Міністерство фінансів вперше в історії України опрацьовує можливість бюджетного фінансування придбання нових пасажирських вагонів і розвитку пасажирської залізничної інфраструктури.
Як повідомляє ЦТС, про це в колонці на 24tv.ua повідомив Олександр Кава, який з 12 серпня призначений заступником міністра фінансів України.
Кава відзначає, що раніше "Укрзалізниця" не отримувала державні інвестиції, а створення і розвиток мережі швидкісних електропоїздів здійснювалося переважно за допомогою кредитів, виплати за якими УЗ продовжує і зараз.
"Щоб змінити ситуацію, потрібні зміни в державній транспортній політиці. У тому числі у фінансовому аспекті. На рівні Мінфіну вперше в історії країни опрацьовується можливість бюджетного фінансування придбання нових пасажирських вагонів і розвитку пасажирської залізничної інфраструктури. Щоб в перспективі підвищити якість і швидкість пасажирських залізничних перевезень ", - написав Олександр Кава.
"Плануємо передбачити бюджетне фінансування на закупівлю пасажирських вагонів і розробку проектів нових швидкісних коридорів", - додав він.
При цьому заступник міністра фінансів уточнив, що в контексті розвитку швидкісних ж / д коридорів в систему швидкісного руху планують залучити Черкаси.
Нагадаємо, що раніше новопризначений голова Черкаської облдержадміністрації Сергій Сергійчук заявляв про необхідність запуску експреса Київ-Черкаси. "Для реалізації цього проекту потрібно відновити 800 м обхідної ділянки шляху біля Сміли, електрифікувати 30 км ж / д від Сміли до Черкас і відремонтувати два швидкісні електропоїзди", - поділився він своїми міркуваннями.
У червні цього року була затверджена Програма дій уряду, яка передбачає оновлення парку "Укрзалізниці" 205 електровозами, 40 тепловозами, 500 пасажирськими вагонами і 10 швидкісними електропоїздами. Однак терміни, а також джерела фінансування придбання рухомого складу в документі не було вказано.
Станом на липень 2019 року в пасажирських перевезеннях УЗ були задіяні 2864 вагонів, їх середній вік становив 32 роки при нормативі 28 років.