ГоловнаНовини ЖКГАльтернативна енергетикаУкрзалізниця готова розвивати приміські перевезення, але не у збиток собі

Укрзалізниця готова розвивати приміські перевезення, але не у збиток собі

Залізничники пропонують змінити підходи та стандарти в організації приміського транспортного сполучення. Про це ІА «Україна Комунальна» повідомили у прес-службі Укрзалізниці. Як зазначається в повідомленні, на сьогодні приміські перевезення здійснюються в умовах гострої нестачі фінансо

Залізничники пропонують змінити підходи та стандарти в організації приміського транспортного сполучення.

Про це ІА «Україна Комунальна» повідомили у прес-службі Укрзалізниці.

Як зазначається в повідомленні, на сьогодні приміські перевезення здійснюються в умовах гострої нестачі фінансових ресурсів та спеціалізованого рухомого складу. Так за 9 місяців 2011 року збитки від приміських залізничних перевезень склали понад 2,3 млрд грн. Покриття витрат доходами становить лише 11%. У такій ситуації складно вести мову про якісне покращення якості приміських перевезень.

Наразі, експлуатація приміських поїздів коштує дорого, а використовуються вони досить часто вкрай нераціонально. Погіршує ситуацію в приміському секторі пасажирських перевезень і заборгованість облдержадміністрацій за пільгові перевезення громадян. За 9 місяців 2011 року Укрзалізницею перевезено пасажирів пільгових категорій на суму майже 1150 млн грн, а компенсації отримано лише 25%.

«На жаль, кожного разу, коли ми заводимо мову про компенсації за перевезення пільговиків, у місцевих властей є стандартний прийом – перекласти з себе відповідальність, киваючи на державний бюджет, мовляв, з центру грошей мало дають», – заявив генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак. – «Але ми вже відзначили таку цікаву закономірність, яка яскраво ілюструє відношення навіть не до залізниці, а до тих людей, яких ми перевозимо, до жителів регіонів. Чим багатше бюджет області, міста, тим гірше вони розплачуються із залізницею. І навпаки регіони із скромнішими можливостями прагнуть компенсувати нам хоч би 70-80% від покладеної суми».

Зокрема, Харківська область – заборгованість 27 млн грн, Київ – 45 млн грн, а сума компенсації традиційно складає 20-30% від необхідного.

На сьогодні перед залізницями України поставлено завдання перейти на новий рівень комфортності та якості обслуговування пасажирів. Однак існуюча ситуація із невиплатою заборгованостей, відсутністю державних коштів на оновлення рухомого складу ставлять перед залізничниками складне завдання пошуку рішень власними зусиллями. Залізниці неодноразово пропонували місцевим органам виконавчої влади підключитися до організації приміських перевезень, зокрема, грамотно розподілити логістику приміських перевезень між різними видами транспорту, надавати замовлення на перевезення, розвивати автобусний рух, виділяти можливі кошти на придбання рухомого складу для приміських перевезень у власному регіоні, як це передбачено Законом України «Про залізничний транспорт». Укрзалізниця навіть пропонувала придбати за власний кошт автобуси та передати їх в комунальну власність для заміни найбільш збиткових приміських маршрутів.

Залізниці готові до конструктивного діалогу щодо оптимальної організації транспортного приміського сполучення, також готові йти назустріч місцевій владі в питаннях збереження обсягів руху приміських поїздів при умові компенсації збитків у відповідності до чинного законодавства.

 
Коментарі (0)