При збереженні курсу на поділ «Укрзалізниці» на три частини, від зміни нового керівника компанії нічого не зміниться, оскільки його роль не стільки управлінця, скільки виконавця заданої стратегії.
Про це в коментарі кореспонденту ГолосUA повідомив економіст і експерт Growford Institute Олексій Кущ.
«В даному випадку мова йде зовсім не про персоналії, а про системний підхід. Ідеологія нинішньої влади прекрасно видно на прикладі розробленого нардепами від «Слуги народу» законопроекту про розділення «Укрзалізниці» на три частини - інфраструктурну, пасажирську і вантажну », - вважає експерт.
А. Кущ також додав, що в даний момент ми спостерігаємо ідеї по запуску приватної тяги, що остаточно повинно підірвати структуру доданої вартості в залізничному тарифі.
«Перед нами розгортається ідея гібридної приватизації« Укрзалізниці », що припускає умертвіння здебільшого потенціалу компанії, а кращі шматки будуть передані в управління різних груп впливу. В результаті держава не отримає жодної копійки, яку можна було б виручити в разі ефективного використання залізниці », - уточнив він.
Таким чином, за словами А. Куща, держава просто розподілить «Укрзалізницю» між кількома фінансово-промисловими групами, які до того ж до приватних вагонів і приватної тязі отримають ще й приватні рейки.
«Що ж стосується пасажирських перевезень, то вони в цій концепції взагалі підлягають поступового знищення», - додав він.
На думку експерта, в таких умовах на перше «Укрзалізниці» можна поставити хоч кращого фахівця залізниць, але в системі координат токсичною стратегії від зміни персоналій нічого не зміниться.
«Таким чином, людина, яка буде поставлена на чолі керівництва компанії буде не тільки управляти компанією, скільки виконувати завдання, заздалегідь визначені у рамках існуючої стратегії», - уклав А. Куща.
Нагадаємо, 5 лютого, Кабінет міністрів призначив Желько Марчек тимчасово виконуючим обов'язки голови правління «Укрзалізниці».
11 лютого з міжнародною компанією Boyden був укладений контракт на 837,5 тис. Грн для пошуку кандидатів на посаду глави «Укрзалізниці».