ІНФОГРАФІКА:
Опалювальний сезон у Євросоюзі
Як Україна пройшла найважчий в історії опалювальний сезон
Яка мінімальна температура у приміщеннях у країнах Європи
Роз'яснення, як оплачувати комуналку під час війни
Що робити, якщо вдома холодні батареї
Стан інфраструктури «Укрзалізниці»
Перелік пільг на ЖКП, що передбачені для учасників бойових дій
Які нормативи використовуються при розрахунку субсидії
Як розраховується житлова субсидія та кому призначається
Скільки років має служити будинок, ліфт чи літак
Виробництво електроенергії з ВДЕ
"В Україні очікується п'ятирічка модернізації галузі ЖКГ", - Юрій Одарченко
"Сервіси для ветеранів мають мінімізувати бюрократію в армії"
"Система якихось аварійних обмежень електропостачання буде краща вибалансована, враховуючи досвід минулого року"
"Нам потрібно відновлювати приблизно 7,5 ГВт теплової генерації"
- Комітет Ради з питань будівництва, містобудування, ЖКГ та регіональної політики розпочав свою роботу в новому складі. Чи можна вже зараз прогнозувати, наскільки ефективною буде робота профільного Комітету?
Мені важко оцінити склад комітету з професійної точки зору. Вже пройшло два засідання, на яких обговорювалися організаційні питання нашої роботи, до безпосередньої роботи з законопроектами ми тільки плануємо підійти. Думаю, ефективність нашої роботи покаже час.
- На вирішенні яких першочергових завдань необхідно буде зосередитися парламентаріям, які стали членами Комітету?
Я вважаю, що, перш за все, потрібно було б повернутися до програми реформування ЖКГ. Ви пам'ятаєте, що цей документ був прийнятий переважною більшістю депутатських голосів: за нього проголосувало більше трьохсот депутатів. З моєї точки зору це було поворотною точкою для розвитку всієї галузі ЖКГ, тому що ця програма передбачала серйозне фінансування в розмірі 6-7 мільярдів гривень. Під ці кошти передбачалися абсолютно конкретні проекти з енергозбереження та модернізації ЖКГ в цілому. Зараз треба було б, щоб Комітет оцінив обсяг і реалізацію програми. Очевидно, що це буде не складно зробити, оскільки вона практично не була реалізована. Зараз ми повинні скоректувати і терміни її виконання, та обсяги фінансування. Минулі роки ми готувалися до Євро-2012, на що пішли колосальні кошти. На сьогоднішній день цілком доречно говорити про те, що у нас гряде п'ятирічка модернізації галузі ЖКГ.
- Як Ви вважаєте, що перешкоджало реалізації програми реформування?
Програма абсолютно не була підкріплена ресурсами. У держбюджеті кошти на ці цілі не передбачалися. Чи то підготовка до проведення Євро-2012 цього заважало ... Чи то профільні міністри, які очолювали відомство після Олексія Кучеренка («У.К.» - Міністр з питань ЖКГ 2007-2010 роки) не мали належного авторитету в Кабінеті міністрів ... Таке теж може бути, оскільки галузевий міністр повинен мати міцну позицію і авторитет, щоб його чули і Прем'єр, і Президент. Зараз, щоб навести порядок, потрібно повернутися до цього питання.
- Експерти, у тому числі і екс-міністр Олексій Кучеренко, висловлюють думку, що необхідно відійти від поняття «реформування» ЖКГ, а пропонувати нову риторику, наприклад, підготувати комплексну програму модернізації всіх сегментів галузі ...
Тут складно не погодитися, оскільки вже саме слово «реформування», стосовно до ЖКГ, нічого, крім блювотного рефлексу не викликає. Очевидно, більш правильно назвати іншим словом, хоча суть від цього не змінюється.
- У держбюджеті на поточний рік виділено катастрофічно мало коштів на потреби ЖКГ. Чи плануєте Ви ініціювати розгляд у сесійній залі питання про збільшення фінансування?
На жаль, в тій системі координат, в якій живе зараз Україна, і відбувається зосередження всіх гілок влади в одних руках, стає очевидно, що парламент тієї ролі, яку він повинен насправді грати в цьому питанні, не грає. Рада не функціонує належним чином. Але, я думаю, що ситуація може зміниться, оскільки спікер парламенту - Рибак Володимир Васильович, знає проблематику галузі ЖКГ не з чуток. Маючи досвід і таку посаду, а як казав класик спікер парламенту - не перша, але й не друга посада, впевнений Володимир Рибак буде повертатися до цих проблем особою. Я думаю, ми будемо мати можливості включати в статті витрат бюджету необхідні на фінансування ЖКГ суми.
- Які статті витрат необхідно збільшити?
Зараз як то делікатно обійшли питання надання держпідтримки на фінансування капітального ремонту багатоквартирних будинків при створенні ОСББ. Я, наприклад, нікому не рекомендую брати будинок на баланс поки не профінансувала перший ремонт. Потрібно більш предметно попрацювати і з профільним Міністерством, і з нацрегулятора питання тарифоутворення. Також необхідно повернутися до питання ефективної роботи Нацкоммуслуг, оскільки говорити про модернізацію ЖКГ без регулятора, який би працював з урахуванням інтересів підприємств-монополістів, а з урахуванням інтересів людей - немислимо.
- Як Ви вважаєте, що не дає галузевому регулятору працювати ефективно?
Складно говорити про роботу регулятора за відсутності системного, комплексного підходу до проблем ЖКГ. На жаль, поки у влади не відбулося розуміння, що необхідно враховувати думку українців, а не тільки монополістів, то які б закони ми не приймали, регулятор буде працювати як структура, легітимізує інтереси природних монополій.
Розмовляла Марія Цатурян