ГоловнаПослугиФінансування ЖКГВведення в експлуатацію будинків 2021, Дія, не діє?

Введення в експлуатацію будинків 2021, Дія, не діє?

Багато власників індивідуальних будинків не поспішають подавати декларацію і займатися оформленням своєї нерухомості

Навіщо введення в експлуатацію?

Багато власників індивідуальних будинків не поспішають подавати декларацію і займатися оформленням своєї нерухомості. Інколи із-за тягаря оподаткування зареєстрованого майна в Державному реєстрі речових прав, зараз це питання не розбиратимемо, однак, якщо Ви хочете отримати здорове уявлення про оподаткування майна, такого як будинок - при володінні, при відчудженні, то рекомендуємо корисну статтю, в якій у деталях це розібрано, прямий перехід на відповідний розділ статті: http://legalhome.com.ua/ua/informatsiia-dlia-zamovnykiv-posluh-uzakonennia#e1

Надалі відсутність введення в експлуатацію може спричинити за собою різні труднощі:
Житловий будинок буде неможливо підключати до комунікацій (водопостачання, газовим або каналізації). Це пов'язано з тим, що сьогодні комунальні служби вимагають надати повний пакет дозвільних документів на будинок або як мінімум декларацію про введення об'єкта в експлуатацію.
При експлуатації будинку без зареєстрованої в ДССМ декларації на власника можуть накласти штрафні санкції, передбачені законодавством України. Мінімальна грошова виплата за порушення вимог законодавства і будівельних норм - 50 неоподатковуваних мінімумів громадян. Якщо власник не послухав попередження, тобто не сплатив штраф і не почав оформлення документів, можливе збільшення суми штрафу або зовсім знесення об'єкта в примусовому порядку.

Що таке введення в експлуатацію

В кожного власника нерухомого майна мають бути повністю оформленні документи на свою будівлю, щоб він міг розпоряджатися, володіти та користуватися своєю власністю.

Якщо вести мову про садові, дачні, індивідуальні житлові будинки, то особливу увагу слід передбачати для введення в експлуатацію, як завершального етапу узаконення будинку без документів. Якщо Ви вже отримали дозвіл на будівництво будинку, то по завершенні виконання будівельних робіт на ділянці, кожен власник повинен підготувати документи і подати їх з 2021 року до Державної сервісної служби містобудування (далі ДССМ) на. Зробити це необхідно до початку використання будинку за призначенням, тобто до проживання в ньому.

Сама процедура має на увазі реєстрацію декларації в ДССМ, що підтверджує дотримання всіх технічних норм і вимог при зведенні об'єкту нерухомості. Як тільки цей документ буде зареєстрований, власник може отримувати правовстановлюючі документи на будинок. Введення в експлуатацію будинку - це відповідна заява про готовність проживати в будинку, тобто використовувати його за призначенням в рамках технічних характеристик з готовністю 100%, що підтверджується технічним паспортом.

Законодавчі норми України свідчать, що об'єкт не можна використовувати в житлових цілях до тих пір, поки не закінчено будівництво і готовність до експлуатації не підтверджена документально. До цього моменту об'єкт нерухомості вважається будматеріалами на земельній ділянці, а не об'єктом цивільних прав та обов'язків.
Право власності на будинок, який не оформлений, неможливо зареєструвати, тому і використовувати об'єкт нерухомості на свій розсуд також не можна. Це означає, що продати, обміняти або передати в спадщину свій садовий, дачний, житловий будинок не вийде.
Документом, який підтверджує введення в експлуатацію приватного будинку, є декларація про готовність до експлуатації, що електронно має бути опублікована в будівельному реєстрі.

Введення в експлуатацію через амністію

Зараз існує дві процедури оформлення приватного будинку:
-Будинки, площа яких не більше 500 квадратних метрів. Такі об'єкти нерухомості реєструються відповідно до "Будівельної амністії", тобто за спрощеною процедурою. Існують критерії за яких введення в експлуатацію по будівельній амністії неможливе, так в матеріалах статті http://legalhome.com.ua/ua/informatsiia-dlia-zamovnykiv-posluh-uzakonennia/vvedennia-bydunky-explyataciy розібрано коли неможливо ввести в експлуатацію будинок за амністією: «За прикінцевими положеннями Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачається скорочена процедура в зборі документів (будівельна амністія), але лише для індивідуальних житлових, дачних й садових будинків, які відповідають наступним формальним критеріям, тобто чітко передбачені законом:
1. Зведені з 1992-2015 рік;
2. Площею до 300 кв.м. з господарськими будівлями до 100 кв.м.;
3. Не перевищують клас наслідків будівництва СС1.
4. Земельні ділянки, де розташовані будинки, були до 2015 року:а) Поділені або об'єднанні.б) Змінені в цільовому призначені.в) Визначені в межі з присвоєним кадастровим номером.г) Відведені у приватну власність.д) Набуті рішенням суду або правочинами: купівля-продаж, міна, спадкування, дарування та інші.Тобто реєстраційна дія про право власності в реєстрі речових прав на нерухоме майно відбувалася до 2015 року.»

-Будинки, площа яких більше 300 квадратних метрів і право власності набуте після 2015 року, то такі об'єкти нерухомості підлягають реєстрації згідно з загальною процедурою оформлення.

