ГоловнаСпецпроектиОпалювальний сезон 2020-2021Як боротися з холодними батареями?

Як боротися з холодними батареями?

В редакцію «України Комунальної» продовжують звертатися люди, для яких опалювальний сезон так і не розпочався. Більш того, не дивлячись на холодні батареї, таким споживачам все одно приходять рахунки, в яких вже вказана оплата за теплову енергію.

Яскравим прикладом може бути такий лист: «Ми живемо в місті Одеса, вул. Новікова, 12В. І в нас до цих пір опалення навіть не подавалось, а рахунки вже йдуть».

Питання в такому випадку постає одне: що робити? Платити чи не платити за опалення?

Згідно ст. 18 закону «Про житлово-комунальні послуги», споживач має право на отримання якісних та своєчасних послуг. Крім того, споживач також має право вимагати перерахунку від виконавця послуг, звернутися до районної прокуратури із скаргою на бездіяльність комунальників.

Споживач не повинен оплачувати неякісні послуги, або платити за період коли вони або надавалися не в повному обсязі, або взагалі не надавалися. Тобто, якщо в квартирі холодно або з гарячого крану тече холодна вода, можна або взагалі не платити, або потребувати перерахунок.

Коли централізоване опалення можна вважати якісною послугою? Опалювальний сезон повинен розпочинатися, коли середня температура на вулиці протягом трьох діб не перевищує 8 C, рішення про його початок приймають місцеві органи самоврядування. Причому теплопостачання повинно бути безперебійним протягом всього опалювального сезону.

тепло у домі

Таким чином, якщо температурний режим перейшов восьмиградусну межу, а теплоносій до вашої оселі так і не дійшов, треба поцікавитися у місцевої адміністрації (в регіонах повинні працювати спеціальні телефоні лінії), чому вони не виконують положення постанови Кабінету Міністрів №630 (цим документом затверджені Правила проведення опалювального сезону).

Якщо місцева влада вичерпної відповіді не надала, а в квартирі все одно холодні батареї, можна звернутися до телефонної диспетчерської служби Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ (телефони служби в кожному регіоні вказані на офіційному веб-сайті відомства).

Тепер повернемося до якості послуги з централізованого опалення. Температура повітря в житлових приміщеннях повинна становити +18 C (у кутовій кімнаті +20 C). Тобто на оплату впливає не те, наскільки теплі батареї, а наскільки тепло в приміщенні. І, якщо температура нижче вказаної норми - споживач може вимагати зниження плати на 5% за кожен градус відхилення від 18 C до 12 C в житлових приміщеннях (з 20 C до 14 C - в кутових кімнатах).

Якщо ж температура впаде нижче 12-14 C, відповідно, споживач має повне право взагалі не платити. Нагадаємо, коридор, ванна і кухня жилими приміщеннями не є. Проте є одне «але». Якість послуги централізованого опалення повинна відповідати нормативній температурі повітря при дотриманні двох умов: споживач повинен утеплити свою квартиру - заклеїти вікна, або наприклад, замінити старі вікна і двері на склопакети, а балансоутримувач будинку - застосувати заходи з утеплення місць загального користування будинку, наприклад, під'їздів.

Якщо одна або обидві умови не виконуються, на перерахунок розраховувати вже не доведеться. Якщо опалювальний сезон розпочався із запізненням більш ніж на три дні, місячний тариф за тепло знижується на 3,3% за кожен «нетопленій» день. Тобто доба при холодних батареях попросту не оплачуються.

Температура гарячої води в крані має бути не нижче +50°С і не вище +7°С. Якщо температура води через дві хвилини після відкриття гарячого крану не вище 45-49°С - оплата зменшується на 10% на весь час відхилення від норми; не вище 40-44°С - оплата зменшується на 30% на весь час відхилення від норми; нижче 40°С - за воду платимо як за холодну. Температуру можна виміряти звичайним ртутним або спиртовим термометром: просто підставити під струмінь води склянку і опустити в нього градусник.

Для цього потрібно запросити представника ЖЕКу і скласти акт-претензію, у якому вказати терміни і види порушень. Пам'ятайте, що комунальник повинен з'явитися у вас не пізніше 2 робочих днів після виклику. А протягом 5 днів після складання акту вам зобов'язані зробити перерахунок або письмово обгрунтувати відмову. Якщо ЖЕК відмовив вам або його представник так і не прийшов, акт-претензія вважається дійсною, якщо її підписали як мінімум два сусіди. Озброївшись цим документом, можна скаржитися в райадміністрацію або міське управління захисту прав споживачів. Якщо і це не допомогло, необхідно звертатися до суду.

Марія Цатурян
 
Коментарі (2)
Sergiy
20 Листопада 2012 p. 15:04

Нарешні прямо в яблучко! Шановна пані Марїя! Дуже вдячний!Тільки правила називаються надання послуг. Отже необхідно споживачам комунальних послуг наполегливо рекомендувати вжити заходів щодо укладання договорів, згідно типового договору затвердженого постановою КМУ № 630 з виконавцями, визначеними у відповідності до чинного законодавства. Та контролювати їх виконання. Хоча і про свої обовязки не забувати.

Михаил
27 Листопада 2012 p. 10:25
Думаю, есть реальный смысл, если температура в квартире ниже 14 градусов, что бы вообще не платить за это отопление.