ГоловнаНовини ЖКГБудівництвоДніпропетровськ розраховує на підтримку ЄБРР у добудові метро

Дніпропетровськ розраховує на підтримку ЄБРР у добудові метро

Вартість проекту добудови до 2015 року трьох нових станцій метрополітену становить 368 млн євро (понад 4 млрд грн).

Майже після 15-річної перерви торік відновилося будівництво другої дільниці першої черги Дніпропетровського метрополітену. Це три станції — «Музейна», «Центральна» та «Театральна», які ведуть від головного залізничного вокзалу до центральної частини міста.

Торік на метробуді не лише відновили гірничопрохідницькі роботи, а й погасили всі борги перед підрядником, зокрема із заробітної плати. 2012 рік, за словами голови Дніпропетровської облдержадміністрації Олександра Вілкула, має стати поворотним у реалізації одного з найбільших інфраструктурних проектів Дніпропетровщини.

Однак для прискорення будівництва підземки і розгортання тут повномасштабних робіт слід знайти великі фінансові ресурси та потужного підрядника. Це завдання місто сподівається розв’язати за допомогою залучення міжнародних кредитів і має у цьому підтримку Києва.

За словами О.Вілкула, питання відпрацьоване у центральних органах влади, продумані варіанти співпраці з найпривабливішими стратегічними партнерами — Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) і Європейським інвестиційним банком (ЄІБ).

За погодженою схемою співпраці, позичальником буде Україна, а одержувачем — комунальне підприємство «Дніпропетровський метрополітен» (торік метро передали з державної власності у комунальну). Для залучення кредитів окремим рядком у держбюджеті на 2012 рік закладено відповідні кошти.

Згідно з попереднім техніко-економічним обгрунтуванням, яке на замовлення ЄБРР виконали консалтингові компанії «Скотт Вілсон ЛТД» (Великобританія) та SGS Austria (Австрія), вартість проекту добудови до 2015 року трьох нових станцій метрополітену становить 368 млн євро (понад 4 млрд грн). Із них у вигляді кредитних коштів від ЄБРР та ЄІБ планують отримати 304 млн євро (по 152 млн євро від кожного банку) під надані урядом України державні гарантії.

«Маємо завершити перемовини із ЄБРР та ЄІБ, напрацювати всі необхідні документи, кредитну угоду, а потім на міжнародному тендері визначити великого підрядника, — розповів О. Вілкул і підкреслив: — Головним завданням цього року, яке стоїть перед усіма задіяними у проекті сторонами, є забезпечення плацдарму для розгортання робіт підрядником. Зокрема міська влада має вирішити всі земельні питання, перенесення інженерних комунікацій, забезпечення високих потужностей електропостачання будівельних майданчиків (має бути побудована нова підстанція в центрі міста) тощо.

Днями представники ЄБРР і ЄІБ у Дніпропетровську вивчали ситуацію щодо кредитування метрополітену, ознайомилися з його роботою. За словами банкіра ЄІБ Бориса Штайна фон Кмінскі, було багато питань, однак на всі отримано відповіді. Він стверджує, що досі банк ще не працював із великими інфраструктурними проектами в Україні.

Джерело – Урядовий кур’єр

 

 
Коментарі (0)