Можливі причини відмови видачі документів. При самостійному оформленні дозвільних документів власник може зіткнутися з деякими труднощами і не отримати документи з першого і навіть другого чи третього разу. Що може завадити:

  • не зареєстрована в ДССМ повідомлення про початок будівельних робіт;
  • зведення будинку з порушеннями будівельних норм;
  • зазначені в повідомленні дані не відповідають правдивим;

Відмови в реєстрації повертаються таким же способом, як і виходили. Обов'язковим додатком є письмове обґрунтування причини повернення. Усунувши всі зауваження і причини, власник може знову подати декларацію для реєстрації. Однак звернувшись до юристів Legal Home Ви зможете зареєструвати декларацію про готовність до експлуатації з першого разу, оскільки за останні роки вони ввели в експлуатацію в Києві і Київській області десятки будинків.

Етапи введення в експлуатацію, ДІЯ

Перш ніж оформляти введення в експлуатацію приватного будинку, спершу потрібно отримати наміри будівництва, тобто будівельний паспорт або містобудівні умови та обмеження в департаменті архітектури для розробки проекту та зареєструвати в Державній сервісній службі містобудування повідомлення про початок будівництва.

Якщо ці етапи вже пройдені, тоді процедура оформлення буде виглядати наступним чином:

1. Потрібно привести в порядок правовстановлюючі документи на землю у відповідність з вимогами законодавства - земельна ділянка повинна мати присвоєний кадастровий номер з внесенням всіх даних в реєстр нерухомості.

2. Замовити розробку технічного паспорта на будинок в БТІ або у сертифікованого інженера з технічної інвентаризації.

3. Переконатися що у земельної ділянки є присвоєний адреса із зазначенням вулиці і номером ділянки. Якщо така інформація відсутня, необхідно буде отримати в адміністрації міста або села рішення про присвоєння поштової адреси, або довідку з садового товариства.

4. Заповнити декларацію про готовність будинку до експлуатації і подати в Державну сервісну службу містобудування на реєстрацію.
Введення житлового будинку в експлуатацію в Україні слід починати з подачі декларації встановленої форми в центр адміністративних послуг за місцем знаходження земельної ділянки. В середньому процедура займає 2-3 тижні, залежно від роботи державних органів.

Після надання заповненої декларації, інспекція перевіряє дані і приймає рішення про реєстрацію. У деяких випадках, в реєстрації декларації може бути відмовлено, з обов'язковим зазначенням причин, які потрібно усунути, а потім подавати на розгляд повторно.

З 2021 року запрацював портал Дія, тепер кожен маючи цифровий підпис може спробувати подавати документи електронно, але не все так просто як здається, документи також переглядаються посадовими особами, Дія є лише передавачем елеронної подачі, рішення по реєстрації декларації приймають посадові особи ДССМ.

Не приємним є те, що часто при формуванні документу під час подачі через Дію онлайн - подається належно заповнений та з вірною інформацію, однак під час перевірки ДССМ формується новий файл, так званий документ з ЄДЕССБ, в якому спотворюється попередньо подана інформація - на підставі чого й видають відмови в реєстрації, практикуючий юрист Legal Home поділився: "Служба підтримки порталу ДІЯ може це вирішити, але поодиноко, оскільки мають надатися точні докази, що документ спотворюється. Ще з 2017 року запобіжником спотворення документів була перевірка посадовими особами ДАБІ по копії, яка до речі й існує досі".

Документи для введення в експлуатацію

Документи необхідні для заповнення декларації про готовність до експлуатації та її подачі до Державної сервісної служби містобудування в 2021 році, а саме:

  1. паспорт, що посвідчує особу та ідентифікаційний код (в тому числі і співвласників, якщо такі є, разом з їх нотаріальною згодою);
  2. технічна інвентаризація у формі техпаспорту (при наявності);
  3. правовстановлюючі документи на землю (нотаріальна копія договору купівлі-продажу або дарування ділянки, свідоцтво про спадщину, акт на землю і т.д.);
  4. дозвіл на будівництво, яке вже має бути зареєстровано в Державній сервісній службі містобудування.

Всі зазначені документи необхідно готувати всім власникам земельної ділянки, які беруть участь в забудові. Якщо оформляється нове будівництво або приватний будинок більше 300 кв.м., то подача дозволу в Державну сервісну службу містобудування є обов'язковим. Для будинків менше 300 квадратних метрів, оформляються за спрощеною процедурою, подача повідомлення не потрібно.

Ціна введення в експлуатацію

Вартість послуг з оформлення в юридичних компаніях, може становити від 10 000 грн. В цілому, формування вартості залежить від ряду факторів:

- Загальною площею будинку (до 300, до 500 кв.м або понад 500 кв.м);

- Місце розташування будинку (м.Київ або Київська обл.);- Наявності необхідної документації (проект, будпаспорт, дозвіл, технічний паспорт )

- Наявності / відсутності порушень при зведенні житлового будинку.

Тому, якщо Ви хочете якомога швидше ввести в експлуатацію свій будинок і повністю вступити в права володіння майном, рекомендуємо скористатися послугами юридичної компанії з кваліфікованими юристами Legal Home, що допоможуть подати декларацію та оформити право власності в максимально короткі терміни.

 

 

 
Коментарі (2)
Анастасія Єщенко
12 Лютого 2021 p. 17:44
Спасибо большое за полезную информацию. Всё написано простыми словами ,что очень меня порадо
Олена Стоянова
23 Лютого 2021 p. 23:12
Дуже дякую за досить цінну, а головне доступно викладену інформацію.