14 грудня 2011 в приміщенні Національної акціонерної компанії «Нафтогаз Україна» відбувся брифінг, в якому взяли участь Вадим Чупрун, заступник голови правління Компанії, і Ігор Лохман, головний інженер ДК «Укртрансгаз».
Про це ІА «Україна Комунальна» повідомили в прес-службі компанії.
Під час свого виступу Вадим Чупрун звернув особливу увагу на необхідність збереження працездатності української газотранспортної системи. «Ми повинні зберегти нашу ГТС. Це задача № 1. Всі повинні розуміти, що від виконання цього завдання залежатиме економіка і безпека України », - сказав заступник глави правління НАК« Нафтогаз Україна ».
В. Чупрун відзначив, що на сьогоднішній день у Європейській Комісії немає претензій до української ГТС. Для підтримки технічного стану ГТС були заплановані додаткові фінансові кошти і транші європейських інститутів для модернізації та реконструкції ГТС. Тому будівництво газопроводів в обхід України - Північного і Південного потоків - є прямою загрозою транзитного потенціалу України. «Нас дивує, що ні на Південний потік, ні на Північний не відреагували єврочиновники. А мовчання - це знак згоди. Це дуже серйозний дзвінок для Україні. Якщо хочете - це пряма загроза ГТС Україні», - сказав він.
Також В. Чупрун заявив, що українська ГТС має унікальний потенціал і економічно більш вигідна, ніж будівництво обхідних газопроводів. «Можу назвати тільки одну цифру: вартість Південного потоку - 27 млрд. доларів. Заради сьогочасної вигоди, щоб отримати нижче ціну на газ, окремі країни ЄС забувають, що через 5 років доведеться платити за це», - підкреслив він.
На думку В. Чупруна, для забезпечення надійної роботи української ГТС необхідна фінансова підтримка її модернізації за умови забезпечення обсягів транзиту російського газу. «Без російського газу ГТС зберегти і підтримувати неможливо. Інакше нашій «трубі - труба». Національне надбання - ГТС Україна - треба зберегти, тобто завантажити гарантовано. Гарантії мають бути і від Росії, і від Євросоюзу », - підкреслив Вадим Чупрун. Він зазначив, що максимально використовувати українську ГТС можна при тристоронньому участю України, Росії та Європи. «Її можна використовувати і тільки при 3-сторонеем рівні - Росія - постачальник, Україна - транзитер, ЄС - споживач, на цій міцній конструкції», - сказав Вадим Чупрун.
Крім того, головний інженер ДК «Укртрансгаз» Ігор Лохман заявив: «На сьогоднішній день українська ГТС в повному обсязі справляється з завданнями, покладеними на неї: це забезпечення споживачів України, транзит газу через територію України споживачам Європейського Союзу. І всі коментарі в частині непридатність та старості газотранспортної системи, безумовно, варто розвіяти. Щорічно вкладаються великі кошти для підтримки в ГТС в хорошому технічному стані. Усі міжнародні аудити закінчувалися одним висновком: українська ГТС є найбільш оптимальним, економічно вигідним транзитним маршрутом».