ГоловнаПублікаціїБлагоустрійІнфраструктурний фундамент Києва

Інфраструктурний фундамент Києва

У цьому році влада Києва має намір почати будівництво нового, восьмого за рахунком автомобільного мосту столиці, який буде з'єднувати Поділ і Рибальський острів. Чи витримають автомобільні мости столиці велику кількість машин?

У цьому році влада Києва має намір почати будівництво нового, восьмого за рахунком автомобільного мосту столиці, який буде з'єднувати Поділ і Рибальський острів. Заїзди на міст будуть організовані з вулиць Набережно-Хрещатицькій і Верхнього Валу, а рух хочуть зробити одностороннім у бік Оболоні. У КП «Дирекція будівництва дорожньо-транспортних споруд Києва» оцінили вартість робіт в 200 млн грн. Які мости Києва є найстарішими, найдовшими та найвищими, а також чи витримають автомобільні мости столиці велику кількість машин, дізнавалися кореспонденти видання «Сегодня».

Міст Патона

Найстарішим автомобільним мостом у Києві міст Патона, рух по якому було відкрито 5 листопада 1953 року. У минулому році він відзначив своє 60-річчя. Міст Патона був першим у світі суцільнозварним мостом. Його вже давно хочуть реконструювати, в 2008 році навіть був розроблений проект в зв'язку з підготовкою до Чемпіонату з футболу 2012 року. Планувалося зняти залізобетонне покриття і замінити його легким металевим. Однак з-за фінансової кризи реконструкцію відклали. У 2011 році Прем'єр-міністр Микола Азаров заявив, що після закінчення будівництва Дарницького залізнично-автомобільного мосту і Подільсько-Воскресенського мостового переходу в Києві розпочнеться реконструкція моста Патона.

Міст Метро

Міст Метро було відкрито рівно 12 років - 5 листопада 1965 року. Він був першим метромостом через Дніпро в Києві. Автором проекту і головним інженером став Георгій Фукс, який також спроектував Московський міст. Унікальність мосту Метро у тому, що це перше в світі за розмірами прогонів аркова споруда на сухих стиках. Міст з'єднує правий берег столиці з Русанівкою, Лівобережним масивом, Воскресенкой, Лісовим масивом та Гідропарком.

У той же день 49 років тому був запущений Русанівський метроміст через Русанівську протоку в Києві, як продовження мосту Метро. Його відкриття збіглося з запуском третьої черги Святошинсько-Броварської лінії столичної підземки від станції «Дніпро» до станції «Дарниця».

Крім того, що міст Патона є найстарішим у Києві, він також рекордсмен по довжині. Його загальна довжина складає більше півтора кілометрів - 1543 метри. Ширина проїжджої частини мосту Патона становить 21 м, а ширина тротуарів - по 3 м з кожного боку.

Південний міст

Другим столичним мостом, довжина якого перевищує кілометр, є Південний міст. Його довжина становить 1256 метрів. Автором проекту і головним інженером став знову ж Георгій Фукс, який спроектував і міст Метро. Південний міст будували 7 років, а рух по ньому було відкрито в день католицького Різдва - 25 грудня 1990 року. По мосту також проходить Сирецько-Печерська лінія столичного метрополітену. Південний міст з'єднує Саперно-Слобідську вулицю, Столичне шосе і Видубичі на правому березі з проспектом Бажана та автотрасою на Бориспіль на лівому.

Дарницький міст

У столиці є ще один міст, довжина якого більше кілометра - це Дарницький залізнично-автомобільний міст. Його загальна довжина складає 1066 метрів. У народі споруду називають мостом Кірпи - на честь колишнього Міністра транспорту і зв'язку України Георгія Кірпи. Будівництво мосту почали у 2004 році, коли пан Кірпа обіймав міністерське крісло. У 2010 році було запущено залізничний рух і рух автомобілів з лівого берега на правий. У 2011 році відкрили зворотний рух машин з правого берега на лівий в бік Кончі-Заспи.

У Києві на сьогодні два вантових автомобільних мости - Московський і Південний, особливість яких в тому, що троси (ванти) мостів з'єднуються з пілоном. Ці два мости і є найвищими. Раніше функціонував ще один - Рибальський міст через гавань Дніпра, однак зараз він є виключно пішохідним і з 2011 року знаходиться в процесі демонтажу. Обидва мости спроектував Георгій Фукс, який був головним інженером і мосту Метро.

Московський міст

Московський міст був відкритий 3 грудня 1976 року. На етапі будівництва і затвердження проекту використовувалося також назву для мосту «Північний». Він розташований у північній частині Києва і з'єднує правий берег масивів Троєщина, Райдужний та Воскресенка. Висота пілона моста становить 119 метрів. У 2005 році на мосту була додана додаткова смуга реверсивного руху. Це призвело до зростання випадків аварій на мосту і через два роки реверсивну смугу прибрали.

Ще один вантовий міст - Південний - є найвищим автомобільним мостом України. Його висота - 135 метрів. На його будівництво було витрачено величезну суму - близько 200 мільйонів доларів.

Гаванський міст

Наймолодшим мостом в Києві є Гаванський, перша черга якого була здана в експлуатацію в 2007 році, а друга - в 2010-му. Цікаво, що згідно з первісним проектом міст хотіли зробити розвідним для проходження суден, однак потім відмовилися від цієї ідеї. Гаванський міст з'єднує Рибальський острів з Подолом, по ньому зручно виїжджати з центру на Оболонь.

Однак, незважаючи на появу Гаванського мосту, місто все ще відчуває нестачу в переправах через Дніпро. Згідно з проектом Генплану столиці до 2025 року, в місті має з'явитися два нових мости через Дніпро. Один з них пройде вище Московського мосту - від Гостомельського шосе до Троєщини, а другий, під назвою Південний перехід, - від вулиці Заболотного до садовим ділянкам Осокорків.

 
Коментарі (0)