля вигадки. Сьогодні пропонуємо байку про подорожі рідною «Укрзалізницею».

 «Пощастило»

Більш за все цьогорічне Різдво Мирослава хотіла зустріти в родинному колі. Вона майже рік не бачила татуся й мамусю, хіба лише щотижня виходила на зв'язок через «Скайп», але він все ж таки є штучним замінником живого спілкування, а так хотілося пригорнутися в ніч перед Різдвом до найрідніших людей.

За два тижні до поїздки на вокзалі їй не вдалося придбати квиток на потяг «Київ-Львів». Кожного дня вона ходила на вокзал, стояла в чергах, вірила, що в додаткових потягах від «Укрзалізниці» знайдеться і для неї місце. І підморгувала вже тій тітці у касі, і недвозначно натякала «дам зверху». Нема квитків, і все! Робити нічого – потрібно хоч «зайцем» їхати! Валізка спакована, настрій святковий, попереду – Різдво та родинний стіл. У день від’їзду приїхала на вокзал на годину раніше, поцікавилася у касі, чи нема, бува, зайвого квиточка. На щастя Мирослави дівчина у касі  каже: «Поїзд «Харків –Ужгород», плацкарт, місце бокове біля туалету  № 37». Так, так, мені підходить. Беру!

- Чекайте, - гукає дівчина з каси, - що Ви для себе обираєте: знижку 25 грн чи ялинку–освіжувач?

- Не зрозуміла, - перепитала Мирослава у неї.

-То в нас в «Укрзалізниці» акція така -  відтепер пасажири, які їдуть на 37 та 38 місцях можуть розраховувати на знижку в 5 грн на кожні 100 км. шляху, або, при оплаті повної вартості квитка, отримати безкоштовно у провідника ялинки-освіжувачі повітря. Тож, що Ви обираєте – знижку 25 грн чи ялинку–освіжувач?

- Мабуть, краще поїду з ялинкою – Різдво ж завтра!, - усміхнулася Мирослава! Дякую за квиточок!

…Народу напхалося в той плацкартний вагон – сила силенна! Авжеж, всі поспішають додому на свята! Мирослава присіла на своє місце №37, розклала речі, але тільки відкрилися двері поруч із вбиральнею – в її очах потемніло від їдкої суміші випарів аміаку та хлору – нещодавно провідниця обробила таулет «Білизною».

- Вибачте, шановна, - звернулася Мирослава до провідниці, - я сплатила повну вартість квитка, мені в касі на вокзалі сказали, що провідник видасть мені освіжувач повітря – святкову ялинку?

- Дитино, яка ж ти наївна, краще б на 25 гривень менше сплатила! Я б теж хотіла побачити ті ялинки – освіжувачі, але ні в Харкові, ні в столиці мені їх не видали – сказали, що коли замовляли кількість по тендеру, додаткові потяги не враховували! Тож, співчуваю, але терпи вже якось!

Так ї їхала собі Мирослава, вдихаючи в себе забруднене повітря плацкартного вагону, і зігрівала її лише думка про те, що вранці вона зможе побачити матусю та обійняти татуся…

 «Підміна»

Традиційно на Харківщині в неділю після Великодня відзначають так звані «гробки» - день, коли згадують всіх померлих та відвідують їхні могилки на цвинтарях.  Я два роки не був на могилках бабусі та дідуся, тож завинив їм. Витратив 800 грн, купив  електронні квитки на сайті «Укрзалізниці»  туди та зворотньо на поїзд №154 «Київ – Донецьк» («Інтерсіті+»), той, що в народі «Хюндаем» кличуть. Приїхав на вокзал, бачу – замість «Хюндая» подали звичайні, старі вагони! Таких, як я потерпілих зо два десятки нарахувалося. На наше запитання, що ж сталося зі швидкісним складом, представниця залізничного вокзалу відповідає: «Там щось відламалося, лагодять, це тимчасово, проїдетеся в купейному вагоні з не меншим комфортом, а по приїзді  повернете різницю за квитки.  Крім жаху від підміни, пасажири поїзда №154 зіштовхнулися ще з однією бідою: у більшості були, як і в мене, електронні квитки, а зчитувачів QR-кодів провідникам «радянського» потягу так і не видали. Тож, провідниці змушені були пускати людей з роздрукованими на простому папері квитками без додаткової перевірки. Про постільну білизну, чай або каву, а тим більше ланч-бокси взагалі можна було забути. По приїзду до рідного міста одразу попрямував до вокзальних кас з метою повернути собі гроші за таку «підміну». Там мені відмовили, бо виявилося, що провідник повинен був на квитках поставити штамп і свій підпис, щоб повернули гроші. Оскільки провідникам не видали не тільки зчитувачів QR-кодів, а й штампів, то компенсації мені чекати не варто – так сказали в касі. Хтось  став лаятися та вимагати аудієнції з начальником вокзалу, а я пішов додому, бо завинив бабусі та дідусю…

«Газенваген»      

«А Вас, як кращого журналіста ми направимо у відрядження до Одеси на міжнародний кінофестиваль» - заявив Тетяні зранку головний редактор полтавського провінційного видання «Полтавські галушки». «Візьмете там інтрев’ю у зірок, будете нашою полтавською «Катею Осадчою»!...

