Дніпропетровські ліфти почали обладнувати диспетчерськими системами. Тепер аварійна служба буде рятувати застряглих в ліфті буквально через 10-15 хвилин.
Мешканці будинку по вул. Метробудівській, 12 більше не бояться застрягти між поверхами, їх ліфт обладнали новітньою системою диспетчеризації, варто натиснути на кнопку - і диспетчер відразу ж дізнається, в якому будинку проблема, на якому поверсі застряг ліфт і як аварійній службі швидше проїхати до місця «аварії». Мешканці будинку кажуть, що ліфт у них, в принципі, і так не ламався, але тепер їздити між поверхами стало приємніше.
Поки що такими системами обладнані лише 60 міських ліфтів, але наступного року ліфтів, в яких не страшно буде застрягти, стане більше тисячі - обіцяє влада. Почнуть з Ленінського, Красногвардійського і Самарського районів, які обслуговує підприємство «Ліфтреммонтажднепр». При цьому, бюджетні кошти на цей проект не задіюються - системи встановлюють за гроші інвесторів, яким вкладені фінанси потрібно буде повертати.
За задоволення користуванням диспетчерської системою мешканцям будинку доведеться платити. Якщо обслуговування звичайного ліфта коштує 700 гривень на місяць з під'їзду, то з роботою диспетчерів ця сума зросте до 900 гривень. При цьому ніхто не питає, чи хочуть люди, щоб в їхньому будинку встановили таку систему - її монтують у примусовому порядку.
- Ліфти без диспетчерських систем взагалі не повинні працювати, тому що це об'єкт підвищеної небезпеки, адже він пов'язаний з перевезенням людей, - каже заступник мера Анатолій Крупський, - Але зупинити всі ліфти у місті ми не могли, адже потреба в них у людей все одно є, якийсь час ліфти працювали без диспетчерської системи. Людина, яка застрягла, була змушена дзвонити по мобільному телефону або ж стукати, поки хто-небудь не почує і не викличе майстрів.
- На сьогоднішній день, щоб звільнити людину з ліфта, потрібно близько півгодини, - говорить директор підприємства «Ліфтреммонтажднепр» Сергій Іващенко. - При системах диспетчеризації цей час скоротиться до 15 хвилин - це відбудеться за рахунок того, що реакція буде миттєвою диспетчера, а завдяки системі GPS водій бачитиме найкоротший маршрут. Більше того - система фіксує час надходження дзвінка і час відкриття ліфта, так що «схалтурити» тут неможливо. Такі системи вже успішно себе проявили в Харкові і Донецьку.