ІНФОГРАФІКА:
Опалювальний сезон у Євросоюзі
Як Україна пройшла найважчий в історії опалювальний сезон
Яка мінімальна температура у приміщеннях у країнах Європи
Роз'яснення, як оплачувати комуналку під час війни
Що робити, якщо вдома холодні батареї
Стан інфраструктури «Укрзалізниці»
Перелік пільг на ЖКП, що передбачені для учасників бойових дій
Які нормативи використовуються при розрахунку субсидії
Як розраховується житлова субсидія та кому призначається
Скільки років має служити будинок, ліфт чи літак
Виробництво електроенергії з ВДЕ
«Укрзалізниця» пропонує відновити проект «Повітряного експреса» в Бориспіль
Інформацію про ризик підтоплення «Поштової площі» назвали маніпуляцією
Укрзалізниця запустила тестовий Інтерсіті+ із Києва до Одеси
Між "Деміївською" та "Либідською" почали демонтаж тунелю
Проект ж / д сполучення між Києвом і МА «Бориспіль» за п'ять років існування пережив всі стадії: від необхідного з точки зору розвитку інфраструктури аеропорту до економічно необгрунтованого. Але пару місяців тому цей прожект «вийняли з нафталіну». Вперше про його переформатування в light-версію повідомив в грудні 2015 року відтепер уже колишній в.о. глави УЗ Олександр Завгородній, повідомляє UAprom.
«Ми запропонували так званий light-варіант« Повітряного експреса ». Він дозволить вирішити задачу номер один - доставку пасажирів в аеропорт «Бориспіль» як з Києва, так і з Донецького, Харківського та Дніпропетровського напрямків ... Пасажири з цих регіонів зможуть вийти на певній станції і доїхати до аеропорту шатлом, не заїжджаючи до Києва », - розповів тоді А.Завгородній.
На початку березня Мінінфраструктури отримало згоду китайських партнерів на переформатування даного проекту. У прес-службі "Укрзалізниці" підтвердили, що компанія дійсно звернулася до міністерства з пропозицією переглянути перелік об'єктів інфраструктури, будівництво яких передбачалося здійснювати в рамках «Повітряного експреса» за рахунок кредиту.
Зокрема, УЗ пропонує направити частину кредитних коштів на будівництво залізничної колії до терміналу «В» аеропорту з придбанням рухомого складу, а також на виконання робіт по електрифікації залізниць, в тому числі ділянці Красноград-Новомосковськ.
«Електрифікація вказаної ділянки дозволить направляти пасажиропотік зі східних регіонів України до міжнародного аеропорту« Бориспіль »від залізничних станцій Красноармійськ, Запоріжжя та Дніпропетровськ через Красноград, Полтаву-Південну, Гребінку, ст. Київ-Пасажирський з організацією зупинки в районі міста Бориспіль, на якій буде здійснюватися пересадка пасажирів з швидкісних поїздів в «Повітряний експрес», який пройде в аеропорт. Для забезпечення безперешкодного пропуску швидкісних електропоїздів за вказаним напрямом необхідно електрифікувати ділянку Красноград-Новомосковськ експлуатаційною довжиною 98 км », - повідомили в« Укрзалізниці ».
Разом з тим експерти критично ставляться до нової версії проекту. Як розповів екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава, лінія Красноград-Новомосковськ до будівництва залізниці до «Борисполя» не має ніякого відношення. «Електрифікація дільниці Красноград-Новомосковськ необхідна для запуску швидкісного електропоїзда« Інтерсіті + »сполученням Київ-Дніпропетровськ через Полтаву. Це єдина причина для електрифікації цієї лінії », - пояснив він.
За словами експерта, на сьогодні курсують швидкісні електропоїзди «Інтерсіті +» з Києва в Полтаву, Харків і Костянтинівку, які проходять повз аеропорт. Ці електропоїзди зупиняються в Києві на найближчій до аеропорту ж / д станції «Дарниця», але кількість пасажирів, які з експресів слідують далі в аеропорт «Бориспіль» менше 1%.
До того ж лінію Красноград-Новомосковськ потрібно не просто електрифікувати, а й модернізувати, повністю перебудовувати верхня будова колії та спрямлять криві. «Зараз на цій ділянці дуже низька швидкість - близько 20-40 км / ч. Замість цього швидкісні експреси курсують з Києва до Дніпропетровська через Знам'янку і Олександрію, але сказати, що зараз є складнощі в цьому повідомленні не можна. Набагато ефективніше спрямувати ці кошти на електрифікацію лінії Ковель-Ізов в напрямку польського кордону, а також ліній Бердичів-Житомир-Коростень-Виступовичі і Чернігів-Гомель в напрямку Білорусі », - резюмував О.КАВА.
За оцінками старшого аналітика інвесткомпанії «Арт-Капітал» Олексія Андрейченко, електрифікація лінії Красноград-Новомосковськ обійдеться порядку близько $ 25 млн. «Виходячи з електрифікації 1 км на Придніпровській залізниці / д в районі $ 260 тис. До речі, в пропонованому проекті електрифікації Ковель-Ізов -госграніца 94 км за 644 млн. грн. ціна така ж (за км) », - зазначив експерт.
Швидше за все, в «Укрзалізниці» хочуть зв'язати два проекти, які між собою абсолютно різні: проект електрифікації лінії Красноград-Новомосковськ і будівництва залізниці в аеропорт «Бориспіль».
«Але іміджевий проект« Повітряний експрес »поки нікому не потрібен, він буде недоцільний ще років 15-20. По суті, його реалізація стане марною тратою часу і грошей, оскільки в країні є набагато важливіші інфраструктурні проекти. Наприклад, 97% автомобільних доріг потребують ремонту і модернізації », - вважає О.КАВА.
За його оцінками, «Повітряний експрес» не окупати кредитні кошти, а принесе збитки, які також ляжуть на держбюджет. Причому навіть підрахувати розмір фінансових втрат не представляється можливим, оскільки адекватного бізнес-плану цього проекту все ще немає. «При Владиславе Каськіва (екс-глава Держінвестпроекту - ред.) В проекті були вказані фантастичні цифри: в 2016 році пасажиропотік« Борисполя »повинен сягати приблизно 18 млн. Пасажирів, тоді як в поточному році аеропорт запланував обслужити лише 7,4 млн. пасажирів », - зазначив екс-заступник міністра.
Для жителів столиці проект «Повітряний експрес» не даватиме жодного конкурентної переваги в порівнянні з іншими видами транспорту: великі інтервали між поїздами, незручні зупинки. «У Києві в цілому немає проблем повідомлення з аеропортом« Бориспіль ». Максимум, що потрібно зробити, - це запустити автобуси з інтервалом 5-10 хвилин від метро «Бориспільська» або «Харківська» до аеропорту », - вважає експерт.
За його словами, придбання 5-6 автобусів обійдеться в $ 500 тис., Тоді як в 2011 році для реалізації «Повітряного експреса» під держгарантії був укладений кредитний договір з Експортно-імпортним банком Китаю на суму $ 372,3 млн. «З огляду на той факт, що це кредитні кошти, китайський банк не бере на себе ніяких ризиків. Це кредит під держгарантії, тому гроші можна переправити на будь-який інший корисний для країни проект », - вважає О.КАВА.