ГоловнаНовини ЖКГТарифи ЖКГМінрегіон визначив, як інформувати споживачів про зміну тарифів

Мінрегіон визначив, як інформувати споживачів про зміну тарифів

Мінрегіон оприлюднив проект наказу «Про затвердження Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності...»

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства на своєму офіційному веб-сайті оприлюднило проект наказу «Про затвердження Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад».

Документ розроблено Мінрегіоном. Метою Порядку є забезпечення реалізації принципів державного регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, зокрема таких як: відкритість, доступність та прозорість структури цін/тарифів для споживачів і суспільства та відповідність рівня цін/тарифів розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.

Як зазначається у зазначеному Порядку, його вимоги є обов’язковими при встановленні уповноваженими органами нових чи перегляді (коригуванні) діючих тарифів на житлово-комунальні послуги. Відповідно до документу, суб’єкти господарювання здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів. Протягом п'яти робочих днів з дня подання відповідних розрахунків органу місцевого самоврядування суб’єкти господарювання інформують споживачів про намір здійснити перегляд тарифів.

До відома сподивачів доводиться загальний розмір тарифу та його структура; копія постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, про встановлення тарифів на теплову енергію чи послуги водопостачання, водовідведення (у разі, якщо підприємство тепло-, водопостачання та водовідведення є ліцензіатом Комісії); обґрунтування причин зміни (перегляду) тарифу та інша додаткова інформація, визначена суб’єктом господарювання або органом місцевого самоврядування.

Зазначена інформація доводиться до відома споживачів шляхом розміщення на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування в мережі Інтернет (у разі його наявності), у місцевому друкованому засобі масової інформації (бажано органу місцевого самоврядування), веб-сайті суб’єкта господарювання (у разі його наявності) та шляхом розміщення на інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого

самоврядування в населених пунктах, де споживачі отримують відповідні послуги. Крім того суб’єкт господарювання для доведення необхідної інформації може також використовувати радіо, телебачення, спосіб, визначений статутом територіальної громади.

У разі перегляду тарифів суб’єктами господарювання, що надають послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій до відома споживачів доводиться загальний розмір тарифу (з ПДВ) для конкретного будинку; перелік послуг, що входять до складу послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаватимуться в кожному конкретному будинку та їх вартість; періодичність та строки надання послуг; обґрунтування причин зміни (перегляду) тарифу на послугу.

 

Ольга Гальчинська

 
Коментарі (0)