Результати залізничного транспорту з енергозбереження набагато кращі, ніж по країні в цілому. Зокрема, за оцінками експертів, потенціал енергозбереження в Україні до кризи складав 40-45% від енергоспоживання, а під час кризи він трохи збільшився. У той же час за 15 років енергоємність залізничного транспорту фактично зменшилася удвічі.
Про це заявив керівник оперативного штабу Укрзалізниці по енергозбереженню, перший заступник генерального директора Укрзалізниці Микола Сергієнко, інформує прес-служба.
За його словами, Державна адміністрація залізничного транспорту реалізує довготривалу стратегію розвитку системи управління енергопостачанням галузі.
Зокрема, показник енергоємності Укрзалізниці істотно знизила електрифікація раніше не електрифікованих ділянок: Здолбунів–Ковель, Коростень–Шепетівка, Полтава-Люботин, Дебальцеве–Луганськ, Конотоп–Ворожба; Полтава–Перещепино – в цілому ледве менше 600 км.
Залізничний транспорт – галузь енергоємна і матеріаломістка. За даними статистики за 2011 рік підприємства залізничного транспорту України витратили 429,8 тис. тонн дизельного палива (у тому числі 361,1 тис. тонн на тягу поїздів); 6228,9 млн кВт.год електроенергії (у тому числі 5236,2 млн кВт.год на тягу), крім того на потреби галузі пішло 6,3 тис. тонн мазуту, 148 млн м куб. природного газу; 109,1 тис. тонн вугілля.
Проте в планах Укрзалізниці на 2012 рік цілий перелік заходів з енергозбереження: організаційно-технічних, контрольно-ревізійних та нормативних. Розробка і затвердження виробничих норм витрат паливно-енергетичних матеріалів на тягу і не тягову сферу, разом з контролем за їх виконанням, вважається найважливішими заходами з енергозбереження.
«Щороку ми розробляємо конкретні програми з комплексами організаційних, технічних, контрольно-ревізійних заходів з раціонального і економного використання паливно-енергетичних ресурсів на залізниці. Нами проводяться енергоаудити на залізницях, і винні в нераціональному використанні електроенергії караються. Найкращі результати з енергозбереження в поточному році показали Південна і Придніпровська дорога, де організований чіткий контроль за витратою енергоносіїв», – зазначив перший заступник генерального директора Укрзалізниці Микола Сергієнко.
Ольга Гальчинська