ГоловнаНовини ЖКГТранспортЗалізничні квитки знову можуть подорожчати

Залізничні квитки знову можуть подорожчати

Координатор проекту "Поїздка" (онлайн-сервіс правової підтримки пасажирів УЗ) Олександр Бондаренко вважає логічним скорочення обсягів Пасажирських перевезень в 2018 році.

Координатор проекту "Поїздка" (онлайн-сервіс правової підтримки пасажирів УЗ) Олександр Бондаренко вважає логічним скорочення обсягів Пасажирських перевезень в 2018 році.

"Зниження обсягів пасажирських перевезень неминуче. Темпи оновлення рухомого складу в три-чотири рази нижче реальних потреб. В УЗ ніхто не хоче аналізувати пасажиропотоки. Тому оперативної реакції на реальні потреби по обслуговуванню пасажиропотоків не буде", - пояснив він. За словами Бондаренко, з місцевими органами влади вирішення питання щодо компенсації проїзду "пільговиків" в поточному році також не передбачається. "Тому немає передумов для зростання приміського пасажиропотоку, який багато в чому повинен дотуватися за рахунок місцевих органів влади. Крім того, за моєю інформацією, в найближчі тижні очікується зміна керівництва філії УЗ" Пасажирська компанія ", яка займається перевезеннями пасажирів. Це теж уповільнить вирішення питань з перевезення пасажирів, адже новому керівництву знадобиться час для того, щоб вникнути в ситуацію ", - розповів експерт РБК-Україна.

Співзасновник громадського об'єднання "Громадський контроль Укрзалізниці" Валерій Довгопол впевнений, що цифри щодо пасажирських перевезень, закладені в проект фінплану УЗ на 2018 рік, можуть бути реалістичні при виконанні декількох умов. "У першу чергу, необхідно підвищення ефективності використання вагонного парку за рахунок зменшення перестою складів поїздів в пунктах формування та обороту. Крім того, плани можуть бути реалізовані в разі підвищення частки в пасажирських перевезеннях швидкісних і комфортабельних пасажирських поїздів бізнес-класу, зокрема, це категорія "Нічний експрес", які є найбільш рентабельними серед всіх категорій поїздів УЗ, - розповів він. - Але зараз практично всі вони мають один істотний недолік, який стримує їх раз витие і популяризацію серед цільової аудиторії - найбільш платоспроможних пасажирів: нещоденність курсування ".

Олександр Бондаренко допускає, що зростання прибутковості від пасажирських перевезень може бути пов'язано з можливим черговим підвищенням цін на квитки. "Коли саме це може статися, поки сказати складно. Швидше за все, навесні - в березні-квітні. Навряд чи підвищення прибутковості може бути пов'язано з посиленням боротьби з безбілетниками", - припускає він.

Разом з тим, експерти вважають, що плани УЗ по капітальним інвестиціям вкрай амбітні. "Плани УЗ по капінвестиції в 2018 році, скажімо м'яко, дуже амбітні. Я оцінюю можливості компанії по капінвестиції в межах 15 мільярдів гривень, - вважає Сергій Вовк. - Виконання планів буде залежати від ряду факторів, зокрема, від того, наскільки успішно УЗ зможе оптимізувати систему закупівель. у минулому році більшість великих тендерів, зокрема, щодо закупівлі вагонів, блокувалися незадоволеними учасниками тендерів. Якщо така практика буде продовжуватися і в 2018 році, то виконати плани по капінвестиції буде нереально. Крім того, для виконання даного плану УЗ необхідно ефективно співпрацювати з МФО і іншими кредиторами, з якими зараз готується кілька проектів з модернізації вагонного та локомотивного парку ".

Втім, перспективи прийняття фінплану УЗ поки що туманні. Володимир Наумов нагадує, що Кабмін досі не закінчив проведення конкурсу з відбору членів наглядової ради УЗ і не оголосив конкурс на посаду голови правління УЗ. "Мало того, всі члени правління працюють з такими, що закінчилися контрактами. Тому в умовах можливих кадрових пертурбацій прогнозувати терміни прийняття фінплану нереально", - сказав він.

Але в УЗ налаштовані оптимістично. У прес-службі компанії відзначають, що проект фінплану був представлений в Мінекономрозвитку в кінці 2017 року. "Зараз знаходиться на розгляді та погодженні в Мінекономрозвитку, а також Мінінфраструктури і в Мінфіні. На виконання протокольного доручення уряду УЗ працює над тим, щоб найближчим часом, після врахування зауважень і пропозицій відповідних міністерств, представити проект фінплану на розгляд і затвердження Кабміну. ​​З огляду на істотний рівень підготовки фінплану перед поданням до МЕРТ, розраховуємо на швидке узгодження. Орієнтовно середина лютого 2018 року ", - роблять висновок в УЗ. 

 
Коментарі (0)