ГоловнаВідеорепортажВодопостачання«На що КП «Чернігівводоканал» витратив 22,8 млн доларів?»

«На що КП «Чернігівводоканал» витратив 22,8 млн доларів?»

Мешканці Євросоюзу вже звикли до високого рівня обслуговування та якості надання послуг. І при цьому, звикли настільки, що для європейської людини - це норма життя

Для українців європейські стандарти все ще є дивиною.

Наприклад, українських та німецьких домогосподарок об'єднує спільна проблема - накип у електрочайниках. Але, якщо в нашій країні це результат наявності у воді важких сполук хлору, який використовується при очищенні води, то в Німеччині - через застосування високих технологій озонування води і насичення її корисними елементами, в чайниках осідає кальцій. Німці не просто п'ють воду з крану,  вони вважають її корисною, що для нас є далекою перспективою.

Але, на щастя, європейські стандарти починають вже працювати і в нашій країні. В Україні є місто, жителі якого не тільки забезпечені цілодобово водою, - її якість дозволяє пити «сиру» воду з крану. Принаймні, саме так високо оцінюють роботу систем водопостачання жителі Чернігова, про що говорять проведені в лютому 2012 року дослідження Світового Банку.

Європейську модель обслуговування споживачів влади міста та КП «Чернігівводоканал» обрали ще чотири роки тому, коли підписали угоду на участь у проекті «Розвиток міської інфраструктури» Світового Банку. В рамках цього проекту залучений кредит, кошти якого були спрямовані на модернізацію системи водопостачання. Ключовим рішенням в цьому процесі стала заміна енергоємного обладнання водоканалу. На підприємстві встановили насоси, вироблені компанією WILO (представник на Україні - компанія «ВІЛО УКРАЇНА»), які у всьому світі відомі своєю надійністю і високим рівнем енергоефективності.
За словами Олександра Шкіня, директора КП «Чернігівводоканал», цей вибір був зумовлений тим, що:
«Потрібно віддати належне компанії ВІЛО УКРАЇНА, яка зуміла запропонувати обладнання з найкращими визначальними критеріями: висока енергоефективність, економічність, мінімальні втрати на обслуговування, гарантійний та післягарантійний сервіс».

 

Причому, вибираючи європейське рішення українських проблем, муніципалітету міста довелося прийняти важливе менеджерське рішення. Одвічне шекспірівський питання: «бути чи не бути?», Можна перефразувати так: «доцільно брати кредит чи ні?». З одного боку, - кредитні кошти доведеться повертати з відсотками, а це ляже додатковим навантаженням на плечі споживачів. З іншого боку, - водоканал, якому більше 120 років, зношені мережі, застаріле обладнання, яке споживає надмірну кількість електроенергії. І в результаті - дорога і неякісна вода з крана. Так що ж вибрати: європейські норми або українські реалії? Мінеральну воду, яка тече з крану, або каламутну хлористу суміш, якою ми поїмо своїх дітей? Банківські кредити або вічне очікування державного фінансування?

Відповідь очевидна:
- Цей вибір вже давно зробили європейці, і цей вибір також зробили і в Чернігові;
- Це перше українське місто, якому вдалося на 20% скоротити витрати електроенергії при постачанні води його жителям;
- Це перше місто в Україні, де за допомогою системи ультрафіолетового опромінення замість хлорування знезаражують стічні води, які потрапляють в Десну, а потім у крани киян.

Так, складнощі є, але отримані результати того варті!

 
Коментарі (0)