Рано в ранці Тетяна вже була на пероні Одеського залізничного вокзалу та попрямувала до Одеського оперного театру на «червону доріжку». Скільки зірок – і всі одразу в одному місці! Для Тетяни це було, як в Діснейленд потрапити. Правда місцевих журналістів не допустили до «пресух» усіх зірок, але цікаво було порозмовляти з Ахтемом Сейтаблаєвим та Сергієм Лозницею.

Добре познайомилася та затоваришувала із місцевими журналістами з видання «Думская», і коли вони дізналися, що Тетянці вже час сідати у потяг, висловили свої співчуття Тетянці. З’ясувалося, що потяг «Одеса-Харків», яким вона приїхала зранку, не відганяють кудись — він смажиться під пекельним сонцем аж до сьомої вечора - часу відправлення. Увесь жах ситуації Тетяна і відчула, коли зайшла у плацкартний вагон. Вона читала, що колись фашисти знищували людей у так званих «газенвагенах» - газових камерах, але їй  у той момент здалося, що вона сама  за свої ж гроші у таку газову камеру потрапила. Розпечена на липневому сонці бляха міцно утримувала високу температуру.  За дві хвилини Таня відчула, що дихати вже не може, піт капає не лише з носа і повік, а, здається, і з голови. Її білосніжні лляні штани за 10 хвилин прилипли до ніг так, ніби я натягнула на себе ґумовий водолазний костюм. Про те, щоб переодягнутися, - навіть не може бути мови. Туалет зачинений, а навпроти - такі ж мокрі пасажири. Згадалася розмова із Сергієм Лозницею про Майдан, точніше про його причини. «Добре розумію, - розмовляла сама із собою Таня, що ті обдерті вагони, якими нас возять, давно мають бути списані. Але їх не списують, бо нема грошей, щоб закупити нові. Ну але бодай вікна у тих вагонах помити можна? Та справжній армагеддон на Таню чекав  попереду — коли через годину роздали постіль, та люди почали роззувалися... У ту мить їй так захотілося, щоб поруч сидів генеральний директор «Укрзалізниці». А на верхню полицю було б непогано покласти спати Міністра транспорту. Може, він би поцікавився: для чого у плацкартних вагонах над другою полицею є ще й третя? Щоб посеред ночі гримнутися головою і у польоті на підлогу поламати собі хоча би два ребра!

Але на жаль, директори  «Укрзалізниці» обирають собі інший вид транспорту – Porshe Panamera 4s або Audi Q7 – тому зустрітися на одній полиці Тетянці з високими чинами не судилося.

«Геній інженерної думки»

До Харкова їхав поїздом №177/178 «ім.. Тараса Шевченка» - Харків. Регіональний нічний швидкісний, але це не Хюндай. Це творіння рук українських вагонобудівників, які б не зайве було б повідривати.

При вході у вагон ловиш себе на думці, чи туди я зайшов – все виглядає так, ніби заходиш у старий плацкартний вагон – тебе зустрічає мішок із вугіллям.  Вагон візуально розділений на дві зони. Два старих телевізори з випуклими екранами так і не вдалося побачити працюючими. Пари крісел, як старих «радянських» загальних вагонах, їхати можна, але рухається вперед-назад тільки сидушка. Спинка стоїть нерухомо, через це сильно поміняти кут сидіння не вдасться. Столик складний не зручний, нічим не застелений, від тряски з нього постійно все злітає. Місця для ніг дуже мало. Місце розташування  крісел не співпадає з віконними склопакетами.  Тому є такі місця, на яких пасажир буде споглядати… стіну вагону. Та ж історія з гачками для одягу. Це означає, що це не спеціально сконструйований вагон, а проста бездарна переробка звичайного вагона. Деякі склопакети не герметичні, зсередини покрилися конденсатом. Розетка. Одна. Над входом в купе. Індивідуальна. Для того гідроцефала, який проектував цей вагон. До речі при виході розгледів на табличці напис «Вагон реконструйовано на Запорізькому вагонобудівному заводі».

Справа інженерів автомобіля «ЗАЗ» - невмируща!

Іван Слюсаренко-Засувкін 

 
Коментарі (0)