Рівень компенсацій за перевезення пільгових категорій населення залізничним транспортом України у приміському сполученні і надалі залишається незадовільним.
Про це «У.К.» повідомили у прес-службі Укрзалізниці.
Як зазначається у повідомленні, впродовж 2011 року залізницями України пасажирів пільгових категорій перевезено на суму 580,99 млн грн, а компенсації отримано лише близько 193 млн грн – 33,2 % від необхідної суми. Зокрема, заборгованість облдержадміністрацій складає 224,3 млн грн (компенсовано 40,6% від необхідної суми), Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України – 129,2 млн грн (22,8%). Дітей від 6 до 14 років перевезено на суму 34,5 млн грн, а коштів не перераховано зовсім.
Найбільше коштів недоотримала Південно–Західна залізниця – 131,4 млн грн, яка перевезла пільговиків на 181,6 млн грн (компенсовано лише 27,6%).
Південна залізниця очікує повернення 70 млн грн (компенсовано 27%); Львівська залізниця перевезла пасажирів пільгових категорій на 104,8 млн грн – недоотримала 67,3 млн грн (компенсовано 35,7%);
Придніпровська залізниця недоотримала 55,3 млн грн, (компенсовано 41,3%). Низький рівень розрахунків також із Донецькою та Одеською залізницями, компенсовано відповідно 33,7 та 42,9%.
Серед областей, які сплатили за цей період найбільшу суму коштів за перевезення пільговиків, лідирують: Закарпатська – компенсовано 121,8% від фактичних перевезень; Чернівецька – 97,5%; Рівненська – 94%; Миколаївська – 76%; Кіровоградська – 75,9%.
Найнижчий рівень розрахунків забезпечили Харківська обл. – 23,3%; м. Київ – 23,7%; Тернопільська – 28,3%; Київська та Вінницька області – 33,6%.
Пільгові категорії громадян становлять близько 70% від усіх перевезених пасажирів у приміському сполученні. Збитки залізничного транспорту загального користування від використання пільгових тарифів повинні відшкодовуватися залізницям за рахунок державного або місцевих бюджетів залежно від того, яким органом прийнято рішення щодо введення відповідних пільг. Постійна заборгованість залізницям України за перевезення пільговиків, стабільно низький рівень покриття витрат доходами у приміському секторі – ця негативна тенденція зберігається із року в рік – не дає змоги вчасно і у необхідній кількості оновлювати застарілу техніку. Зношеність приміського рухомого складу залізниць України складає: електропоїздів – 80,3% і дизель-поїздів – 93,1%.
Ольга Гальчинська