Інформація про те, що в КМДА нібито виділяють бюджетні кошти на оплату патенту, отриманого Олексієм Кривопішиним, викликала резонанс у медіа. В КМДА також запевнили, що місто не платило і не платитиме за цей патент.
Київ не платив і не платитиме за використання патенту на "Міську електричку". Як повідомила прес-служба Київміськдержадміністрації, міський голова також зазначив, що влада столиці звернулася до Мінекономрозвитку з проханням провести експертизу новизни та винахідницького рівня деклараційних патентів на міську електричку та Tram Train.
Про це йдеться в повідомленні "Інтерфакс-України" з посиланням на заяву мера столиці Віталій Кличко.
"Інформація про те, що місто нібито сплачує гроші за використання патенту, отриманого Олексієм Кривопішиним, викликала резонанс у медіа. Зараз ми перевіряємо всю інформацію та обставини отримання цього патенту. Можу сказати, що місто не платило і не платитиме за цей патент. Ми звернулися до Мінекономрозвитку, яке видавало відповідні патенти, аби перевірили реальну новизну та рівень корисних моделей. Якщо новизни в них немає, деклараційні патенти будуть визнані міністерством недійсними", - додав В.Кличко.
За словами мера, якщо міський спосіб перевезення пасажирів залізничним транспортом - міською електричкою та Tram Train - запатентовано обґрунтовано, О.Кривопішин безкоштовно передасть патенти громаді Києва.
В.Кличко також додав, що О.Кривопішин, який є його радником, написав заяву про звільнення.
Як повідомлялося, в листопаді 2017 року комунальне підприємство "Київпастранс" оголосило тендер на надання виняткової ліцензії на використання корисної моделі "Спосіб внутрішньо міських пасажирських перевезень залізничним транспортом «Міська електричка»", захищеної патентом.
Згідно з документацією цього тендера в системі ProZorro, його переможцем є власник патенту - Олексій Мефодійович Кривопішин, який раніше очолював Південно-Західну залізницю, яка здійснювала постачання та ремонт рухомого складу для проекту "Міська електричка".
Вартість договору становила 251,1 тис. грн. Термін постачання послуг - до 10 січня 2022 року.
У березні 2015 року спільна перевірка Міністерством інфраструктури і Міністерством внутрішніх справ підтвердила факт прямої причетності екс-начальника ПЗЗ О.Кривопішина до будівництва спортивного комплексу Olympic Village.
Тодішній в. о. голови "Укрзалізниці" Максим Бланк повідомляв, що під час обшуку, який здійснювало СБУ, в спорткомплексі, офісі ПЗЗ і в будинку О.Кривопішина було виявлено документи, що підтверджують його пряму причетність до комплексу.
Раніше про відсторонення від посад О.Кривопішина оголосив прем'єр-міністр Арсеній Яценюк.
"Скромне керівництво Південно-Західної залізниці, керівник Кривопішин, за даними ЗМІ, за кошти держави збудував спортивний комплекс Olympic Village. Я прошу, по-перше, правоохоронні органи терміново відкрити кримінальне провадження; по-друге, ми з членами уряду порадилися терміново відсторонити керівника Південно-Західної залізниці від виконання обов'язків", - сказав він.
Кабінет Міністрів 25 березня 2015 року звільнив начальника ПЗЗ О.Кривопішина.
Рух міської електрички в столиці відкрито в серпні 2009 року. Щодня вона перевозить близько 50,5 тис. пасажирів.