ГоловнаНовини ЖКГБудівництво Черкаські студенти навчатимуть владу ремонтувати дороги

Черкаські студенти навчатимуть владу ремонтувати дороги

За підрахунками, аби капітально відремонтувати усі шляхи у Черкасах, необхідно півтора мільярди гривень. Тоді як місто має близько 10 мільйонів, що аж ніяк не здатне покрити реальну потребу.

Як варто ремонтувати дороги та які застосовувати технології, щоб їх стан надовго лишався відмінним, – такі завдання вирішували студенти черкаських вузів, взявши участь у конкурсі «Дороги нашого міста». 

Його ініціатором виступила депутат обласної ради Світлана Трофімова. Загалом на конкурс надійшло близько 40 робіт, повідомляє прес-служба Черкаського міськвиконкому.

Переможцем став студент п’ятого курсу факультету менеджменту Європейського університету Андрій Заєць. Кращі з ідей учасники конкурсу презентували міському голові Сергію Одаричу. 

Переглянувши роботи студентів, міський голова відзначив, що багато із запропонованого вже впроваджується у Черкасах. Проте були досить цікаві ідеї, які варто взяти на озброєння при ремонті доріг. Наприклад, пропозиція переможця конкурсу Андрія Зайця:

Виконуючи дрібний ремонт, слід застосовувати спосіб нановальної мембрани, тобто перш, ніж у вибоїну заливати гарячу бітумну емульсію, варто нагріти асфальтне покриття інфрачервоними променями. Таким чином, усередині не виникатиме ефекту повітряної подушки. А, отже, залатана ділянка на дорозі довше лишатиметься герметичною, не допускаючи руйнувань. Але такий спосіб підходить для ремонтування лише незначних ділянок доріг з невеликим навантаженням, – зауважує автор.      

Також Андрій Заєць висловив необхідність створення в місті карти навантаження вулиць транспортом. І, виходячи з цього, обирати спосіб ремонту доріг. На це Сергій Одарич відповів, що в Черкасах раніше усі дороги, за винятком вул. Руставі, проектувались з розрахунковим навантаженням транспорту на поверхню асфальтного покриття до 10 тонн. Тоді як нині навантаження на дорожній шар зросло до 15-20 тонн.

«Вирішити цю проблему частково здатне будівництво об’їзної дороги, аби великогабаритний транспорт взагалі не заїжджав у місто. У Черкасах така дорога є, але вона потребує суттєвого ремонту», – повідомив міський голова Черкас Сергій Одарич.

Студентка п’ятого курсу факультету готельно-ресторанного бізнесу Східноєвропейського університету Лілія Бондаренко запропонувала створити спеціальний сайт, де жителі зможуть спостерігати за ремонтом доріг та вказувати, де потрібно залатати яму чи дорожній проїзд.

Крім цього, висловила ініціативу створення молодіжно-студентських загонів, які допомагатимуть ремонтувати дороги, зокрема, з числа студентів будівельних спеціальностей.

Збереження дорожнього покриття Лілія Бондаренко вбачає у запровадженні одного дня в тиждень вільного від транспорту, наприклад, неділі. Почати пропонує з перекриття вулиці Хрещатик, зробивши її на день пішохідною зоною, надалі запровадивши таке обмеження і на інших вулицях Черкас.

А от студент четвертого курсу факультету економіки та менеджменту Європейського університету Андрій Міняйло стверджує, що незадовільний  стан доріг у Черкасах пов’язаний з порушенням будівельних норм, недотриманням технології та використанням застарілої техніки, а також непрацездатності чи відсутності зливової каналізації.

Міський голова пояснив, що у Черкасах головна проблема доріг полягає в тому, що лише чверть з них мають зливову каналізацію. Тоді як на 75 відсотків доріг вона навіть не проектувалась. Крім водовідведення, є проблеми також з очисткою зливових стоків. Адже жоден із 14-ти колекторів, які збирають і несуть зливові потоки, не має очисних споруд.

Студентка п’ятого курсу факультету фінанси і кредит Східноєвропейського університету економіки та менеджменту Наталія Кучеренко свою презентацію базувала на економічних чинниках ремонту доріг та посиленні контролю за якістю  виконання робіт. Зокрема, залучаючи іноземних експертів. У цьому її підтримав Сергій Одарич, висловивши доцільність суворого контролю за ремонтом доріг. Більше того, розповів, що цього року планується запровадження таких кроків.

Коментуючи тему фінансових чинників у ремонті доріг, міський голова розповів, що за підрахунками, аби капітально відремонтувати усі шляхи у Черкасах, необхідно півтора мільярди гривень. Тоді як місто має близько 10 мільйонів, що аж ніяк не здатне покрити реальну потребу. 

Джерело - Прочерк

 
Коментарі (0)