ГоловнаКолонкиФінансування ЖКГКабмін виключає можливість фінансування ОСББ державою

Кабмін виключає можливість фінансування ОСББ державою

Однак Всеукраїнська спілка власників житла ще 4 року тому внесла власний законопроект № 44-23, який теж стосується змін до законодавства про ОСББ. Я вважаю, що громадськість повинна ознайомитися з обома документами. Особливо це стосується спільноти, яка має на меті займатися розвитком ОСББ на різни

Однак Всеукраїнська спілка власників житла ще 4 року тому внесла власний законопроект № 44-23, який теж стосується змін до законодавства про ОСББ.

Я вважаю, що громадськість повинна ознайомитися з обома документами. Особливо це стосується спільноти, яка має на меті займатися розвитком ОСББ на різних рівнях. Люди, які не мають бажання наводити лад у своєму будинку, ці законопроекти читати, відповідно, не будуть.

Нововведення, долю яких вирішує парламент, стосуються не лише діючих ОСББ. Адже, приміром, наш законопроект покликаний створити максимально комфортні умови для їх створення.

Однак 2 травня 2011 року почали діяти зміни до базового Закону України «Про ОСББ». У них сказано, що реєстрація об'єднань повинна відбуватися у відповідності до з Законом «Про реєстрацію юридичних осіб». Це означає, що всі учасники для заснування ОСББ повинні свої підписи завірити нотаріально. Кожен такий підпис коштує 100 грн. Плюс – виїзне обслуговування нотаріуса. Проект Кабміну цю норму залишає діючою.

Уже зараз надходить інформація з обласних центрів про те, що державні реєстратори вимагають нотаріально завірених підписів співвласників. У проекті, авторами якого виступила наша громадська організація, сказано, що у протоколі повинно стояти лише два підписи: голови зібрання та його секретаря.

Це нововведення, яке, на мою думку, може призупинити процес творення та реєстрації ОСББ, навіть не розглядалося у профільному комітеті парламенту.

Переходимо до статті «Кошти об'єднання». У нашому документі зазначено, що «кошти об'єднання – це також кошти з державних та місцевих бюджетів, отриманих на засадах співфінансування для утримання і ремонту будинку». Цього в урядовому законопроекті немає.

Що ж стосується окремих цифр, то зазначу, що кілька років тому ми з радістю приймали державну програму реформування ЖКГ 2009-2014. Фінансування створення ОСББ у ній було прописано досить детально, по пунктах, загальна сума вимірювалася кількома мільярдами.

Однак державний бюджет на цей рік виділив на реалізацію програми реформування лише 100 млн грн зі спеціального фонду. Тобто надходження коштів ще не гарантоване. Грошей не вистачає катастрофічно.

Наша громадська організація має серйозний вплив на законодавчі ініціативи у цьому напрямку. Тому у додатку до програми реформування ЖКГ на 2009-2014 містилося додаткове фінансування, необхідне для нормальної реалізації програми. Однак у бюджеті на кожен рік цих грошей немає.

Для того, щоб громадська організація могла впливати на важливі для населення речі, вона, в першу чергу, повинна впливати на законодавчі процеси і мати можливість донести їх до народу.

Якщо говорити про активізацію у бік створення ОСББ, держава просто хоче перекласти проблеми, пов'язані з утриманням будинку, на плечі власників. Це цілком зрозуміла позиція держави – коштів на підтримання житлового фонду у належному вигляді немає. Їх і бути не може. У сучасній структурі квартирної плати капітальні ремонти, на відміну від радянських часів, не закладені.

Однак це один з небагатьох випадків, коли інтереси влади й народу співпали. Оскільки на комунальні ЖЕКи розраховувати сенсу немає.

Березовчук Михайло, заступник голови Всеукраїнської спілки власників житла, для ІА «Україна Комунальна».

 
Коментарі (0)