ГоловнаНовини ЖКГФінансування ЖКГІнвестиційний проект Нафтогазу та КНР потребує доопрацювання

Інвестиційний проект Нафтогазу та КНР потребує доопрацювання

нвестиційний проект, розроблений Нафтогазом у рамках кредитної угоди з КНР, потребує доопрацювання.

Інвестиційний проект, розроблений Нафтогазом у рамках кредитної угоди з КНР, потребує доопрацювання.

Генеральною кредитною угодою, укладеною у 2012 році між НАК  "Нафтогаз України" та Державним банком розвитку КНР, планувалося спрямування залучених кредитних коштів на реалізацію іншого інвестиційного проекту, ніж подано НАК  "Нафтогаз України" до Міненерговугілля у 2017 році (щодо інтенсифікації видобутку природного газу). Жодних документів, які б свідчили про внесення відповідних змін до вказаної кредитної угоди до Міненерговугілля не було надано.

Про це повідомляє прес-служба Урядового порталу.

Мінекономрозвитку у експертному висновку від 7 червня 2017 року, наданому Міненерговугілля, надав позитивний висновок щодо економічної ефективності інвестиційного проекту щодо інтенсифікації видобутку природного газу, але із застереженням, що поданий НАК  "Нафтогаз України"  інвестиційний проект не відповідає меті, визначеній у Генеральній кредитній угоді.

Відповідно до Порядку проведення державної експертизи інвестиційних проектів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2011 № 701 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18.07.2012 № 683), першим та основним етапом проведення державної експертизи є експертний висновок Мінекономрозвитку за результатами проведеної оцінки економічної ефективності інвестиційного проекту.

Незважаючи на те, що протягом чотирьох років, що минули після підписання Генеральної кредитної угоди, Міненерговугілля неодноразово звертало увагу НАК  "Нафтогаз України" на необхідність подання інвестиційних проектів в рамках цієї кредитної угоди, НАК  "Нафтогаз України" вперше подав інвестиційний проект лише у 2017 році.

Як зазначено у інвестиційному проекті, поданому НАК  "Нафтогаз України" Генеральною кредитною угодою передбачено, що "не менше 60% товарів та послуг має бути обладнанням китайського походження. Постачальник обладнання обиратиметься за результатами відкритого тендеру".

Враховуючи положення законодавства України щодо проведення публічних закупівель, існує ризик унеможливлення використання кредитних коштів, оскільки переможцем тендеру може стати будь-який постачальник обладнання.

Комісія з проведення державної експертизи інвестиційних проектів паливно-енергетичного комплексу Міненерговугілля зазначила про відсутність аналізу відповідності технічних характеристик обраного обладнання завданням інвестиційного проекту та аналізу можливості реалізації проекту за рахунок власних коштів та/або залучення кредитних коштів МФО та/або інших фінансових інституцій.

Рішення Комісії з проведення державної експертизи інвестиційних проектів паливно-енергетичного комплексу Міненерговугілля оприлюднено на сайті міністерства та листом направлено до НАК  "Нафтогаз України".

Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, яке формує та реалізовує державну політику в паливно-енергетичному комплексі України закликає НАК "Нафтогаз України" до послідовності та своєчасного виконання місій державної компанії.

Нагадаємо, що НАК  "Нафтогаз України" була утворена постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.1998 № 747 з метою здійснення державної політики у сфері транспортування та видобування вуглеводнів та для виконання соціальних функцій по забезпеченню незахищених категорій споживачів природним газом. 

 

 
Коментарі (0)