ГоловнаПублікаціїВодопостачанняБенчмаркинг - сучасний підхід управління водоресурсами

Бенчмаркинг - сучасний підхід управління водоресурсами

Бенчмаркінг (англ. benchmarking) - інструмент покращення ефективності через систематичний пошук та адаптацію до лідируючих практик.
Минулого тижня у місті Івано-Франківську Дунайською Водною Програмою (DWP) було проведено підсумковий семінар-конференцію до III Циклу міжнародного проекту «Бенчмаркінг» DWP. Окрім представників Дунайської Водної Програми та Міжнародної Асоціації компаній з водопостачання в площі басейну р. Дунай у заході взяли участь представники майже двох десятків підприємств водопровідно-каналізаційного господарства України, в тому числі і ПрАТ «АК «Київводоканал».
 
Що таке «бенчмаркінг»?
 
Бенчмаркінг — процес пошуку еталонного економічно найефективнішого підприємства-конкурента з метою порівняння з власним підприємством та переймання його найкращих методів роботи. У центрі уваги бенчмаркінгу — запитання: чому інші працюють успішніше, ніж ми?
 
У чому сутність проекту «Бенчмаркінг» DWP?
 
Міжнародний проект «Бенчмаркінг» DWP на території України був заснований у 2014 році Міжнародною Асоціацією компаній з водопостачання в площі басейну  р. Дунай (IAWD) за співпраці із Світовим банком та Європейським Бенчмаркінговим Співробітництвом (EBC Foundation).
 
Основна мета Дунайської регіональної ініціативи з бенчмаркінгу - допомогти провідним комунальним підприємствам, розташованим в Дунайському регіоні, добитися підвищення якості своїх послуг шляхом обміну досвідом в області питної води та стічних вод у більш успішних та ефективних комунальних підприємств. Окрім цього, програма пропонує учасникам навчальні семінари та конференції як платформу для спілкування, щоб вчитися на основі кращих національних і міжнародних практик та інновацій.
 
Що корисного в цьому проекті для українських комунальників?
 
Дунайська Водна Програма фінансується Федеральним Міністерством фінансів Австрії. Також ця програма працює спільно з Світовим банком (World Bank), Міжнародною Асоціацією компаній з водопостачання на площі басейну р. Дунай (IAWD), а це можливість отримати кредитування на модернізацію інфраструктури, мереж водопостачання та водовідведення, що в умовах хронічного дефіциту обігових коштів є неабиякою можливістю для водоканалів України. 
 
Навіщо це столичному «Київводоканалу»?

За словами голови правління – генерального директора ПрАТ «АК «Київводоканал» Дмитра Новицького участь столичного «Київводоканалу» в проекті «Бенчмаркінг» DWP пояснюється доволі просто, адже бенчмаркінг по суті й є оцінка підприємства згідно з європейськими стандартами оцінювання.

«Бенчмаркінг, якщо його застосовувати кваліфіковано, допоможе створити систему індикаторів, яка буде стимулювати комунальні підприємства до постійного підвищення ефективності й тим самим стримувати зростання тарифів», - впевнений Дмитро Новицький.

Основною ж метою впровадження бенчмаркінгу у «Київводоканалі» його очільник вважає відкриття шляху до участі підприємства в міжнародних програмах розвитку і залучення іноземних інвестицій. 

 

Віктор Старицький, спеціально для ІА «Україна Комунальна».

 
Коментарі (0)