Завдяки новому проекту пропускна спроможність ділянки від Львова до кордону з Європою збільшиться вдвічі.
Бескидський тунель — один із найважливіших інфраструктурних проектів, які реалізують за допомогою фінансування Європейського банку реконструкції та розвитку і Європейського інвестиційного банку.
Про це розповіла заступниця голови Львівської облдержадміністрації Ірина Гримак, повідомляє Урядовий кур’єр.
«Така інвестиція в інфраструктуру фактично перша в Україні. Тішить, що цей масштабний проект реалізують саме на Львівщині. Пропускна спроможність залізничних колій значно зросте — реалізація проекту дасть змогу збільшити транспортні вантажні потоки до країн Європи удвічі. Ми вже підійшли до європейського стандарту перевезення вантажів. Їхня доставка залізничною колією здешевлює перевезення і зберігає дорожнє покриття, адже автомобільні дороги найбільше руйнує саме великогабаритний транспорт», — зазначила чиновниця під час огляду будівництва тунелю.
«Ми символічно розпочали зворотний відлік 100 днів, що залишилися до відкриття Бескидського тунелю, — наголосив в.о. голови правління Укрзалізниці Євген Кравцов. — Розроблено чіткий план робіт, які проведуть до 25 травня цього року. Це дуже важливий об’єкт для української транспортної галузі. Фактично це вікно в Європу, до міжнародних транспортних коридорів. За останній рік через старий Бескидський тунель пройшло 20 млн тонн вантажів, тож попит на залізничні перевезення є. Українські підприємства нарощують обсяги експорту в Європу, тому подальший розвиток залізничної інфраструктури необхідний». Очікують, що відкриття Бескидського тунелю поліпшить і пасажирське сполучення. У планах — запуск потяга категорії «Інтерсіті» між Львовом та Закарпаттям.
У прес-службі Львівської облдержадміністрації також відзначили, що перед спорудженням здійснено комплекс робіт з організації інфраструктури будівництва: підведено дороги, побудовано бетонозмішувальний вузол, арматурний цех і лабораторію будматеріалів. Споруджено ніші та камери по всій довжині тунелю, три евакуаційні переходи між старим і новим тунелями.
Технічні вимоги до проекту розробив міжнародний консультант з Австрії. Будували тунель уступами за австрійською технологією. Довжина його — 1764 метри. Це єдиний проект із будівництва тунелів часів незалежної України.
Нагадаємо, в жовтні минулого року, на Закарпатті завершили будівництво нового Бескидського тунелю.
Як відомо, у липні в «Укрзалізниці» повідомляли, що роботи з будівництва Бескидського тунелю планується закінчити 6 листопада 2017 року.
Будівництва нового Бескидського тунелю розпочали 29 жовтня 2013 року та планують закінчити в ІI кварталі 2018 року.
Перший етап будівництва тунелю – проходку верхнього уступу було завершено в січні 2016 року.
Наприкінці грудня 2013 року Кабінет міністрів схвалив залучення позики від Європейського інвестиційного банку у розмірі 55 млн євро на будівництво Бескидського тунелю.
Спорудження двоколійного Бескидського тунелю триває на гірському перевалі в Карпатах, на перегоні Бескид – Скотарське.
Тунель є другим за довжиною після Лутугинського залізничним тунелем в Україні.