Державне агентство автомобільних доріг спільно з міжнародним консультантом ТОВ «Ежіс Україна» завершує розробку конкурсної документації на визначення концесіонера для реалізації першої черги пілотного концесійного проекту – «Будівництво та експлуатація нової автомобільної дороги Львів – Краковець, протяжністю 84,4 км». Про це «Україні Комунальній» повідомили у прес-службі «Укравтодору».
Згідно з повідомленням, зазначений пакет документів містить не лише форми, вимоги, критерії та порядок оцінювання конкурсних пропозицій і визначення переможця, а й безпосередньо проект концесійного договору з додатками.
Розробка конкурсної документації – це завершальний етап підготовки концесійного конкурсу.
«Спеціалісти «Укравтодору» вже передали технічну документацію та документацію щодо відведення земель під будівництво Службі автомобільних доріг у Львівській області, здійснили фінансово-економічне обґрунтування доцільності втілення проекту та розробили фінансову модель його реалізації», – зазначила керівник відділу міжнародного співробітництва та інвестицій «Укравтодору» Терезія Бабич.
За її словами, згідно із зазначеним обґрунтуванням запланований термін концесії становитиме 49 років, у тому числі етап будівництва – 4 роки та етап оперування – 45 років.
Що ж до економічної моделі – вона передбачає нульову участь держави у фінансуванні капітальних витрат будівництва.
«Плата за проїзд концесійною автомобільною дорогою зараховуватиметься до спеціального фонду Державного бюджету, а вже звідти вестиметься розрахунок з концесіонером – відшкодовуватимуться витрати на будівництво та оплачуватиметься належна експлуатаційна готовність автомобільної дороги», – пояснила пані Бабич.
Вона додала, що за умовами конкурсної документації до участі у конкурсі залучатимуться лише компанії або групи компаній, котрі мають значний досвід реалізації концесійних проектів, зокрема їх успішного фінансового закриття, а також значний досвід будівництва й експлуатації автомобільних доріг, що гарантуватиме якісне виконання робіт.
«Днями конкурсну документацію буде представлено на розгляд конкурсної комісії, після чого її буде направлено на погодження в усі зацікавлені органи влади, а потім – на затвердження Кабінету Міністрів України», – підсумувала вона.
Нагадаємо, будівництво доріг в рамках державно-приватного партнерства (концесії) передбачає повернення інвестицій концесіонеру за рахунок збору плати за проїзд, а також плати за доступ і експлуатацію об’єктів дорожнього сервісу, придорожньої інфраструктури, розміщення реклами, логістичних центрів і сучасних ліній зв’язку вздовж дороги.
Проект «Будівництво та експлуатація автомобільної дороги Львів – Краковець (протяжністю – 84,4 км) – є пілотним концесійним проектом в Україні. Ступінь економічної ефективності від його реалізації має виявити рівень зацікавленості потенційних інвесторів і доцільність втілення концесійних проектів в Україні.