ГоловнаНовини ЖКГТранспортУкрзалізниця стає ощадливою до енергоресурсів

Укрзалізниця стає ощадливою до енергоресурсів

За 15 років енергоємність залізничного транспорту фактично зменшилася удвічі. Зокрема, показник енергоємності Укрзалізниці істотно знизила електрифікація раніше не електрифікованих ділянок

Результати залізничного транспорту з енергозбереження набагато кращі, ніж по країні в цілому. Зокрема, за оцінками експертів, потенціал енергозбереження в Україні до кризи складав 40-45% від енергоспоживання, а під час кризи він трохи збільшився. У той же час за 15 років енергоємність залізничного транспорту фактично зменшилася удвічі.

Про це заявив керівник оперативного штабу Укрзалізниці по енергозбереженню, перший заступник генерального директора Укрзалізниці Микола Сергієнко, інформує прес-служба.

За його словами, Державна адміністрація залізничного транспорту реалізує довготривалу стратегію розвитку системи управління енергопостачанням галузі.

Зокрема, показник енергоємності Укрзалізниці істотно знизила електрифікація раніше не електрифікованих ділянок: Здолбунів–Ковель, Коростень–Шепетівка, Полтава-Люботин, Дебальцеве–Луганськ, Конотоп–Ворожба; Полтава–Перещепино – в цілому ледве менше 600 км.

Залізничний транспорт – галузь енергоємна і матеріаломістка. За даними статистики за 2011 рік підприємства залізничного транспорту України витратили 429,8 тис. тонн дизельного палива (у тому числі 361,1 тис. тонн на тягу поїздів); 6228,9 млн кВт.год електроенергії (у тому числі 5236,2 млн кВт.год на тягу), крім того на потреби галузі пішло 6,3 тис. тонн мазуту, 148 млн м куб. природного газу; 109,1 тис. тонн вугілля.

Проте в планах Укрзалізниці на 2012 рік цілий перелік заходів з енергозбереження: організаційно-технічних, контрольно-ревізійних та нормативних. Розробка і затвердження виробничих норм витрат паливно-енергетичних матеріалів на тягу і не тягову сферу, разом з контролем за їх виконанням, вважається найважливішими заходами з енергозбереження.

«Щороку ми розробляємо конкретні програми з комплексами організаційних, технічних, контрольно-ревізійних заходів з раціонального і економного використання паливно-енергетичних ресурсів на залізниці. Нами проводяться енергоаудити на залізницях, і винні в нераціональному використанні електроенергії караються. Найкращі результати з енергозбереження в поточному році показали Південна і Придніпровська дорога, де організований чіткий контроль за витратою енергоносіїв», – зазначив перший заступник генерального директора Укрзалізниці Микола Сергієнко.

 

Ольга Гальчинська

 
Коментарі (0)