ГоловнаНовини ЖКГВеликі автобуси знищать архітектурну спадщину Львова

Великі автобуси знищать архітектурну спадщину Львова

Нова транспортна стратегія може стати причиною руйнування центральної частини міста. Старовинні будівлі просто не витримають вібрації, спричиненої напливом важких автобусів радіальних маршрутів. «У центральну частину міста сьогодні планують запустити 83 автобуси великої місткості, які будуть розвер

Нова транспортна стратегія може стати причиною руйнування центральної частини міста. Старовинні будівлі просто не витримають вібрації, спричиненої напливом важких автобусів радіальних маршрутів.

«У центральну частину міста сьогодні планують запустити 83 автобуси великої місткості, які будуть розвертатися в центрі. Щоби зрозуміти, який ефект це викличе, прикладіть руку до будинку в центрі, коли проїжджає трамвай, і ви почуєте вібрацію. Аналогічно впливатимуть і важкі автобуси», — зазначив під час громадських слухань директор транспортної компанії «Міра і К» Іван Велійка.

За його словами, передовсім навантаження можуть не витримати старі каналізаційні колектори, розташовані під дорогами в центрі міста, зокрема, на проспекті Свободи.

Такі побоювання мають під собою ґрунт, вважають і в ЛКП «Львівводоканал». Як розповів заступник головного інженера, начальник відділу каналізаційних мереж ЛМКП «Львівводоканал» Володимир Васильченко, найбільш вразливими є ділянки, де дорога проходить над головними колекторами з великими січеннями. Підсилюють небезпеку і погані дороги: «Багато залежить від стану доріг — якщо дорога рівна, без ям, то навантаження розподіляється рівномірно. Якщо ж дорога в ямах і хвиляста, то, звичайно, є динамічне навантаження. І це може спричинити підземні руйнування», — пояснив фахівець.

За словами пана Васильченка, випадки, коли руйнувалися старі каналізаційні колектори у Львові вже траплялися неодноразово: «На вулиці Данилишина кільканадцять років тому трапився провал колектора розміром 3,5 метра на 3, який збудували наприкінці XIX ст. Він стався після того, як по ньому проїхав тролейбус. Богу дякувати, ніхто не постраждав. Руйнування колектора з утворенням порожнини сталося і на вулиці Мечнікова».

Проектуючи нову транспортну стратегію, вважає фахівець, варто було б зважити на глибину залягання, розмір і стан підземних комунікацій. Втім, додає він, до них за такою інформацією не зверталися.

Втім, побоювання щодо навантажень від великогабаритних автобусів не єдине. Громада Львова, попри те, що слухання нової транспортної стратегії призначили на Спаса, заповнила велику сесійну залу Львівської міської ради. Стільців, для всіх охочих долучитися до дискусії, не вистачило, відтак частина людей стояла в проходах і дверях.

Загалом, відповідно до нової транспортної стратегії міста, замість 750 автобусів середньої та малої вмістимості, містом курсуватиме 83 автобуси великої вмістимості та 485 — середньої. Суттєво буде змінена і кількість маршрутів — із 74, які є сьогодні, залишиться 46.

Джерело – газета «Ратуша»

 
Коментарі (0)