ГоловнаПублікаціїБлагоустрійЗахід України націлився на інфраструктурні зміни

Захід України націлився на інфраструктурні зміни

У Львові розгорається дискусія між депутатами міськради та комунальними підприємствами щодо реалізації проектів з будівництва нової трамвайної лінії та модернізації системи теплопостачання.
Чого тільки не говорили відносно проектів запуску трамваю на Сихівський масив та модернізацію теплопостачання у Львові. Мовляв, чергова афера, і підтримки зі сторони уряду не буде, і про безпідставність самої ідеї. Зрештою все стало на свої місця. Нещодавно Кабінет Міністрів схвалив рішення, що, у свою чергу, дає Львівській міській раді право реалізувати проект з Європейським банком реконструкції та розвитку по модернізації теплопостачання та прокладання трамвайної лінії на Сихів, населення якого складає понад 100 тис.осіб.
 
Насамперед проект передбачає будівництво трамвайних колій по вул. Стуса та пр. Червоної Калини у Львові. Інвестиційні гарантії на себе взяли Європейський банк розвитку та реконструкції (ЄБРР), який надає кредит на суму 6 млн євро, грант уряду Німеччини у 5 млн євро, від Львівської міської ради також 5 млн євро. Загальна вартість проекту – 16 млн євро.
 
Окрім цього, Кабінет Міністрів схвалив рішення, що дозволяє Львівській міській раді реалізовувати з ЄБРР проекти щодо модернізації системи теплопостачання. Банк долучається до проекту та надає кредит на 20 млн євро, грант Партнерства з енергоефекивності та навколишнього середовища у Східній Європі визначено на суму 10 млн євро, місто виділяє 3 млн євро. Загальна вартість проекту складе 33 млн євро.
 
Проект передбачає заміну мереж теплопостачання на трьох основних магістралях міста, де власне частенько трапляються аварії. Серед заходів проекту також зазначено і встановлення індивідуальних теплових пунктів в багато поверхових будинках на Сихові, заміна внутрішніх квартальних мереж Сихівського масиву з чотирьохтрубного виконання на двохтрубне, будівництво когенераціних установок на ТЕЦ «Північна».
 
 
«Німецький уряд та ЄБРР підтримали проект «Трамвай на Сихів». Вони надають кредит під невеликий відсоток - 5,5% і для нас це вигідно», - повідомив голова Львова Андрій Садовий. - Ми очікуємо, що львівський завод «Електрон» виготовить низькопідлоговий трамвай, який муніципалітет готовий придбати». За словами мера, перший в Україні низькопідлоговий трамвай перебуває на фінальній стадії виготовлення. «У Львові існує вузька колія. Сам трамвайний парк формувався ще у минулому столітті за рахунок чеських та німецьких трамваїв. Тому ми покладаємо великі надії на виготовлення власних, призначених для колії шириною 10 тисяч міліметрів», - розповідає Андрій Садовий.
 
Перші кілька метрів колії на Сихові почали прокладати ще в 2008-2009 роках. Трамвайну лінію планували побудувати до 2011 року заради комфорту для фанів «Євро-2012». Перші 160 метрів були прокладені, однак брак коштів у подальшому заморозив даний проект. Нині він набув обертів та вступив у стадію реалізації.
 
Щодо технічних характеристик, то трамвай має п’ятисекційний однопросторовий комфортний вагон з системою кондиціонування салону і кабіни водія, з пониженим рівнем вібрації та шуму. Кількість місць для сидіння - 58 осіб, максимальна  пасажиромісткість - 250 осіб. Варто також зазначити, що вартість виробництва трамваю за кордоном становить від 2,2 до 2,7 млн євро, а львівський трамвай коштуватиме місту 11,9 млн грн. (1,1 млн евро)
 
Однак, більшість депутатського корпусу ЛМР, власне через фінансовий аспект, воліють зосередитися на боргах, які місто має віддавати. На думку депутата міськради Юрія Кужелюка (фракція «Україна Соборна»), для початку необхідно зазначити, що проект по теплоенергетичній системі для Львова виключно вигідний і він не викликає жодних сумнівів щодо його реалізації. Адже місто не втратить власних коштів. Частково борг буде віддавати «Львівтеплоенерго». «Що стосується другого проекту «Трамвай на Сихів», то це радше політичний проект. На місто падають автоматично великі борги. Дорожнє полотно на вулиці Стуса доведеться ремонтувати місту, а під ним вже давно прогнив колектор, разом ця робота обійдеться у 70 млн грн, - зазначив пан Кужелюк. - Налагодити автобусні лінії, або прокласти тролейбусні лінії - менш затратний проект для міста, ніж будівництво трамваю». 
 
Голова постійної депутатської Комісії з питань фінансів та планування бюджету ЛМР Яромир Самагальский (фракція ВО «Свобода») також зазначає, що місто могло б реалізувати дешевші проекти. «Можливо тролейбусна лінія була б і краща, адже це дешевше», - підкреслив він. 
 
На відміну від своїх колег, депутат ЛМР Андрій Мочарський (фракція «Партія регіонів») вбачає в проекті початок масштабної реконструкції трамвайних колій: «Для міста це тільки перевага. Адже залучені кошти міжнародних організацій, є підтримка зі сторони українського уряду. Зрештою, все це робиться для мешканців Львова».

 
У свою чергу, керівництво міста не заперечує про складність технічної сторони та великі фінансові витрати. Початок будівництва трамвайної колії залежить від оформлення документації. В розмові з кореспондентом «України Комунальної» директор «Львіватодору» Олег Береза зазначив, що технічна сторона проекту має свої особливості. «На вулиці Стуса є пологий підйом, його потрібно вирівняти до певної межі, адже коли рухається трамвай його коливання впливають на безпеку. При неправильному спуску трамвай може зійти з колії. Варто також додати і стан колектора, який знаходиться в аварійному стані, отже заміна на новий - сувора необхідність. Довжина трамвайної колії сягає 13 кілометрів, при цьому передбачені два технічних вузла у разі  виникнення аварійних ситуацій», - повідомив він. 
 
В планах Львівської міської ради розпочати будівництво трамвайної колії ще цьогоріч. Відповідно до графіку, проект завершиться через два роки. «Іноземні спеціалісти, зокрема, інженери, скоріше за все німецькі, згідно договору, нестимуть юридичну відповідальність за об'єм та якість виконаної роботи. Спілкування з підрядником відбуватиметься виключно через міжнародного спеціаліста», - додав пан Береза. 
 
Доки тривають обговорення щодо реалізації проекту «Трамвай на Сихів» мешканці цього мікрорайону вже давно визначилися із власною позицією. Люди прагнуть комфортного громадського транспорту і для багатьох трамвай - найкращий вид пересування. Адже ціни на квитки у трамваях нижчі, ніж у маршрутних автобусах, а для пенсіонерів - безкоштовний проїзд.  
 
Коментарі (0)